dieseltje Geplaatst 2 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 2 februari, 2019 DCC valt niet onder Komponentenschutz. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marleyke93 Geplaatst 3 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 3 februari, 2019 Ik heb hier wel wat intresse in maar helaas zoals men vorige post verwijderd is vraag ik mij af hoeveel werk en extra kosten dit me zouden kosten ook al heb ik de driving mode optie. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat Rdi Geplaatst 3 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 3 februari, 2019 Denk dat het mooiste is een donor boom met dcc te vinden. En dan wat sensoren nog. Als er geen cp op de module zit, Is het goed te doen denk ik. Bij de b7 is het ondanks het werk een eitje om het werkenden te krijgen. Bij de b8 durf ik het niet te zeggen maar zal op het zelfde neer komen. Iemand moet de pioneer zijn toch met een retrofit dcc in z'n b8. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 4 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2019 Je moet echt de juiste veren hebben, een 1.4 tsi heeft juist de allerlichtste voorveren die er zijn. En als je daar nu veren van een Biturbo onder zet heb je zo maar kans dat je auto 1 of 2 cm hoger staat, ondanks dat DCC 1cm verlaging heeft. Dat je Driving Modes al hebt is waarschijnlijk randvoorwaardelijk, dan 'slechts' de config van tenminste je DP aanpassen. Moet je wel iemand vinden die dat kan. Grote kans dat dit per bouwjaar verschilt. (BCM zag er bij jou totaal anders uit dan bij mij in VCDS, remember?) Vraag Arjan eens van AC Parts in Kapelle in Zeeland, en zorg dat je op een stoel zit als hij het bedrag noemt. Voorbeeld van wat iets kost bij hem: https://www.acparts.nl/shop/product/elektronisch-sluitbare-en-te-openen-achterklep-voor-volkswagen-passat-b8/ Denk wel dat DCC inbouwen meer werk is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 4 februari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2019 Denk dat t al heel er veel in kosten scheelt als je alle hardware zelf inbouwt en het programmeren/aanpassen van de DM uitbesteed. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat Rdi Geplaatst 4 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2019 Als er geen cp opzit kan je dat zelf met vcds ook inleren en aanmelden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 5 februari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2019 Ben al aan t googlen geweest om te kijken of er een B8 rijder is die deze ombouw al gedaan heeft. Bij Golf 7 kom ik wel wat tegen, maar bij B8 nog niets. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 5 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2019 Ben al aan t googlen geweest om te kijken of er een B8 rijder is die deze ombouw al gedaan heeft. Bij Golf 7 kom ik wel wat tegen, maar bij B8 nog niets. Ik denk dat het als eerste hier op het forum gaat staan met een how to erbij 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat Rdi Geplaatst 5 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2019 Denk dat het ook wel mee valt kwa coderen. Is enkel vinkjes zetten in de teller gateway en abs module en een paar Adaption kanalen wijzigen in de dm. Maar het belangrijkste blijft zit er nu wel of geen component protection op? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 5 februari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2019 Wat ik in enkele handleiding kon vinden mbt Component Protection is dat t op Teller/Radio/Versterker/ACC etc zit maar kon daar geen DCC tussen vinden. Zal nog wel even zoeken naar betreffende documenten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bonny Geplaatst 5 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2019 Climatronic (sommige?) zouden ook onder CP vallen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat Rdi Geplaatst 5 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2019 Net contact met arjan gehad, zit inderdaad geen cp op. Hoeft niet aangemeld te worden de inbouw komt bijna overheen zoals in de b6 en b7. 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 5 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2019 Hoe zit het dan met het activeren van driving modes? Want dat heb je volgens mij wel nodig. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat Rdi Geplaatst 5 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2019 Dat heb je nodig en dat stukje software zit ook weer in de dcc controller. Driving modes selecteren en aanmelden in de dm en mogelijk ook nog een knopje voor de select. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 5 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2019 Zit Driving modes in de DCC controller? Want je kan het ook hebben zonder DCC, zie Marlyke. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat Rdi Geplaatst 5 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2019 Driving modes zit in meerdere componenten zoals acc stuurhuis lane assist. Ik denk wel dat het een aparte module is die dus met de andere componenten één geheel maakt en met elkaar laat communiceren. Volgens mij moet je het zien als een soort gateway. Zal het van de week nog is vragen hoe dat precies zit. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Thijn Geplaatst 18 juli, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 18 juli, 2022 Vraag me af wat de status van dcc inbouwen is… kheb niks meer er over gelden 😇 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
dieseltje
DCC valt niet onder Komponentenschutz.
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten