Ga naar inhoud
  • 0

Luchtmassa meter Passat


Raymond

Vraag

Ik ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van een VW passat

1.8 T, nu rijdt de auto bij ca. 2000 toeren erg schokkerig er zit

bijzonder veel vibratie in het gaspedaal en de auto is niet vooruit

te branden....

 

Dinsdag word de auto uitgelezen door de dealer, naar mijn verwachting is de LMM kapot.

Weet iemand een adres waar ik een goede LMM (bijv. pierburg) kan kopen die pas op een 1.8 T ?

 

Op het forum en op andere plekken op internet lees ik prijzen van rond de 70 euro, met dealerprijzen van Bosch LMM van rond de 250 euro !

 

Het is me nog niet gelukt een concreet antwoord te vinden....welke LMM, wat kost ie en waar kan ik hem bestellen.....

 

Alvast dank...en ehh ik zal mij aankomende week even voorstellen op de site...heb nog geen shots van de passat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Super, bedankt voor de foto's het is me nu duidelijk waar hij zit, morgen gaat de wagen voor een grote beurt naar de dealer, ik zal ze zeggen wanneer er een lmm vervangen ze me even van te voren meedelen wat de prijs hiervan is....ik begreep uit een artikel op het forum dat de VW dealer een soort coulance/kortings regeling hebben op het vervangen van de lmm ??

Heeft er iemand een idee wat de kosten bij de dealer zouden mogen zijn ?

En natuurlijk waar ik het best zelf een andere lmm kan kopen ?

 

Wilde aanstaande zaterdag wagen laten chippen en zou daarvoor graag de lmm in orde hebben....

zit er nog verschil in lmm types / merken ?

 

Veel vragen....maar goed ik krijg op dit forum ook goede antwoorden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon de LMM via de dealer bestellen. Geldt een statiegeldregeling op die dingen, waardoor je alleen de losse sensor te betalen hoeft. Coulance hoef je bij een 1.8T niet te verwachten denk ik, maar voor een 125 euro verwacht ik dat je klaar bent.

 

Let er overigens op dat een defecte luchtmassameter niet zonder meer uitgelezen kan worden. Beter laat je de auto rijdend uitlezen, om te zien of deze zijn waardes nog haalt. (eventueel door een forumlid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

okay, dat is een advies waar ik wat mee kan !

125 euro via de dealer vind ik acceptabel, ik wacht morgen wel even af....

hoop daat er verder niet teveel mee is....draagarmen zijn deels 4 maand geleden door vorige eigenaar al vervangen....

de statiegeldregeling kan ik dus wel noemen bij de dealer....altijd goed.

ik ben vorige week bij de dealer geweest met het "stotterprobleem" en zehebben hem toen even aan de computer gehangen (stilstaand) en de auto was dus niet uit te lezen.....

 

Zijn er forumleden die in de buurt wonen en mijn auto uit zouden willen lezen ? je zou verwachten dat de vw dealer dit soort zaken moet kunnen toch ?

ik heb ergens de waardes gelezen op dit forum...checken ze bij de dealer niet of hij zijn waardes wel haalt ??

en wat als hij deze waardes niet haalt....??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zijn er forumleden die in de buurt wonen en mijn auto uit zouden willen lezen ? je zou verwachten dat de vw dealer dit soort zaken moet kunnen toch ?

 

Ik zit wel in de buurt normaalgesproken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De Passat heeft zijn grote beurt gehad en de compter is uitgelezen, de LMM is niet defect, het gasklephuis was "versmeerd" en is gereinigd.

ik moet zeggen het is inderdaad verholpen. maar hopen dat het nu goed blijft.

Bedankt voor alle tips en adviezen !

 

Raymond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat het is opgelost, het probleem van het versmeren van de gasklep zit'em in het feit dat de carterontluchting op de inlaat van de turbo uitkomt. Ergo oliemist wordt toegevoegd aan het luchtcircuit. Echt weer een fijne oplossing van VW. Na verloop van tijd gaat zich oliekoek ophopen thv de vlinder in het gasklephuis waardoor de vlinder niet meer in de goede stand staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

okay, bedankt voor de uitleg !

Langzaam leer ik door dit forum steeds meer over de passat.

ik wilde hem laten tunen en vroeg me af of iemand is met ervaring met

een getunede 1.8 T....zijn er zaken die ik moet doorgeven aan de tuner, of zijn er bepaalde belangrijke dingen waarop ik moet letten ?

En kan de turbo de tuning aan ? hoe zit het met de levensduur ?

volgens de gegevens gaat hij van 150 pk naar 195 pk ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt 2 opties, standaard of custom tunen. In beiden gevallen moet de motor en bijbehorende onderdelen in een goede conditie zijn. Denk ook aan de juiste olie en verversingsintervallen. Wellicht moet je ook overstappen op 98 RON benzine, afhankelijk van de chip. Omdat de turbodruk ongeveer verdubbelt kunnen naar verloop van tijd of direct probleempjes optreden:

 

- afblaasklep (DV) scheurt, de orginele DV is prut

- vacuumlek, er zijn bepaalde slangen die slecht zijn

- turbodruklek

- motorsteunen

- koppeling

 

Het is zeker aan te raden om een vacuum/druk meter te installeren, deze geeft waardevolle info over de toestand van de motor. De 1.8T is een sterke en goede motor en kan veel hebben tot ongeveer 300 pk. Probleem is vaak dat zaken om het blok heen het begeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
okay...bedankt voor deze info, ik denk dat ik binnenkort de afsrpaak maak

en laat dan weten hoe het bevalt...

 

Kom gewoon naar de meeting bij JD in Lochem op 27 oktober a.s. kun je hem daar laten chippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden