Ga naar inhoud

GI-Wiebe

Members+
  • Aantal items

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over GI-Wiebe

  • Verjaardag 12-07-1971

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Fryslan (ZW)
  • Interests
    VW Passat 2.0 TDI 2010, Zwart R-Line ext.
  • Naam
    Wiebe

Recente bezoekers van dit profiel

582 profielweergaven

GI-Wiebe's Achievements

4

Community reputatie

  1. ? De vuldrukregelaar/schoepenverstelling ( VNT ) van de turbo is in middels vervangen en de auto rijd weer top. voor al in de lager toeren is dit te merken. Ook kan ik vernemen dat de vacuüm niet meer lekt, want de rembekrachtiging is ook beter geworden, voelt nu krachtiger. ieder bedenkt voor het mee denken!! mvg. Wiebe
  2. Eindelijk weer even kunnen sleutelen, Had de druksensor in tussen vervangen, maar helaas toch soms weer motorstoring. Wederom uitgelezen en de storing P0299 is nog steeds aanwezig. Na wat speuren zij we er achter gekomen dat de vuldrukregelaar/schoepenverstelling ( VNT ) van de turbo niet meer werkt( het membraan is stuk, deze houd geen vacuum ). Via via iemand geregeld die deze binnenkort kan vervangen en inregelen. Hoop dat het dan verholpen is.
  3. Ja, had twee foutmeldingen, p2452 Druksensor partikel-emissiefilter foutief circuit p0299 Turbo compressor underboost. heb de fouten gewist en nu maar ff afwachten. Intussen wel een nieuwe druksensor besteld. vermoed dat de de tweede fout (p0299) een gevolg is van de eerste.
  4. Idd. Ga maandag bij mijn garage langs. Ben benieuwd wat er uitkomt ?
  5. Vandaag ineens twee keer dat mijn Passat 2.0 TDI (2010) ineens inhoud (geen vermogen) en dat de gloeilampje gaat knipperen en in de display staat ‘ check engine service nog! ‘ na herstart van de motor eerst weer tijdje goed. ? binnenkort maar eens laten uitlezen wat dit is,Of heeft iemand er ervaring mee?
  6. Intussen heb ik het laten maken, het euvel was niet de cilinder maar de koppelingset en 2e massa vliegwiel die laatste was helemaal versleten. Update, helaas na paar dagen toch weer hangend pendaal. Wel minder vaak maar toch lastig. Nu toch nog de koppelcilinder vervangen.
  7. Ik heb ook het probleem met de “ hangende koppeling “ als ik dit zo lees wordt het dus de drukcilinder van de koppelings platen vervangen. Is het euvel bij Bern intussen verholpen?
  8. Om er achter te komen wat de oorzaak kan zijn eerst de auto laten uitlezen of er ook fouten zijn, zo nodig resetten en weer uitlezen na een paar dagen. Eventueel aan de hand van de fouten. Kijken of de kleppen goed werken. Laat ook de tempreratuur sensors controleren op juistheid dezen geven bij afwijking geen fout. Is het niets van dit alles kan het dus de kachlradiator zijn.
  9. Mooi dat het opgelost is Echter de onderste is de aanvoer en de bovenste de uitvoer. Maar als het maar resultaat geeft.
  10. Ik had eerst ook foutmelding op klep V158 maar kwam na reset niet weer terug. Bleek uiteindelijk de kachelradiator te zijn. Zie ook: http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/42687-3c-verwarming-bijrijders-zijde-wordt-niet-warm/?fromsearch=1
  11. Knap opgemerkt, Dat was wat vet dat uit de de aandrijfas naar het rechter wiel weg kwam. Er waren wat bouten los gelopen. Schijn wel vaker voor te komen.
  12. Nog even een paar foto’s van de werkzaamheden . En op de eerste de koppelingen op het kopschot die makkelijk los te maken zijn. ( borgpin weg halen en de koppeling er af trekken ) Op de tweede foto’s te zien waar de kachelradiator zit. Nadat de water er uit is de klemmen verwijderen en dan voorzichtig de aluminium pijpjes los schuiven.
  13. Voor vervangen kachel radiator hoeft het dashboard er niet helemaal uit. Enkel een paar delen bij de voeten. Lastige is de aluminium leidingen uit elkaar te krijgen, en weer in elkaar Gekozen voor een nieuwe omdat flushen vaak niet afdoende is Nieuwe radiator is ook niet duur, zo’n 120 euro. Tip. Eerst het koelmiddel verwijderen door de slangen in de motor ruimte los te maken (kopschot) en even door blazen. Scheelt qua lekkage in de auto
  14. Opgelost... Had precies hetzelfde probleem, Links warm, rechts Koud. en geen storings meldingen. kleppen gekontroleerd maar werkt ook goed zo te zien aan de buitenkant, ook de temperatuur sensor en kleppen uitgelezen met diagnose apperatuur alles was goed. uiteindelijk toch de kachel radiateur uitgewisseld ondanks dat aanvoer en retour wel warm werden. en dit heeft geholpen de oude kachel radiateur bleek verstopt te zijn aan de rechter kant. klus zelf uitgevoerd en is te doen in een dagdeel (4 uurtjes voor hobbyist ) Auto is weer lekker warm en de koude flap bij een bocht maken is ook verdwenen.
  15. Hé Bart ( boetiej ) heb je het euvel al opgelost in tussen? Of rijd je net als mij nog rond met een niet werkende verwarming op rechts! Ben wel benieuwd wat het was.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden