Ga naar inhoud
  • 0

[b7 Variant 2013] Hoe zie ik of dimlicht automatisch aangezet is?


Fluppie

Vraag

Hoi!

 

Ik heb sinds twee dagen een Passat Variant b7 model uit 2013 met automatische verlichting. Tot mijn verbazing heeft deze geen indicator op het dashboard om aan te geven of je dimlicht (en dus ook achterlicht) momenteel nou wel of niet aanstaat. En het lijkt ook niet gekoppeld te zijn met het wel/niet ingeschakeld zijn van de achtergrondverlichting van het dashboard zelf, zoals in veel andere auto's. Het instructieboekje zegt er ook ongeveer niks over. Dus.... hoe weet ik nou, zo in het halfdonker, of mijn achterlichten nou aan of uit zijn. Ik moet toch iets gemist hebben zou je zeggen...

aangepast door Fluppie
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb mijn verlichting standaard op automaat staan met DRL als de verlichting aangaat dan gaat het lampje op de lichtschakelaar branden, rechts naast de automaatstand. Welkom op het forum.

 

Je bedoel het stadslicht-symbool? Ah, die heb ik inderdaad groen zien brandjen ja, alleen associeerde ik dat lampje nou juist niet met de dimlichten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij gaat het drl lampje branden, maar dat is sinds ik een zwart wit teller heb. Ook is mijn dashboardverlichting uit bij stadslicht en gaat mijn teller juist feller branden. Dimlicht aan is dashboardverlichting aan, drl lampje uit en nav op nachtmodus..

 

Ja, dat had ik het handigst gevonden. Géén dashboardverlichting bij stadslicht/DRL, wél dashboardverlichting als dimlicht expliciet aangezet is of als lichtsensor besloten heeft dat dimlicht aan moet... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden