Ga naar inhoud
  • 0

Repareren intercoolerslang?


villyman

Vraag

Goedemiddag allen,

 

In een ander topic meldde ik een motorstoring door een kleine scheur in een intercoolerslang. Dit is een slang die ik zelf plaatste bij montage van een grotere intercooler. Het probleem is dat ik een tweedehands pakket met intercooler en slangen kocht in Duitsland en niet weet van welke wagen deze slang afkomstig is. Ik heb er destijds een stuk afgesneden om die te doen passen en bij mijn weten staat er geen nummer meer op de slang ... Ik zou de slang dus willen repareren.

 

Ik poogde met een zelfvulkaniserend selffusing rubbertape de slang met grote overlappen te omwikkelen en minstens 4 uur te laten "inwerken" maar al na enkele honderden testmeters hoorde ik een flapperend geluid alsof de tape wél aan elkaar was gehecht maar wellicht onvoldoende - of zelfs niet? - aan de IC-slang.

 

Ik zit er nu aan te denken om dit proces nogmaals uit te voeren maar om dan rond de rubbertape nog een kortgewikkelde staaldraad of dergelijke te bevestigen zodat de rubbertape bij druk in de IC-slang tegen deze mantel wordt geperst, zoals een geplakte binnenband van een fiets tegen de buitenband wordt geperst.

 

Heeft iemand een beter idee of kennis van een beter product dat ik kan gebruiken?

 

 

Alvast bedankt om mee te denken!

 

Mvg, Tim.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, heel simpel: gewoon een nieuwe slang kopen want IC-slangen flapperen de hele tijd door het rijden en worden enorm mishandeld. Ik verwacht niet dat welke reparatie dan ook je gaat helpen.

 

Meet dus de beiden diameters op en welke bochten hij moet maken en zoek....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden