Ga naar inhoud
  • 0

Passat CC - water in de achterklep


OmeRoon

Vraag

Dit filmpje is precies wat ik ineens heb:



Sinds november komt er ineens water uit de achterklep. Niet altijd, maar de laatste tijd steeds vaker als er een bui is geweest dus vandaag de hele boel lost gehaald en de achterlichten en het logo eruit gehad, maar alles ziet er eigenlijk gewoon nog keurig uit. Iemand nog andere suggesties waar het naar binnen kan komen?

  aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het lijkt erop dat het inderdaad toch de pakkingen van de achterlichten waren.

Mijn auto moest voor een onderhoudsbeurt naar de garage, dus daar hebben ze beide lichten er even uitgehaald en alles gecontroleerd en schoongemaakt. Volgens de VW monteur zag alles er eigenlijk gewoon nog goed uit, wel wat verwering maar het was nog dermate netjes dat ze er niet vanuit gingen dat het daar langs zou lekken.

Maar sindsdien blijft het droog, dus ik vermoed dat dat het toch was. ;-)

 

Ps. ligt het aan mij of zijn de onderhoudsprijzen bij de dealer ineens een stuk lager dan een paar jaar geleden? Of is dat puur de economy service waar de Passat CC nu binnen valt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit er geen afvoerbuisje bij het logo (handgreep) aan de binnenkant?

De B8 heeft dat, en die moet echt wel vastzitten anders krijg je inderdaad lekkage.

Je kan hem zien zitten als je de binnenbekleding weg haalt.

 

Edit: is inderdaad hetzelfde, zie het witte tuitje op de tweede foto

 

https://www.ebay.de/itm/Ruckfahrkamera-Kamera-Logo-VW-Sportsvan-Golf-5-V-6-VI-EOS-Passat-3C-CC/401214979789?hash=item5d6a46becd:g:9EQAAOSwtnpaHXYc

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas, ik heb geen camera in het logo en ook geen tuitje. Dat afvoerbuisje is er ook niet, bij mij is dat een klein dopje. Ik heb die er gisteren uitgelaten en na een korte regenbui was het resultaat helaas niet beter. Het lijkt er op dat het water ergens "hoger" in de klep blijft zitten. 

 

Maar behalve 2 achterlichten en een logo zijn er verder toch geen openingen meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden