Ga naar inhoud
  • 0

Lekkende oliefilterhouder


Heatsink

Vraag

Hallo allemaal!

 

De oliefilterhouder van mijn motorblok lekt kvs en olie. Enige tijd geleden heb ik reeds beide pakkingen (tussen oliekoeler en houder (06D117070) en motorblok en houder (06D115441) vervangen maar hij lekt nog steeds. Ook na het herplaatsen van de onderdelen blijft deze lekken. Alle boutjes zijn met het juiste moment aangedraaid. 

 

De opstaande randen waarin beide pakkingen liggen vertonen hier en daar scheurtjes en er zijn ook stukjes kunststof van deze randen afgebrokkeld. Na 12 jaar trouwe dienst is het ook wel logisch dat het kunststof poreus raakt en aan vervanging toe is.

 

Via de website realoem heb ik twee onderdeelnummers gevonden en wel: 06D115397J en 06D115397G

 

  • Weet iemand het verschil tussen deze twee? 
  • Zo ook waar ik deze voor een betaalbare prijs uit kan halen? 
  • Is er een metalen uitvoering zoals sommige dieselblokken lijken te hebben?
 

Ik ben erg huiverig om een tweedehands houder te kopen. Naar mijn idee zullen deze al gauw dezelfde scheurtjes hebben en zal ik binnen no-time met hetzelfde probleem zitten.

 

Het betreft een 2.0 FSI blok (BLR)

 

gemaco_jp-img600x449-1391151356aj4xms709

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor het meedenken. Ik heb BM een mailtje gestuurd. Hopelijk weten ze deze nieuw uit te halen. Google heb ik uiteraard al geprobeerd. Vandaar dat ik enkele onderdeelnummers heb weten te vinden en daarom ook de vraag of iemand weet wat de mogelijke verschillen zijn. Op de afbeeldingen die ik vind lijken ze ogenschijnlijk hetzelfde. Wel heb ik een imitatie gevonden van Vaico en wel de V10-4621 maar deze is niet meer leverbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is een kwaaltje denk ik, Twan heeft mijne een paar weken geleden ook moeten vervangen ivm lekkage.

 

Op ebay kosten ze €187,- nieuw 

 

https://www.ebay.nl/itm/GENUINE-Oil-Filter-Housing-Bracket-Assembly-AUDI-A3-8P-VW-Golf-V-Jetta-Passat/263192715024?hash=item3d47821f10:g:hnUAAOSwhxBZsUe7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@thabomb dank voor de link! € 187,- vind ik persoonlijk nogal aan de prijzige kant. Mede gezien het feit dat deze voor andere motorcodes soms maar de helft kosten. Maar goed, wat moet, dat moet.

 

@@Vdub weet je me uit te leggen wat de letters betekenen? Zijn dit zogenaamde revisienummers / verbeterde uitvoering oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de gok genomen en heb via aliexpress een filter houder gekocht. Uiteraard geen OEM maar het ziet er prima uit. Pakkingen en oliefilter zelf zitten er ook bij. 

 

Deze week maar eens gaan monteren en hopen dat daarmee de lekkage volledig is opgelost!

 

 

post-26100-0-90004100-1518690647_thumb.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar ik de auto de aankomende dagen niet nodig heb ga ik lekker op het gemak de oliefilterhouder vervangen. Alles wat ik onderweg tegen kom wordt ook gelijk schoongemaakt en ontdaan van olie en vuil.

 

Op de foto is duidelijk te zien dat bij de rechter houder een opstaande rand is afgebrokkeld. 

 

Aangezien de kvs erg troebel is, gaat deze ook vervangen worden.

 

post-26100-0-30001800-1519115364_thumb.jpg

post-26100-0-49620800-1519115470_thumb.jpg

post-26100-0-82649300-1519115475_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die zijn flink smerig helaas. Ik heb het inlaatspruitstuk zo goed en kwaad als het kan schoongemaakt. De inlaatspruitstukomschakeling is door de vervuiling vanuit de EGR vast komen te zitten met als gevolg dat de stang in het onderdruk-stelelement is afgebroken.

 

*************

 

De sensor 037906283C heb ik niet nodig evenals de inlaatspruitstukomschakeling. Beide zijn namelijk nog in orde.

 

Ik ben momenteel nog aan het wachten op de oliekoeler om bovenstaand verhaal af te kunnen ronden. Ook deze schijnt te lekken.

aangepast door BARRY_TDI
Geen vraag/verkoop rechten
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Heatsink

 

Omdat je nog geen vraag/verkoop rechten hebt heb ik je vraag moeten verwijderen.

Om onderdelen te mogen vragen of aan te bieden moet je 100 berichten hebben geplaatst of een 60 dagen kooptegoed kopen of full member worden.

De vraag of aanbod kan je in de tekoop/gevraagd gedeelte plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gisteren de oliekoeler ontvangen en ben deze gelijk gaan vervangen.

 

post-26100-0-45422600-1519904250_thumb.jpg

 

Hier zit de oude lekkende rotzak!

 

post-26100-0-80426600-1519904269_thumb.jpg

 

En hier de nieuwe oliekoeler. 

 

post-26100-0-18682500-1519904291_thumb.jpg

 

Deze zooi gooien we maar niet meer terug erin. Onlangs de KVS reservoir ook maar vervangen vanwege een poreus retour pijpje (lekte) en nieuwe KVS.

 

Kort samengevat zijn nu de oliekoeler, filterhouder en beide pakkingen vervangen. Het resultaat mag er dan ook zijn. Er lekt geen druppel meer!

 

"I love it when a plan comes together"

 

George_Peppard_hannibal_2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub Bedankt voor de tip. Daar ga ik me eens in verdiepen. Het inlaatspruitstuk, EGR pijp en EGR klep heb ik ook al schoon gemaakt. Wat een zooi allemaal.

 
Van mij mag dat onding dicht maar het blijkt dat dat bij dit blok niet zelf te doen is?
 
Verder ben ik van plan om het blok te flushen en daarbij de carterpan uit te bouwen om deze en de zeef van de oliepomp te reinigen. Puur preventief allemaal.
 
Ik lees in Elsa dat na het uitbouwen van de carterpan de tussenplaat (06B103307E) altijd vervangen dient te worden maar zodra ik daar op zoek, kom ik vrijwel alleen Russische en Poolse websites tegen. 
 
Daarbij komt dat wanneer ik bij de voor mij bekende webshops ga kijken (op kenteken of handmatig) wordt er slechts vloeibare pakking aangeboden.
 
Het onderdeelnummer heb ik verkregen via de website http://www.realoem.me. Weet iemand me te vertellen of dit nummer überhaupt klopt en/of dat er mogelijk een hogere versie bestaat?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb even gekeken naar de carterpan maar had mijn telefoon niet bij de hand. Morgen maak ik even een foto. Ik kan die tussenplaats daadwerkelijk zien zitten. Toevallig iemand die een carterpan onder een BLR blok heeft uit gehaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er wordt bij de automaterialenleverancier geen pakking weergegeven voor de BLR, alleen vloeibare pakking voor de carterpan.

Artikelnummer voor de plaat is 06B 103 307 E en kost ca 22 euro ex btw..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub @@Rachid17 Ik geloof jullie zonder meer! Dank dan ook voor jullie reacties.

 

Ik ben zojuist bij de dealer geweest om de bevestigingsclips te bestellen voor mijn sideskirts (zie deze post) en gelijk even gevraagd naar de tussenplaat. Deze schijnt er daadwerkelijk tussen te zitten en dient vervangen te worden zodra de carterpan gedemonteerd wordt. Ik heb deze maar gelijk mee besteld. Voor die paar euro extra ben ik er wel zeker van dat wanneer ik de boel uiteen haal, ik ook alles in huis heb om de auto daarna terug rijdend te krijgen.

 

Ik vroeg me overigens af hoe het zit met mijn oliepomp. Ik lees verhalen over een balansas en dat deze na verloop van tijd rond wordt en daardoor problemen kunnen ontstaan. Heeft mijn blok (2.0 FSI - BLR) dezelfde pomp? 

 

Verder nog tips waar op te letten zodra ik de carter los heb? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden