Vw W8 Geplaatst 29 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2017 Beste Forum leden, Ik ben benieuwd of er leden zijn die weten of een 4.2 v8 (Audi s4) swap mogelijk is voor de W8. Zoja wat komt hier dan allemaal bij kijken en wat zijn de benodigdheden hiervoor. (Voor de grappenmakers nee geld is geen issue) Persoonlijk lijkt mij dit een leuk project om aan te werken. Alvast bedankt. Groeten Dyon Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat Rdi Geplaatst 29 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2017 Leuk idee moet ik zeggen. Maar ben je dan je levenslange garantie dan niet kwijt van de auto???? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mark91 Geplaatst 30 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2017 Volgens mij past die niet onder de motorkap en is daarom de w8 bedacht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Flying Dutchman Geplaatst 30 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2017 (aangepast) Volgens mij past die niet onder de motorkap en is daarom de w8 bedacht.Zover ik weet gaat het niet lukken. V8 motoren zijn simpelweg te lang. De w8 is niet omwikkelt voor de Passat maar wel ontstaan door de Passat. Door het succes van de w12 in de Nardo (later pas Pheaton) wou Mr piech Een top auto in het middensigment. Dit moest de Passat worden. En hebben ze 4 cilinders van de de w12 afgezaagd om passend te maken. Samen met het feit dat die 4,2 V8 waar jij het over hebt ook kort in de pheaton gezeten. denk ik dat het niet past. Vraag me wel ook sterk af naar de toegevoegde waarde behalve lekker bezig zijn. Want dat lijkt het me wel. De motoren ontlopen elkaar ook niet veel. Om en nabij 50/60pk (af fabriek) en met het vermogen verlies door de jaren heen van Audi-motoren. Als het dan toch passend te maken is. Zou ik een gewone Passat omdopen en de w8 in ere laten. Want laten we wel wezen, een W8 is het niet meer. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 30 mei, 2017 aangepast door Flying Dutchman Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DenV5Passat Geplaatst 30 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2017 (aangepast) Ik kan inderdaad zeggen dat de 4.2 V8 motorblok van Audi simpel weg te lang is om in het vooronder van een 3BG te passen. Bij mijn S6 ligt de hele machine kamer van de radiateur tot aan de firewall vol, net als dat bij m'n W8 het geval was. De neus van de S6 is simpelweg langer dan die van een 3B/BG. Natuurlijk is alles passend te maken, maar dan ga je echt ingrijpend de structuur van de auto aan moeten passen. De hele firewall moet dab verder naar achteren gebracht worden, met alle aanpassingen van dien. (Dashbord naar achteren, gaten opvullen etc.)Je gaat dan wel een soort V8-Star Passat Creëren. Maar waarom dan niet direct voor een midden-motor gaan? Is je gewichtsverdeling ook gelijk optimaal. 30 mei, 2017 aangepast door DenV5Passat 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 30 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2017 de S4 V8 is een relatief korte kettingmotor, zou best wel kunnen passen.. de vraag alleen is waarom zou je een zeldzame motor ombouwen naar een S4, koop dan een S4.. of een gewone V6-4motion en bouw die om. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vw W8 Geplaatst 1 juni, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2017 Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de reacties! Ten tweede ben ik van plan een tweede W8 te kopen ivm de krukas/schalen die niet te krijgen zijn en ik dacht dan lepel ik dat blok eruit voor de reserve onderdelen en koop ik een v8 voor het andere voertuig Ik ga eens het een en ander proberen uit te zoeken en dan kijk ik wel of het wat gaat worden. Nogmaals bedankt! Groeten Dyon 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vw W8 Geplaatst 5 juni, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 juni, 2017 Btw een LS swap is ook wel leuk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat Rdi Geplaatst 5 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 5 juni, 2017 Btw een LS swap is ook wel leuk Ook fan van gasmonky zeker???? 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vw W8 Geplaatst 5 juni, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 juni, 2017 Uiteraard ;p Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2017 Btw een LS swap is ook wel leuk 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vw W8 Geplaatst 10 juni, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 juni, 2017 Precies! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vw W8 Geplaatst 10 juni, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 juni, 2017 Komt hier heel veel bij kijken of past dit blok gewoon? Wat komt hier verder nog allemaal aan de pas? Ik neem aan andere ECU, brandstof regeling etc etc? Moet hier ook de uitlaat ed. op aangepast worden? Groeten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 10 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 10 juni, 2017 Het is absoluut geen plug&play 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 juni, 2017 Komt hier heel veel bij kijken of past dit blok gewoon? Wat komt hier verder nog allemaal aan de pas? Ik neem aan andere ECU, brandstof regeling etc etc? Moet hier ook de uitlaat ed. op aangepast worden? Groeten er past helemaal niks.. alles moet op maat gemaakt worden, motorsteunen, uitlaat alles https://youtu.be/KYhj4p8k6x0 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Vw W8
Beste Forum leden,
Ik ben benieuwd of er leden zijn die weten of een 4.2 v8 (Audi s4) swap mogelijk is voor de W8.
Zoja wat komt hier dan allemaal bij kijken en wat zijn de benodigdheden hiervoor. (Voor de grappenmakers nee geld is geen issue)
Persoonlijk lijkt mij dit een leuk project om aan te werken.
Alvast bedankt.
Groeten
Dyon
Link naar reactie
Delen op andere sites
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten