Ga naar inhoud
  • 0

VAG-COM helden hier???


ketelapper

Vraag

hallo heren met VAG-COM :D een expert-vraagje, waarvan ik hoop dat iemand het weet. mijn garage heeft (even :oops: ) gezocht maar niet gevonden...

 

in mijn nieuwe passat zit "coming home / leaving home" functie. die heb ik meteen uitgezet want het is voor xenonlampen slecht om zo vaak kortdurig aan-/uitgeschakeld te worden.

 

maar nu heb ik ergens gelezen dat de functie (via VAG-COM) omgeschakeld kan worden van de koplampen naar de mistlampen.

maar hoe :?::roll::?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
@turbo variant:

helemaal mee eens!!! het schijnt dat in Oostenrijk weer wel de mistlampen staan geprogrammeerd af-fabriek... snap jij het snap ik het ;)

 

@impagnat:

zorg jij voor de kennis, zorg ik voor de kabel...

(of zijn die erg duur?)

bedankt voor de moeite alvast!!!

 

Hetzelfde met een akoustisch signaal bij in-/uitschakelen van het alarm. Volgens de garage is dat niet inschakelbaar. Jammergenoeg heb ik geen MFA2 display om het zelf te proberen. Ze zeiden dat het in Dld verboden is om een akoustisch signaal te hebben en dat het waarschijnlijk daarom ook niet in NL aangezet kan worden. Hele vage beredenering en ze zijn het nu bij PON aan het uitzoeken. Van PON hoop ik tevens uitsluitsel te krijgen over een eventuele nieuwe update voor mijn auto. Er schijnt al nieuwe software in te zitten maar hij vertoont nog steeds kuren die horen bij het motormanagement van voor de update.

 

Gelukkig gaan mijn deuern nu allemaal open met 1 druk op de knop, sluiten ze zodra ik boven 15 km/h kom en gaan ze weer allemaal van het slot zodra de "sleutel" uit het contact getrokken wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@oliver:

dat akoustische signaal is WEL aan te zetten. net als dat er 10 verschillende deuntjes in het alarm schijnen te zitten 8O (uhm, als ik het duits tenminste goed heb begrepen...)

 

zie www.openobd.org (of .de)

je kunt ff kijken op www.passatforum.de; daar heb ik dezelfde vraag gesteld en een antwoord gekregen dat verwijst naar die site. en en passant merkt die persoon iets op over het alarm-signaal. toevalstreffer voor jou dus :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Gelukkig gaan mijn deuren nu allemaal open met 1 druk op de knop, sluiten ze zodra ik boven 15 km/h kom en gaan ze weer allemaal van het slot zodra de "sleutel" uit het contact getrokken wordt.

 

Dit vindt ik wel cool, ik had vorige maand nog een passat (gejat) maar dat wist ik niet dat dat kon, hoe heb je dat geregeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Gelukkig gaan mijn deuren nu allemaal open met 1 druk op de knop, sluiten ze zodra ik boven 15 km/h kom en gaan ze weer allemaal van het slot zodra de "sleutel" uit het contact getrokken wordt.

 

Dit vindt ik wel cool, ik had vorige maand nog een passat (gejat) maar dat wist ik niet dat dat kon, hoe heb je dat geregeld?

 

Kan wel aanzetten via de vag com:

 

Auto-lock bij 20 km/u - ontgrendelen bij sleutel eruit

 

Dit is een functie die alle deuren gelijktijdig vergrendelt na het wegrijden, zodra je sneller rijdt dan 20km/u. Zo kunnen er geen ongewenste personen instappen bij het stoplicht. De deuren gaan weer van het slot af 1) met de schakelaar in de deur, 2) tweemaal de deuropener aan de binnenkant bedienen en 3) wanneer de sleutel uit het contactslot wordt gehaald.

Je auto moet wel af-fabriek de comfort(convenience)-module hebben anders werkt het niet.

 

Deze pagina is voor auto's met electrische raambediening.

Heb je hand-raam-bediending ga dan naar [35 Cent Locks].

 

Auto-Lock

Ga naar [select]

dan naar [46 - Cent.Conv] voor raamzwengels ga naar [35 - Cent.Locking]

dan naar [Adaptation - 10]

kies voor kanaal 3

verander de 0 in 1 (0=uit, 1=aan); hiermee staat ingesteld dat de deuren automatisch dichtgaan

[Test] & [save]

Auto-Unlock

als hierboven, maar nu naar kanaal 4

verander deze ook in een 1-tje; nu gaan de deuren automatisch open als je de sleutel uit het contactslot trekt

[Test] & [save]

N.B.

Bij de Audi A4, model 8D (vacuum systeem!) werkt het anders, zie hier.

Het lijkt logisch dat bij andere auto's/modellen met een vacuum systeem het (un)lock ook zo werkt. Kijk hiervoor op de.openobd.org.

 

Bij een crash zal door het stuurapparaat van de airbag:

- de sloten worden ontgrendeld

- de binnenverlichting worden ingeschakeld

- de brandstoftoevoer worden afgesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@oliver:

oeps :? link moet zijn www.passatforum.com (ipv de...)

 

 

@impagnat:

die auto(un-)lock functie kun je in de nieuwe passat (met MFD) zelf aan/uit zetten. superfijn :)

 

en kijk, zo'n handleiding zou ik nu ook graag willen voor mijn mistlamp-wens :D maar helaas dat die nieuwe canbus-systeempjes anders werken dan VAG-COM voor de 3B(G) :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Passat vrienden

Ik heb een Passat bouwjaar 2001.

Type 3B

Kan ik de deuren automatisch laten sluiten wanneer ik boven de 20 km /uur rijdt?

Nu moet ik dat manueel doen met een schakelaar in het portier.

Ik heb me dat laten wijsmaken door een mecanicien van Volkswagen.

 

grtn

 

Vesper

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Passat vrienden

Ik heb een Passat bouwjaar 2001.

Type 3B

Kan ik de deuren automatisch laten sluiten wanneer ik boven de 20 km /uur rijdt?

Nu moet ik dat manueel doen met een schakelaar in het portier.

Ik heb me dat laten wijsmaken door een mecanicien van Volkswagen.

 

grtn

 

Vesper

Yep dat kan, boven de 15 km/u gaan ze automatisch op slot en open als je de sleutel uit het contact haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alleen heb ik het principe nog niet begrepen.

Ik zou juist alles op slot willen hebben als je langzaam rijdt. Dan kunnen ze je deur niet openen en je tas jatten (is bij collega gebeurd, in utrecht).

Bij hogere snelheden wordt dat zo wie zo lastiger.

Sta je voor het stoplicht: kan er ook niemand instappen. DAT is volgens mij anti hijack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden