Ga naar inhoud

Onderhoud - ik snap er niks meer van


Gast Ray-man

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al zegt ik snap het niet meer. Toen ik mijn Passat kocht (b8 variant 2.0 tdi 2015 dsg) ging ik er vanuit dat hier longlife service op zat. Nu blijkt het onderstaande:

 

"onderhoudsservice voor de modellen jonger dan 2014bestaan uit 2 elementen: een olieservice en een inspectieservice. Dit is anders dan een Volkswagen grote beurt, omdat uw auto er opnieuw tot 30.000 kilometer of tot twee jaar tegenaan moet kunnen. De boordcomputer geeft een melding wanneer u welke service kunt verwachten. De inspectieservice dient voor het eerst na 2 jaar of maximaal 30.000 km uitgevoerd te worden, daarna elk jaar of 30.000 km. De olieservice dient bij maximaal 2 jaar of 30.000 km uitgevoerd te worden, afhankelijk van gebruik en rijstijl."

 

Dus kan ik nu dus alsnog ieder jaar naar de dealer.

 

Mijn vraag wat doen ze bij die inspectieservice...olie wordt weer bij de olieservice gedaan. Als ze alleen zaken als ruitenwissecrvloeistof, peil olie etc controleren kan ik dat zelf ook wel.

 

En weet iemand wat die service inspectie kost?

 

Alvast bedankt

aangepast door Ray-man
Link naar reactie
Delen op andere sites

Longlife moet je niet willen.

Ondanks LL olie erin elke 15.000 verversen.

Gaat je blok het langste mee.

Met de 1.8T blokken zijn er talloze in de soep gedraaud met de LL interval

Ja zit ik ook aan te denken. Maar ik wil het gewoon snappen wat ze doen bij die inspectie service. Houd dit in dat de olieservice weer minder zaken worden gedaan. Kortom als iemand een heldere uitleg heeft...

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toevallig van de week bij de dealer geweest om een onderhoudsbeurt af te spreken. Ik heb de uitleg gekregen, maar ben hem al weer vergeten. Is gewoon oude wijn in nieuwe zakken.

 

Bovendien is die van mij van long-life interval afgehaald door @@Vdub en op kort (15.000km) gezet.

 

Dealer heeft voor mij keurig netjes uitgezocht wat er moet gebeuren, en heeft daarvoor de prijs gegeven.

 

Voor Mobiliteitsgarantie moet je alleen de grote beurt (Inspectieservice) bij de VW dealer laten doen, de kleine beurt (olie) mag je ergens anders laten doen.

 

Eind november gaat de Passat een dagje naar de VW Dealer voor de 60.000km onderhoudsbeurt.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de auto nieuw gelevert word is het voor bijde twee jaar of 30000km. daarna is de inspectie naar een jaar gezet.

Met de reden dat de remvloeistof van af aflevering 3jaar is daarna ieder 2jaar + aan bougies + filters zit bij de nieuwe modellen een jaar tal + km grens aan.

Das de reden die wij als vw monteurs hebben gekregen ik zal als je egt meer wilt weten in de zelf studies van de nieuwe autos moeten duiken.

Gr stephen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de auto nieuw gelevert word is het voor bijde twee jaar of 30000km. daarna is de inspectie naar een jaar gezet.

Met de reden dat de remvloeistof van af aflevering 3jaar is daarna ieder 2jaar + aan bougies + filters zit bij de nieuwe modellen een jaar tal + km grens aan.

Das de reden die wij als vw monteurs hebben gekregen ik zal als je egt meer wilt weten in de zelf studies van de nieuwe autos moeten duiken.

Gr stephen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Thanks stephan. Zal morgen maar eens bellen met de dealer. Vind het erg onduidelijk. Auto komt uit duitsland en is in februari 3 jaar. De boekjes staan 30.000 / 60.000 en 92.000 afgestempeld kwa beurten. De garage die hem geïmporteerd heeft heeft de inspectie en de olie interval gereset. Auto staat nu op 100.000 en zou in september 2018 aan de twee jaar zitten na zijn laatste beurt.

 

Je kunt ook nergens terugvinden wanneer wat extra vervangen dient te worden buiten de normale oliewissel.

 

Erg onoverzichtelijk.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag wat doen ze bij die inspectieservice...olie wordt weer bij de olieservice gedaan. Als ze alleen zaken als ruitenwissecrvloeistof, peil olie etc controleren kan ik dat zelf ook wel.

En weet iemand wat die service inspectie kost?

Alvast bedankt

 

En wat zegt de dealer ?

Daar kan je gewoon vragenw at ze willen gaan doen, toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dealer gebeld. Komt er op neer dat je na twee jaar ieder jaar inspectie heb a 95 euro. Ze doen dan alles nalopen maar niks vervangen buiten de onderdelen die op dat moment voor vervanging in aanmerking komen. Om de twee jaar komt daar dan olieservice bij.

 

Dus jaar 3 = inspectie

jaar 4.       = inspectie + olie

jaar 5        = weer inspectie.

 

Dus longlife intervallen zijn dus niet zo longlife....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt moeite met 1 beurt per jaar en 30.000 km interval maar je denkt na om elke 15.000 km een beurt te doen? Ik volg het niet helemaal.

Als het goed is zit er een boekje service plan bij de auto daar staan de punten wat uitgebreider in. Bij een inspectie service bekijken ze bijvoorbeeld zaken zoals, afdichtingen, draaipunten, slijtdelen, hoezen, scharnieren, veren, kleine beschadigingen.

Zoiezo moet je niet langer dan een jaar rijden zonder onderhoud in de tussentijd kan er veel te veel veranderen.

Hoe vaker de auto stilstaat hoe vaker je onderhoud moet doen.

Vergeet ook de dsg niet met het onderhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt moeite met 1 beurt per jaar en 30.000 km interval maar je denkt na om elke 15.000 km een beurt te doen? Ik volg het niet helemaal.

Als het goed is zit er een boekje service plan bij de auto daar staan de punten wat uitgebreider in. Bij een inspectie service bekijken ze bijvoorbeeld zaken zoals, afdichtingen, draaipunten, slijtdelen, hoezen, scharnieren, veren, kleine beschadigingen.

Zoiezo moet je niet langer dan een jaar rijden zonder onderhoud in de tussentijd kan er veel te veel veranderen.

Hoe vaker de auto stilstaat hoe vaker je onderhoud moet doen.

Vergeet ook de dsg niet met het onderhoud.

Ik heb er zeker geen moeite mee maar wil het gewoon snappen en graag weten wat ze voor hun geld doen, vandaar. Rij ook te veel km om twee jaar te rijden. In de serviceboekje wordt niks vermeld over extra werkzaamheden voor bv remvloeistof distributie etc.

 

Maar heb het nu helder. En de passat gaat lekker ieder jaar voor een beurtje.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden