Ga naar inhoud
  • 0

multifunctineel stuur monteren met cruisecontrol


Vlietpassat

Vraag

Beste allemaal.

 

Ik ben Vlietpassat en eigenaar van een vw passat variant 2011 1.4tsi 122 pk.

vorige week deze auto gekocht en na diverse km ben ik hier zeer tevreden mee.

 

Enigste jammere ervan is dat er veel options op zitten maar dat er geen cruisecontrol op zit.

mijn vaag is of er iemand ervaring heeft om er een ander stuur op te zetten van vw met alle bediening erop en niet alleen van de radio en boordcomputer.

neem aan dat er dan een module bijgebouwd moet worden maar dat is niet erg want er zit nog geen cruise control op dus dat moet toch vermoed ik.

 

Mocht dat nou niet mogelijk zijn dan zal er gewoon een bediening bij moeten komen bij de richtingaanwijzer maar mijn voorkeur is toch echt op het stuur.

 

hoop wat te horen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Komt een extra hendel bij (net onder de knipperlicht hendel), stuur elektronica moet gecodeerd worden en een extra draad naar de motor ecu moet getrokken worden. Afdekking rond de stuur kolom moet vervangen worden naar een versie geschikt voor cruise control ivm de bijkomende hendel.

 

Er zijn nieuwere sturen die de cruise control functie erop hebben maar die zijn volgens mij niet zomaar werkende te krijgen met de OEM toepassingen.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hier een beetje een handleiding van de ingreep

is wel voor een 3C maar bij de B7 is het gelijkaardig enkel dat de stuurmodule en stuurhoeksensor nu 1 geheel is.

https://sites.google.com/site/1810martin/b6-cruise-control-retrofit

 

hier zo een voorbeeld set - weliswaar te duur en of een B7 stuur module op deze hendelset past moet ik u even schuldig blijven.

ook bij de aankoop van de hendelset letten op de hendels dat u de juiste versie aankoopt (variant of sedan versie)

http://www.ebay.ie/itm/VW-PASSAT-3C-Variation-3C-CC-Gra-Cruise-Control-Retrofit-Kit-With-MFA/362090468511?hash=item544e46149f:g:O88AAOSwBLdZqrEb

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja klopt bm-er idd uit Duitsland.

Had alle gegevens van garage en alles zag er ook uit dat het klopt qua onderhoud, km stand en geen schade verleden.

 

Ben hier altijd sceptisch over geweest maar had maand geleden Bmw 3 serie touring gekocht,

Nederlandse auto, dealer onderhouden zelfde km stand als de Passat en in keurige staat met veel options.

Van ellende opgeruimd vanwege diverse motorstoringen.

Nooit geen Bmw meer.

 

Maar idd alle Passat modellen zonder cruisecontrol zijn meestal ingevoerd vandaar dat ik hoopte dat er meer mensen dit zouden hebben.

 

Leuk forum trouwens.

Word tenminste meegedacht????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden