Ga naar inhoud
  • 0

Hoog benzineverbuik. Thermostaat?


JeroenvB

Vraag

Hoi,

 

Ik ben in het bezit van een Passat 1.8 5v bj 1998. Verbuik op de snelweg is ongeveer 1 op 9 en tijdens het rijden blijft de naald van de temperatuurmeter eigenlijk altijd hangen op 2 streepjes voor de 90 graden.

 

Dus nu wil ik de thermostaat gaan vervangen, maar is het wel handig om te weten of dat ook daadwerkelijk het probleem is.

 

Om een lang verhaal kort te maken: is er iemand die met VAG-COM mijn Passat kan uitlezen? Liefst omgeving Zeist/Amersfoort. Of Amsterdam aangezien ik daar vanaf as maandag aan het werk ben.

 

Groet,

 

Jeroen

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan ook je kvs temp sensor zijn die kapot is.

Dan geeft ie bv -40 aan. Dan blijf je zeg maar met de choke aan rijden de hele tijd.

Als je een kort ritje hebt gedaan start ie dan ook moeilijk?

Nee, dat gaat zonder problemen. Gister heb ik de auto stationair laten lopen, naald steeg tot vlak voor 90 graden. Toen ik de motor afzette en daarna weer startte had ie er wel wat moeite mee. Net alsof de motor bijna verzopen was.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jeroen is hier geweest. De rit van Den Dolder naar Amersfoort gaf aan dat de motor 74 graden was.

Na de koffie was ie 45 graden en dat klopte met de infrarood meter.

Na het starten liep bij weer op naar de 66 graden (na 10 minuten stationair) en kwam niet hoger.

Nadat we de kachel hadden aangedaan zakte hij weer naar 60 graden.

 

Dus thermostaat blijft openstaan.

 

Wanneer houdt de choke op (1.8 liter benzine) met extra inspuiten omdat hij denkt dat ie koud is?

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jeroen is hier geweest. De rit van Den Dolder naar Amersfoort gaf aan dat de motor 74 graden was.

Na de koffie was ie 45 graden en dat klopte met de infrarood meter.

Na het starten liep bij weer op naar de 66 graden (na 10 minuten stationair) en kwam niet hoger.

Nadat we de kachel hadden aangedaan zakte hij weer naar 60 graden.

 

Dus thermostaat blijft openstaan.

 

Wanneer houdt de choke op (1.8 liter benzine) met extra inspuiten omdat hij denkt dat ie koud is?

Mijn excuses voor de late reactie. Ongezond druk geweest met wisseling van werk en een aanstaande verhuizing.

 

Maar goed, even resumerend: de thermostaat is dus hoogstwaarschijnlijk niet helemaal fris meer. Ik ga eind volgende week de auto een beurt geven, vervang dan gelijk de thermostaat.

 

Er waren een aantal foutmeldingen, heb met m'n duffe kop alleen niets genoteerd. Maar dacht dat martijn dit in een tekstbestandje had geplakt.

 

Martijn, heb je een pm gestuurd

aangepast door JeroenvB
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

HAha lekker leesbaar.

Ik voeg de excel wel bij zie onder.

 

jeroe             Saturday,28,October,2017,11:23:48:38406       VCDS Version: Release 17.8.0 (x64) Running on Windows 8.1 x64 www.Ross-Tech.com                                       Address 01: Engine       Labels: 058-907-55x-AEB2.lbl   Control Module Part Number: 8D0 907 558 B       Component and/or Version: 1,8L R4/5V  MOTR HS D03              Software Coding: 04001                     Work Shop Code: WSC 00028                               VCID: 30651442F0B555C63A-4AF2     5 Faults Found:                         18010 - Power Supply Terminal 30                    P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent     17916 - Idle Control Sys                      P1508 - 35-10 - Upper Regulation Limit Reached - Intermittent 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)                  P0116 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent   17967 - Throttle Body (J338)                      P1559 - 35-10 - Fault in basic settings - Intermittent   17967 - Throttle Body (J338)                      P1559 - 35-10 - Fault in basic settings - Intermittent                 Readiness: N/A                         Saturday,28,October,2017,11:25:14:38406       VCDS Version: Release 17.8.0 (x64) Running on Windows 8.1 x64 www.Ross-Tech.com                                       Address 03: ABS Brakes       Labels: 8E0-614-111-ABS.lbl   Control Module Part Number: 8E0 614 111 AB       Component and/or Version: ABS 5.3 FRONT       D00              Software Coding: 0273004281                     Work Shop Code: BB 24548                               VCID: 5EB99AFADAA193B6D8-5140     1 Fault Found:                         00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left  (G47)                  30-00 - Open or Short to Plus                     Saturday,28,October,2017,11:27:47:38406       VCDS Version: Release 17.8.0 (x64) Running on Windows 8.1 x64 www.Ross-Tech.com                                       Address 46: Central Conv.       Labels: 1J0-959-799.lbl   Control Module Part Number: 1J0 959 799 H       Component and/or Version: 08 Zentral-SG Komf.0002              Software Coding: 04097                     Work Shop Code: WSC 00028                    Additional Info: 1J1959801B  08 Tõrsteuerger. FS0001              Additional Info: 1J1959802C  08 Tõrsteuerger. BF0001              Additional Info: 1J4959811B  08 Tõrsteuerger. HL0001              Additional Info: 1J4959812B  08 Tõrsteuerger. HR0001                         VCID: 438F4B8E5103DE5ED7-4AF2     3 Faults Found:                         00943 - Heated Exterior Mirror; Driver Side (Z4)                  35-00 -  -            00930 - Locking Module for Central Locking; Rear Left (F222)                27-00 - Implausible Signal       00931 - Locking Module for Central Locking; Rear Right (F223)                27-00 - Implausible Signal                    

auto jeroen den dolder.xlsx

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank martijn!

 

Ben een leek wbt foutcodes van VAG-COM, maar denk dat ik het een beetje begin te begrijpen:

 

De term 'intermittent' geeft aan dat de foutcode soms verschijnt en soms niet?

 

Dus:

-P1602 Ik heb ooit m'n accu afgekoppeld voor het inbouwen van een versterker, dat kan ervoor hebben gezorgd dat de computer deze code aangeeft?

-Omdat de thermostaat niet goed werkt heeft de kvs-sensor (G62) een foute waarde gelezen (tijdens stationair draaien ongeveer 60 graden, na uitschakelen van het contact en weer starten 90 graden)

-P1559 het gasklephuis heeft door het afkoppelen van de accu verkeerde instellingen geladen (?)

-P1508 verstopt luchtfilter? Begrijp alleen niet waarom daar ook 'intermittent' bij staat vermeld?

 

 

Of deze theorie ook daadwerkelijk klopt weet ik niet...?

 

Ik hoop dat ik mijn 'bevindingen' zo een beetje duidelijk heb uitgelegd, merk namelijk dat het tijd is om m'n mandje op te gaan zoeken.

 

Nogmaals dank voorde reacties!

 

Gr Jeroen

 

 

 

Foutcodes:

 

>>18010 - Power Supply Terminal 30 P1602 - 35-10 - Voltage too Low-Intermittent 17916 - Idle Control Sys

 

>>P1508 - 35-10 - Upper Regulation Limit Reached - Intermittent 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)

 

>>P0116 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent 17967 - Throttle Body (J338)

 

>>P1559 - 35-10 - Fault in basic settings- Intermittent 17967 - Throttle Body (J338)

>>P1559 - 35-10 - Fault in basic settings-Intermittent

aangepast door JeroenvB
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ff een aanvulling, de oude temperatuur sensor is zwart en de nieuwe is groen en neem wel de 4 polige , deze is tevens de aansturing naar je instrumenten paneel.

Let erop wanneer je hem vervangt dat je de oude O ring verwijdert. Oh ja de sensor zit op de achterkant links onder op een K?T plek.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden