Vandaag stonden we met onze VW Passat 2.0 TDI motorcode CBAB (met 270.000 km op teller) voor het stoplicht te wachten. Licht springt op groen, ik wil wegrijden maar geen power en motor valt uit. Wegenwacht komt en probeert auto te starten. Denkt op basis van het geluid aan een gebroken distributieriem. Hij kijkt vervolgens bij het motorblok en denkt de distributieriem wel te zien draaien. Hij weet het dus niet zeker wat er aan de hand is maar op basis van het geluid denkt hij sterk aan een gebroken distributieriem. Riem is overigens vervangen bij ca 170.000 km vervangen en normaal gesproken pas rond 350.000 km weer toe aan vernieuwing.
Auto staat nu bij garage. Iemand een idee wat er zou kunnen zijn?
Vraag
henkdo
Vandaag stonden we met onze VW Passat 2.0 TDI motorcode CBAB (met 270.000 km op teller) voor het stoplicht te wachten. Licht springt op groen, ik wil wegrijden maar geen power en motor valt uit. Wegenwacht komt en probeert auto te starten. Denkt op basis van het geluid aan een gebroken distributieriem. Hij kijkt vervolgens bij het motorblok en denkt de distributieriem wel te zien draaien. Hij weet het dus niet zeker wat er aan de hand is maar op basis van het geluid denkt hij sterk aan een gebroken distributieriem.
Riem is overigens vervangen bij ca 170.000 km vervangen en normaal gesproken pas rond 350.000 km weer toe aan vernieuwing.
Auto staat nu bij garage.
Iemand een idee wat er zou kunnen zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten