eerse032 Geplaatst 6 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2018 Beste mensen, Heb het oog laten vallen op een Passat Variant 1.6 TDI Comfort Executive Line blue motion 2012 156K. Op dit moment rij ik in een 3C uit 2006 2.0 TDI (8 klepper) Highline. 340K. Ondanks dat het geen Highline is, heeft hij wel veel extras: Xenon, led dagrijverlichting, keyless, buitenspiegels dimbaar hilhold enzv. Dus lekker compleet, alleen geen stoelverwarming helaas. Echterrrrr, ik twijfel erg aan de motor, een 1,6. Rij nu een 2.0 met 35 PK meer. Heb nog niet proefgereden. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit stapje terug? En bied dan tunning een oplossing voor het gemis aan vermogen? Zomers trek ik een caravan van 1250 kg geladen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Harrynak63 Geplaatst 6 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2018 Ben zelf eens ooit van 177PK en 400Nm naar een 1.6 gegaan. Tuurlijk is het een stap terug. Daar stel je je op in. Spijt? Nee hoor. Rij nu mn 3e 1.6 TDI. Bij een 1.6 in een Passat moet ie echt wel getuned worden. Het wordt geen snelheidsmonster maar komt dan een stuk lekkerder mee. Succes met je keuze. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 6 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2018 Met een chipje wordt het wel een hele andere auto. Maar volgens mij is de 1.6 TDI best wel een goed blok, je komt weinig klachten tegen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 6 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2018 is het een 5 of 6 versnellingsbak? ik heb voor mijn werk in een 3C met 1,6 tdi gereden welke een 5 bak had. dat was echt 3 stappen terug. vooral de lange overbrenging was niet comfortabel. je moest de motor op toeren houden om vlot vooruit te komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 6 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2018 Heb een superb 1.6tdi 5-bak gehad. Om te janken, althans, dat vond ik. @@roelh heeft er veel plezier van. Een chip zal een groot verschil maken, maar kan ik in dit geval niet over mee praten. Qua problemen hoor je er weinig over. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 6 maart, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2018 Het is een 6 bak, volgens mij zijn alle passats 1.6 dat. Zie wel octavia's met een 5 bak. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 6 maart, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2018 Toen ik op de site van de RDW de gegevens opvroeg, zag ik, dat er nog een terugroepactie (software) openstond. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 6 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2018 Dat zal de sjoemelsoftware wel zijn dan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 6 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2018 Klopt, Passat is 6-bak en Superb 5-bak. Het verschil tussen VW en Skoda moet ergens vandaan komen. En er is nog een verschil. Heb ooit een proefrit in een Superb 1.6TDI gemaakt en daar begon het rode gebied al bij de 4500tpm en bij de Passat bij 5000tpm. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Procaliber Geplaatst 7 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 7 maart, 2018 Denk gewoon een proefritje maken en kijken of je daar aan kan wennen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 7 maart, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 maart, 2018 Klopt, zelf ff voelen hoe het voel zo'n 1.6 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bart-sss Geplaatst 7 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 7 maart, 2018 Heb ook een 1.6 TDI variant van 2013. Valt niks tegen qua prestaties. Kom van een golf 5 gti af. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roelh Geplaatst 7 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 7 maart, 2018 Heb een superb 1.6tdi 5-bak gehad. Om te janken, althans, dat vond ik. @@roelh heeft er veel plezier van. Een chip zal een groot verschil maken, maar kan ik in dit geval niet over mee praten. Qua problemen hoor je er weinig over. Klopt, Ik heb er plezier van. Mij boeit het niet dat ik als eerste weg ben bij een stoplicht of niet harder kan dan 180. Maar ieder zijn ding he 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjorn Geplaatst 7 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 7 maart, 2018 Heb dat blok met een 5 bak in de caddy liggen. Tot 80km/u prima mee te komen. Daarna was er geen beginnen aan. Helemaal met imperiaal en ladders op dak niet. Na een standaard chip van jd van 75-> 135/140pk was het wel direct een wereld van verschil. Zonder ladders en imperiaal was het gewoon leuk. Op wintersport gewoon bijna 200km/u met de caddy. Ander auto's aan de kant seinen. Haal je ze in kijken ze raar dat ze voorbij gereden worden door een "busje" Zou er gewoon in gaan testrijden en desnoods wat geld apart houden voor een chip. Of dit met afdingen al incalculeren. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 7 maart, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 maart, 2018 Klopt, Ik heb er plezier van. Mij boeit het niet dat ik als eerste weg ben bij een stoplicht of niet harder kan dan 180. Maar ieder zijn ding he Hoef ook niet als eerse weg te zijn, maar we trekken in de vakantie ook een caravan 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AppieHeijn Geplaatst 8 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2018 Hoef ook niet als eerse weg te zijn, maar we trekken in de vakantie ook een caravanIk heb een Golf VII met de 1.6tdi gehad, wel met dsg, deze trok onze 1450kg zware (beladen) caravan prima in de Alpen. Veel terugschakelen, dat wel, maar daar heb ik geen last van gehad met DSG. Deze auto was niet getuned. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 9 maart, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2018 (aangepast) Vanmiddag wezen kijken. Moest er vlakbij zijn en dacht maar ff een kijkje nemen. Moet zeggen, een nette auto, Kwam zonder afspraak, dus stond de auto gewoon koud in de rij. Een echte koudstart gemaakt dus. Motor sloeg meteen mooi aan en liep, vond ik, netjes. Niet echt veel aan te zien, er zitten wat kleine gebruikers sporen op, niets bijzonders. Interieur ook erg netjes. Voorbanden moeten nieuw, achter goed. Starten doe je door met een knopje bij de pook, Auto is voorzien van Xenon met sproeiers en dagrijverlichting. Als ik besluit om een proefritje te maken en em te kopen, laat ik em wel keuren. Het zijn van die lui die auro's alleen maar doorschuiven en ze hebben mooie blauwe ogen. Blijf ook verder kijken. 9 maart, 2018 aangepast door eerse032 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten