Ga naar inhoud
  • 0

Vw Passat W8 engine swap


Vw W8

Vraag

Beste Forum leden,

 

Ik ben benieuwd of er leden zijn die weten of een 4.2 v8 (Audi s4) swap mogelijk is voor de W8.

Zoja wat komt hier dan allemaal bij kijken en wat zijn de benodigdheden hiervoor. (Voor de grappenmakers nee geld is geen issue)

Persoonlijk lijkt mij dit een leuk project om aan te werken.

 

Alvast bedankt.

 

Groeten

Dyon

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij past die niet onder de motorkap en is daarom de w8 bedacht.

Zover ik weet gaat het niet lukken. V8 motoren zijn simpelweg te lang.

 

De w8 is niet omwikkelt voor de Passat maar wel ontstaan door de Passat. Door het succes van de w12 in de Nardo (later pas Pheaton) wou Mr piech

Een top auto in het middensigment. Dit moest de Passat worden. En hebben ze 4 cilinders van de de w12 afgezaagd om passend te maken.

Samen met het feit dat die 4,2 V8 waar jij het over hebt ook kort in de pheaton gezeten. denk ik dat het niet past.

 

Vraag me wel ook sterk af naar de toegevoegde waarde behalve lekker bezig zijn. Want dat lijkt het me wel.

De motoren ontlopen elkaar ook niet veel. Om en nabij 50/60pk (af fabriek) en met het vermogen verlies door de jaren heen van Audi-motoren.

 

Als het dan toch passend te maken is. Zou ik een gewone Passat omdopen en de w8 in ere laten. Want laten we wel wezen, een W8 is het niet meer.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan inderdaad zeggen dat de 4.2 V8 motorblok van Audi simpel weg te lang is om in het vooronder van een 3BG te passen.

Bij mijn S6 ligt de hele machine kamer van de radiateur tot aan de firewall vol, net als dat bij m'n W8 het geval was. De neus van de S6 is simpelweg langer dan die van een 3B/BG.

Natuurlijk is alles passend te maken, maar dan ga je echt ingrijpend de structuur van de auto aan moeten passen.

De hele firewall moet dab verder naar achteren gebracht worden, met alle aanpassingen van dien. (Dashbord naar achteren, gaten opvullen etc.)
Je gaat dan wel een soort V8-Star Passat Creëren.

V8STAR-Passat-1.jpg

Maar waarom dan niet direct voor een midden-motor gaan? ​Is je gewichtsverdeling ook gelijk optimaal.

aangepast door DenV5Passat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de S4 V8 is een relatief korte kettingmotor, zou best wel kunnen passen.. de vraag alleen is waarom zou je een zeldzame motor ombouwen naar een S4, koop dan een S4.. of een gewone V6-4motion en bouw die om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de reacties!

 

Ten tweede ben ik van plan een tweede W8 te kopen ivm de krukas/schalen die niet te krijgen zijn en ik dacht dan lepel ik dat blok eruit voor de reserve onderdelen en koop ik een v8 voor het andere voertuig ;)

 

Ik ga eens het een en ander proberen uit te zoeken en dan kijk ik wel of het wat gaat worden.

 

Nogmaals bedankt!

 

Groeten

Dyon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Komt hier heel veel bij kijken of past dit blok gewoon?

Wat komt hier verder nog allemaal aan de pas?

Ik neem aan andere ECU, brandstof regeling etc etc?

Moet hier ook de uitlaat ed. op aangepast worden?

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Komt hier heel veel bij kijken of past dit blok gewoon?

Wat komt hier verder nog allemaal aan de pas?

Ik neem aan andere ECU, brandstof regeling etc etc?

Moet hier ook de uitlaat ed. op aangepast worden?

 

Groeten

er past helemaal niks.. alles moet op maat gemaakt worden, motorsteunen, uitlaat alles

 

https://youtu.be/KYhj4p8k6x0

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden