Raymond Geplaatst 6 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 oktober, 2007 Ik ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van een VW passat 1.8 T, nu rijdt de auto bij ca. 2000 toeren erg schokkerig er zit bijzonder veel vibratie in het gaspedaal en de auto is niet vooruit te branden.... Dinsdag word de auto uitgelezen door de dealer, naar mijn verwachting is de LMM kapot. Weet iemand een adres waar ik een goede LMM (bijv. pierburg) kan kopen die pas op een 1.8 T ? Op het forum en op andere plekken op internet lees ik prijzen van rond de 70 euro, met dealerprijzen van Bosch LMM van rond de 250 euro ! Het is me nog niet gelukt een concreet antwoord te vinden....welke LMM, wat kost ie en waar kan ik hem bestellen..... Alvast dank...en ehh ik zal mij aankomende week even voorstellen op de site...heb nog geen shots van de passat.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 6 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 oktober, 2007 Welkom op het forum, wat is de KM-stand en motorcode/bouwjaar? Pierburg is voor diesels trouwens. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Raymond Geplaatst 6 oktober, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 oktober, 2007 Bouwjaar is 1998, kilometerstand 170.000.... (wil hem nog laten tunen, nadat hij perfect loopt....) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 7 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2007 Probeer eens de LMM electrisch te ontkoppelen en kijk dan of het beter/over is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Raymond Geplaatst 7 oktober, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2007 Sorry, domme vraag mischien....wat houd het in electrisch ontkoppelen gewoon eruit en er weer in zetten ?? Moet hem eerst zoeken dan zou het kunnen inderdaad.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 7 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2007 stekker eraf.. en kom naar de meeting bij JD op 27 oktober in Lochem, kun je meteen zien wat er aan vermogen rondrijd.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Raymond Geplaatst 7 oktober, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2007 Is dat een soort "reset" wanneer je hem ontkoppeld ? Hij mist vermogen en stottert.....zou het voldoende kunnen zijn om alleen de stekker eraf te halen en er weer op te zetten ?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 7 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2007 Als ik het goed begrijp, bedoelt DM alleen electrisch loskoppelen, oftewel stekker eruit trekken. Niet opnieuw aansluiten daarna, maar proberen hoe hij rijdt als die stekker losligt. Toch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Raymond Geplaatst 7 oktober, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2007 okay zou kunnen, heeft iemand een beschrijving waar ie zit of een afb eelding ?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 7 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2007 ja, op/in je luchtfilterhuis. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Raymond Geplaatst 7 oktober, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2007 sorry, ben een leek in technische deel....waar bevind zich het luchtfilterhuis.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 7 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2007 Matthijs, we hebben samen eens een artikeltje gemaakt over de LMM van een 1.8T! Beetje vergeetachtig? http://www.vwpassat.nl/kb.php?mode=article&k=26 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 antonio Geplaatst 7 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2007 Matthijs begint oud te worden! Turbo-Variant: Begint? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Raymond Geplaatst 7 oktober, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2007 Super, bedankt voor de foto's het is me nu duidelijk waar hij zit, morgen gaat de wagen voor een grote beurt naar de dealer, ik zal ze zeggen wanneer er een lmm vervangen ze me even van te voren meedelen wat de prijs hiervan is....ik begreep uit een artikel op het forum dat de VW dealer een soort coulance/kortings regeling hebben op het vervangen van de lmm ?? Heeft er iemand een idee wat de kosten bij de dealer zouden mogen zijn ? En natuurlijk waar ik het best zelf een andere lmm kan kopen ? Wilde aanstaande zaterdag wagen laten chippen en zou daarvoor graag de lmm in orde hebben.... zit er nog verschil in lmm types / merken ? Veel vragen....maar goed ik krijg op dit forum ook goede antwoorden ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 7 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2007 Gewoon de LMM via de dealer bestellen. Geldt een statiegeldregeling op die dingen, waardoor je alleen de losse sensor te betalen hoeft. Coulance hoef je bij een 1.8T niet te verwachten denk ik, maar voor een 125 euro verwacht ik dat je klaar bent. Let er overigens op dat een defecte luchtmassameter niet zonder meer uitgelezen kan worden. Beter laat je de auto rijdend uitlezen, om te zien of deze zijn waardes nog haalt. (eventueel door een forumlid) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Raymond Geplaatst 7 oktober, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2007 okay, dat is een advies waar ik wat mee kan ! 125 euro via de dealer vind ik acceptabel, ik wacht morgen wel even af.... hoop daat er verder niet teveel mee is....draagarmen zijn deels 4 maand geleden door vorige eigenaar al vervangen.... de statiegeldregeling kan ik dus wel noemen bij de dealer....altijd goed. ik ben vorige week bij de dealer geweest met het "stotterprobleem" en zehebben hem toen even aan de computer gehangen (stilstaand) en de auto was dus niet uit te lezen..... Zijn er forumleden die in de buurt wonen en mijn auto uit zouden willen lezen ? je zou verwachten dat de vw dealer dit soort zaken moet kunnen toch ? ik heb ergens de waardes gelezen op dit forum...checken ze bij de dealer niet of hij zijn waardes wel haalt ?? en wat als hij deze waardes niet haalt....?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 8 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 8 oktober, 2007 Zijn er forumleden die in de buurt wonen en mijn auto uit zouden willen lezen ? je zou verwachten dat de vw dealer dit soort zaken moet kunnen toch ? Ik zit wel in de buurt normaalgesproken... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ED_PASSAT Geplaatst 8 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 8 oktober, 2007 Is er trouwens iemand in de buurt van Den Helder die met VAG-COM kan uitlezen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Raymond Geplaatst 8 oktober, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 oktober, 2007 okay... bedankt, ik hou je op de hoogte ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Raymond Geplaatst 11 oktober, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2007 De Passat heeft zijn grote beurt gehad en de compter is uitgelezen, de LMM is niet defect, het gasklephuis was "versmeerd" en is gereinigd. ik moet zeggen het is inderdaad verholpen. maar hopen dat het nu goed blijft. Bedankt voor alle tips en adviezen ! Raymond. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 11 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2007 Mooi dat het is opgelost, het probleem van het versmeren van de gasklep zit'em in het feit dat de carterontluchting op de inlaat van de turbo uitkomt. Ergo oliemist wordt toegevoegd aan het luchtcircuit. Echt weer een fijne oplossing van VW. Na verloop van tijd gaat zich oliekoek ophopen thv de vlinder in het gasklephuis waardoor de vlinder niet meer in de goede stand staat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Raymond Geplaatst 12 oktober, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2007 okay, bedankt voor de uitleg ! Langzaam leer ik door dit forum steeds meer over de passat. ik wilde hem laten tunen en vroeg me af of iemand is met ervaring met een getunede 1.8 T....zijn er zaken die ik moet doorgeven aan de tuner, of zijn er bepaalde belangrijke dingen waarop ik moet letten ? En kan de turbo de tuning aan ? hoe zit het met de levensduur ? volgens de gegevens gaat hij van 150 pk naar 195 pk .... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 12 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2007 Je hebt 2 opties, standaard of custom tunen. In beiden gevallen moet de motor en bijbehorende onderdelen in een goede conditie zijn. Denk ook aan de juiste olie en verversingsintervallen. Wellicht moet je ook overstappen op 98 RON benzine, afhankelijk van de chip. Omdat de turbodruk ongeveer verdubbelt kunnen naar verloop van tijd of direct probleempjes optreden: - afblaasklep (DV) scheurt, de orginele DV is prut - vacuumlek, er zijn bepaalde slangen die slecht zijn - turbodruklek - motorsteunen - koppeling Het is zeker aan te raden om een vacuum/druk meter te installeren, deze geeft waardevolle info over de toestand van de motor. De 1.8T is een sterke en goede motor en kan veel hebben tot ongeveer 300 pk. Probleem is vaak dat zaken om het blok heen het begeven. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Raymond Geplaatst 13 oktober, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2007 okay...bedankt voor deze info, ik denk dat ik binnenkort de afsrpaak maak en laat dan weten hoe het bevalt... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 antonio Geplaatst 13 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2007 Is er trouwens iemand in de buurt van Den Helder die met VAG-COM kan uitlezen? http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=19056 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 14 oktober, 2007 okay...bedankt voor deze info, ik denk dat ik binnenkort de afsrpaak maaken laat dan weten hoe het bevalt... Kom gewoon naar de meeting bij JD in Lochem op 27 oktober a.s. kun je hem daar laten chippen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Raymond
Ik ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van een VW passat
1.8 T, nu rijdt de auto bij ca. 2000 toeren erg schokkerig er zit
bijzonder veel vibratie in het gaspedaal en de auto is niet vooruit
te branden....
Dinsdag word de auto uitgelezen door de dealer, naar mijn verwachting is de LMM kapot.
Weet iemand een adres waar ik een goede LMM (bijv. pierburg) kan kopen die pas op een 1.8 T ?
Op het forum en op andere plekken op internet lees ik prijzen van rond de 70 euro, met dealerprijzen van Bosch LMM van rond de 250 euro !
Het is me nog niet gelukt een concreet antwoord te vinden....welke LMM, wat kost ie en waar kan ik hem bestellen.....
Alvast dank...en ehh ik zal mij aankomende week even voorstellen op de site...heb nog geen shots van de passat....
Link naar reactie
Delen op andere sites
27 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten