Ga naar inhoud
  • 0

Passat 2.8L V6.


Tonypassat

Vraag

Hallo,

 

Sinds afgelopen maandag in het bezit van een Passat uit 2003 met 132.000 KM op de teller NAP.

 

Specificaties van mijn passie: 4 motion 2.8 liter V6 met een 5 traps tiptronic.

 

Echter zit met de volgende paar vragen:

1: hoe betrouwbaar is dit blok / en deze versn.bak?

2: wat zijn de bekende kwalen waar ik echt op moet letten?

3: automaat schakelt super, alleen bij het langzaam optrekken “klapt” hij in zn 3, als ik op de snelweg op draai en geef flink dot gas (zonder kickdown) dan schakelt hij de ene keer prima en de andere keer lijkt het alosof iemand de koppelingspedaal half ingedrukt houd en daarna loslaat (soort van klap maar geen klap zeg maar) de “echte bonk” voel je alleen bij het heel langzaam optrekken. Wat zou dit kunnen zijn!? Olie verversen?

 

Groetjes.

 

Tony.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Sinds afgelopen maandag in het bezit van een Passat uit 2003 met 132.000 KM op de teller NAP.

 

Specificaties van mijn passie: 4 motion 2.8 liter V6 met een 5 traps tiptronic.

 

Echter zit met de volgende paar vragen:

1: hoe betrouwbaar is dit blok / en deze versn.bak?

2: wat zijn de bekende kwalen waar ik echt op moet letten?

3: automaat schakelt super, alleen bij het langzaam optrekken “klapt” hij in zn 3, als ik op de snelweg op draai en geef flink dot gas (zonder kickdown) dan schakelt hij de ene keer prima en de andere keer lijkt het alosof iemand de koppelingspedaal half ingedrukt houd en daarna loslaat (soort van klap maar geen klap zeg maar) de “echte bonk” voel je alleen bij het heel langzaam optrekken. Wat zou dit kunnen zijn!? Olie verversen?

 

Groetjes.

 

Tony.

Welkom hier met je passat V6 ???? fijne auto kan ik beamen.

Is je kmstand wel juist? NAP ? Wat betreft betrouw baarheid distributie moet om de 180.000 km of om de vijf jaar. Beste klus als je het zelf wilt doen.

Carterventielatie wil ook wel lekken , gevolg is nare lucht in je auto als je stil staat. Flexuitlaat stukken gaan ook wel eens stuk.

Wat automaat betreft (tiptronic) weet niet of ie al eens ververst is , normaal is om de 60.000 km is de olie plus filter te vv. Vw zegt van niet maar dat moet je niet geloven!

Laat eens een powerflush uitvoeren want dat bonken mag niet.

Succes????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom hier met je passat V6 fijne auto kan ik beamen.

Is je kmstand wel juist? NAP ? Wat betreft betrouw baarheid distributie moet om de 180.000 km of om de vijf jaar. Beste klus als je het zelf wilt doen.

Carterventielatie wil ook wel lekken , gevolg is nare lucht in je auto als je stil staat. Flexuitlaat stukken gaan ook wel eens stuk.

Wat automaat betreft (tiptronic) weet niet of ie al eens ververst is , normaal is om de 60.000 km is de olie plus filter te vv. Vw zegt van niet maar dat moet je niet geloven!

Laat eens een powerflush uitvoeren want dat bonken mag niet.

Succes

P.s distributie is al gedaan in 2015 bij ongeveer 97000 km

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Olie verversen en filter vervangen kan geen kwaad Ik kan dit eventueel voor je doen. Dit kan soms wel schakelverbetering opleveren.

 

Laat je niet te veel wijsmaken over het "wondermiddel" powerflush of flushen of hoe ze t ook willen noemen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Olie verversen en filter vervangen kan geen kwaad Ik kan dit eventueel voor je doen. Dit kan soms wel schakelverbetering opleveren.

 

Laat je niet te veel wijsmaken over het "wondermiddel" powerflush of flushen of hoe ze t ook willen noemen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Waar kom jij vandaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hahaha, helaas niet echt om de hoek... Wat vraag je er voor?

Ook zei je dat het 'soms' problemen kan verhelpen, als ik zo eens google afspeur helpt het ongeveer 9 van de 10 problemen te verhelpen?

 

Tony.

Ik haak ff in, ik heb zelf ook de behandeling laten doen bij mijn vorige auto VW Bora tdi automaat en ik had ook dat ie bonkte af en toe, bij mij heeft het wel geholpen en ook schakelde ie beter???? , moet wel zeggen dat ik een 4 bak had en geen tiptronic. Wellicht kan je eerst ff een diagnose laten stelllen??
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ach wat is ver he.

 

Maar olie verversen zie ik als onderhoud. Als er iets kapot is in de versnellingsbak dan word het niet "gerepareerd" door nieuwe olie

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En hoe ga je de olie dan uit de koppelomvormer halen ? Want daar blijft het zitten natuurlijk ????
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je daar behoefde aan hebt ?

Niet echt, Maar als je het kan verklaren lijkt me dat wel een leuke discussie.

 

En op jouw vraag terug te komen

Nee ik kan de olie voor de helft niet uit de koppelomvormer krijgen dat betekend dat er zo'n 1,5 liter oude olie daar in blijft. Maar denk niet dat dit een groot probleem is.

 

100% vervangen van de olie ga je alleen redden als je de bak en koppelomvormer uit elkaar haalt en volledig reinigt

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Sinds afgelopen maandag in het bezit van een Passat uit 2003 met 132.000 KM op de teller NAP.

 

Specificaties van mijn passie: 4 motion 2.8 liter V6 met een 5 traps tiptronic.

 

Echter zit met de volgende paar vragen:

1: hoe betrouwbaar is dit blok / en deze versn.bak?

2: wat zijn de bekende kwalen waar ik echt op moet letten?

3: automaat schakelt super, alleen bij het langzaam optrekken “klapt” hij in zn 3, als ik op de snelweg op draai en geef flink dot gas (zonder kickdown) dan schakelt hij de ene keer prima en de andere keer lijkt het alosof iemand de koppelingspedaal half ingedrukt houd en daarna loslaat (soort van klap maar geen klap zeg maar) de “echte bonk” voel je alleen bij het heel langzaam optrekken. Wat zou dit kunnen zijn!? Olie verversen?

 

Groetjes.

 

Tony.

 

Welkom hier.

Bonken, had ik ook met mijn B4 TDI. Had toen te weinig (automaat) bakolie. Toen laten afvullen.

aangepast door Benedict
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Sinds afgelopen maandag in het bezit van een Passat uit 2003 met 132.000 KM op de teller NAP.

 

Specificaties van mijn passie: 4 motion 2.8 liter V6 met een 5 traps tiptronic.

 

Echter zit met de volgende paar vragen:

1: hoe betrouwbaar is dit blok / en deze versn.bak?

2: wat zijn de bekende kwalen waar ik echt op moet letten?

3: automaat schakelt super, alleen bij het langzaam optrekken “klapt” hij in zn 3, als ik op de snelweg op draai en geef flink dot gas (zonder kickdown) dan schakelt hij de ene keer prima en de andere keer lijkt het alosof iemand de koppelingspedaal half ingedrukt houd en daarna loslaat (soort van klap maar geen klap zeg maar) de “echte bonk” voel je alleen bij het heel langzaam optrekken. Wat zou dit kunnen zijn!? Olie verversen?

 

Groetjes.

 

Tony.

Het klappen in de 3 gaan bij weinig gas heb ik ook(passat vr6 1992 4bak )af en toe.

Volgens het originele boekje wat ik der nog bij heb kan dat gebeuren

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het klappen in de 3 gaan bij weinig gas heb ik ook(passat vr6 1992 4bak )af en toe.

Volgens het originele boekje wat ik der nog bij heb kan dat gebeuren

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Beste,

Hij heeft een 5 bak tiptronic en wat hij schrijft is niet normaal ????

Zelf rijdt ik ook 5 bak TT en schakelt zijdezacht zo als het hoort.

Jij hebt een hele andere bak en dat vindt jij normaal dat ie zo schakelt?

Bij VW zeggen ze ook dat je de bakolie niet hoeft te vervangen ???? duss?? Iedere 60.000 km bakolie verversen is het advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden