Ga naar inhoud
  • 0

Lekkage radiateur


IHC966

Vraag

Vandaag lag er na een ritje een klein plasje koelvloeistof op de grond. Hing een rode druppel aan de kunststofbak van de radiateur. Zal van de week nog eens goed zoeken, maar dit zal wel een nieuwe radiateur worden. Heb al een valeo gevonden voor automaat en airco.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet dat bij vw. De temp sensor op de radiateur ook nog wel is lekken. Licht er aan wat voor auto en welke kant en of die daar zit. Maar bij een passat nooit in de radiateur. Heb het zelf gehad met mijn 3b dat ik voor de vakantie een spoor zag maar geen druppels. En dat heb ik geweten. 100km na salsburg. Met een geklapte radiateur langs de kant van de weg.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had er een paar weken geleden wel een paar druppels aan hangen en een klein plekje op de grond, laatste paar dagen zie ik niks meer.

Nee, hij is gelukkig niet leeg

Hou het goed in de gaten. Was het toe die lekte oom buiten warmer als nu? En toe ook veel gereden. Ik hat het toen ook met 40g en in de klim naar boven met de caravan der achter. Dus de v5 moest goed werken

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een klein beetje offtopic, maar de mijne lekt ook al jaren een héél klein beetje(te zien aan opgedroogde roze koelvloeistof op de binnenkant radiator), is de radiator te vervangen zonder de condensor van de airco los(en dus leeg) te moeten halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
34 minutes ago, IHC966 said:

Ja, had je nog veel last van olielekkage bij loshalen olieleidingen automaatbak?

Foto is niet van radiateur demontage. Ik heb hier the tandriem van de balansassen vervangen. Het front hangt op draadeinden zodat ik wat ruimte had zonder alles af te tappen. 

Maar heb wel in die situatie gezeten dus wat betreft olieverlies Valt te overzien. Je verliest wel wat, maar minimaal. Ik heb er toen echter gelijk een flush achteraan gepland bij Eric en kon daar gewoon heen rijden. 

 

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden