Ga naar inhoud
  • 0

koppeling Vw passat 2.0 bj 2011


Bern

Vraag

Hallo,

Als ik op de snelweg rijd en het koppelingspedaal langere tijd niet gebruik blijft deze bij de eerst volgende keer dat ik de koppeling gebruik hangen en kan ik niet schakelen. Als ik de koppeling met mijn schoen weer omhoog trek en weer intrap en omhoog trek kan ik weer schakelen. Het vreemde is dat ik op secundaire wegen waar je regelmatig blijft schakelen geen of te verwaarlozen problemen heb. In de garage vermoeden ze dat het aan de koppelingscilinder ligt. Aangezien dit een duur grapje is wil ik wel zeker weten dat dat de oorzaak is. Ik vind het zo vreemd dat de koppeling alleen blijft hangen op de snelweg bij weinig gebruik van het koppelingspedaal. 

Vraag is dan ook kan het ook iets anders zijn?

Gr Bern 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom!!!

 

 

Je kan is kijken of er lekkage te zien is bij je koppelingscilinder of een keer de vloeistof verversen van je koppeling en kijken of er verbetering in zit. Maar de kans is groot dat de cilinder defect is.

aangepast door Vinniepilon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb precies hetzelfde probleem,het leek dat ik geen lek had maar toen ik mijn beschermplaat eronder haalde lag er remvloeistof op.

Geen goed teken,druklager lekte en er druppelde remvloeistof tussen bak en blok.Duur grap aangezien de druklager in de bak zit en de volledige koppeling meevervangen moet worden.

 

https://www.autoblog.nl/nieuws/volkswagen-passat-b7-occasion-video-aankoopadvies-72906

Hier zeggen ze ook dat bij een b7 2.0 de druklager snel stuk kan gaan.

Als je geen remvloeistof ziet op je beschermplaat is het toch de cilinder aan het pedaal,130€ ong. Zonder werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reactie. Cilinder bij het pedaal heb ik al laten vervangen omdat dit de goedkoopste "oplossing" was om mee te beginnen. Maar hier ligt dus niet de oorzaak. Als ik het goed lees blijft dus alleen nog het lager in het blok over 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De koppelcilinder aan het pedaal had ik zelf vervangen omdat ik niet echt remvloeistof verloor.Maar de problemen bleven.Door die kleine lek komen er soms kleine luchtbellen mee,dan zit er lucht in de leidingen en die zorgen dat je pedaal soms blijft hangen.Effe de bodemplaat nakijken op remvloeistof.Die druklager zit aan de versnellingsbak,als je de ontluchtingsnippel ziet aan de de bak,daar achter zit de druklager.Dus tss het blok en bak.

 

post-7988-0-64644800-1518951304_thumb.png

aangepast door vwer156
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een lek hebt en je rijdt op de snelweg,gebruik je de koppeling bijna niet.De luchtbellen stapelen zich op en blijft de koppelingspedaal hangen.Als je daarna een paar keer pompt heb je weer druk,dat komt omdat de luchtbellen van de koppelcilinder naar het remvloeistof reservoir ontsnappen.Dit kan je zelfs zien,als je pedaal sponzig aanvoelt en je laat iemand pompen dan kan je in het reservoir van de remvloeistof de luchtbelletjes zien.In de stad waar je de koppeling veel gebruikt heb je geen of minder last omdat je de luchtbellen regelmatig weg pompt.

de koppelcilinder is het hoogste punt en daar verzamelen de luchtbellen zich.Je kan nog lang rijden met dit probleem maar het wordt langzaam erger.

aangepast door vwer156
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds en week of 4 heb ik een soortgelijk probleem.

Het koppelingspedaal blijft soms 'halverwege hangen'.

Nou gebruik ik de auto niet zo vaak meer en weet het daar een beetje aan dat maar nu ik dit lees, ga ik me wat zorgen maken.

Is het makkelijk te herleiden of het aan de koppelingcilinder ligt of aan de druklager??

aangepast door SRHoutstra
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Effe uw beschermplaat controleren op remvloeistof ,als je druklager stuk is lekt die altijd een beetje remvloeistof, tussen bak en blok is er een klein gaatje waar de remvloeistof eruit kan bij een eventuele lek.Dus geen lek waarschijnlijk koppelcilinder! Vriend van me heeft alleen de druklager vervangen omdat de koppeling nog te goed was om te vervangen.Ong 110€ voor de druklager en 180€ werk.Ben niet naar een vw garage gegaan want die vervangen alles en kwam anders op 1800€.Dus dat viel mee voor me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Intussen heb ik het laten maken, het euvel was niet de cilinder maar de koppelingset en 2e massa vliegwiel die laatste was helemaal versleten.

 

Update, helaas na paar dagen toch weer hangend pendaal. Wel minder vaak maar toch lastig.

Nu toch nog de koppelcilinder vervangen.

aangepast door GI-Wiebe
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden