Passat_CC Geplaatst 2 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 2 februari, 2017 Hoi, Ik heb enige tijd geleden mijn DRL lampen vervangen door LED. Deze doet het prima maar ik krijg steeds een melding te zien. Is deze uit te schakelen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat_CC Geplaatst 30 april, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2017 Dank voor alle tips. Ik heb er uiteindelijk weerstanden tussen gemonteerd. http://www.autostyle.nl/catalogus/led-weerstand-21w-8-ohm-12v-voor-led.html Wel solderen of een kroonsteentje gebruiken. Kabel van weerstand iets verlengen zodat je deze goed kunt wegwerken. Weerstand op metaal / chassis plaatsen. Kabel aan de onderkant van de unit eruit laten gaan. Rubberen afdichting goed waterdicht aandrukken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hrvatinl Geplaatst 2 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 2 februari, 2017 Je moet sowieso CANbus ledjes gebruiken. Nou kan het zijn dat je een extra weerstand tussen moet plaatsen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 2 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 2 februari, 2017 En zelfs met canbus leds is het geen garantie. Je kunt bij de mistlichten vrij eenvoudig weerstanden plaatsen. Dan ben je van de melding af. Weet niet of je de melding bij een CC uit kunt zetten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat_CC Geplaatst 2 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 februari, 2017 De CC heeft aparte drl en mistlampen. Het bijzondere is dat de lampen het gewoon wel doen. Alleen krijg je om de zoveel minuten een melding op je dashboard, wat ontzettend irritant is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat_CC Geplaatst 2 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 februari, 2017 Overigens zijn het canbus ledjes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hrvatinl Geplaatst 2 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 2 februari, 2017 Overigens zijn het canbus ledjes. Weerstand er tussen zetten.. misschien zijn er kant en klare sets? Hangt er vanaf ook waar je je ledjes nu gekocht heb trouwens... 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat_CC Geplaatst 5 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2017 Het zijn wel canbus ledjes die ik bij autoprofi heb gekocht in Hoogeveen. Kosten €38 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 5 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2017 of de koude diagnose uitschakelen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat_CC Geplaatst 5 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2017 of de koude diagnose uitschakelen.. Misschien een domme vraag maar hoe moet dat dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 5 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2017 met vagcom/vcds Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 5 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2017 @@Passat_CC zet maar op je todo lijstje voor vagcom. Kunnen we tzt alles afstrepen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat_CC Geplaatst 6 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2017 @@dieseltje done! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 6 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2017 Het is de "warme" diagnose die je moet uitschakelen... Koude diagnose doet de test wanneer de lampen niet aan zijn. Er gebeurt steeds ook diagnose wanneer de lampen aan zijn, maar wanneer er dan eentje niet werkt, of zoals bij jou waarschijnlijk het geval is : te weinig stroom gebruikt, krijg je een melding van lampdefect. Deze diagnose is mogelijk uit te schakelen met van can pro, dat gaat niet met VCDS. grtz, dre 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 30 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2017 Liefste solderen en dan krimpkous Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 B3rt Geplaatst 25 november, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2019 On 6-2-2017 at 11:50, dreke said: Het is de "warme" diagnose die je moet uitschakelen... Koude diagnose doet de test wanneer de lampen niet aan zijn. Er gebeurt steeds ook diagnose wanneer de lampen aan zijn, maar wanneer er dan eentje niet werkt, of zoals bij jou waarschijnlijk het geval is : te weinig stroom gebruikt, krijg je een melding van lampdefect. Deze diagnose is mogelijk uit te schakelen met van can pro, dat gaat niet met VCDS. grtz, dre Hoe doe je dit? Ik zit met exact hetzelfde probleem, ik wil geen resistors en/of canbus decoders gebruiken maar gewoon leen simepl (canbus) led lampje erin zonder fout melding. Inderdaad kan ik met vcds de koud en/of warmte check voor DRL niet schakelen, deze optie is er simpelweg niet voor de DRL verlichting. Je meld kan wel met can pro, ik vermoed dat je VCP bedoeld hiermee, correct? Indien ja hoe doe je dit met VCP, als ik in VCP rond neus zie ik namelijk ook die optie aldaar niet staan, zijn vrijwel dezelfde opties als in VCDS. Hoop dat je een tip kunt geven, want ik wordt ook knettergek van die DRL fout meldingen, het moet toch mogelijk zijn er een simpel led lampje in te kunnen zetten zonder aan de kabelboom te hoeven gaan solderen... Daarnaast worden die resistors gloeiend heet en branden ook wel eens door. (is me al 2 keer overkomen). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 14 december, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 14 december, 2019 Welke Passat? en welk boordnet? Soms kan het ook met VCDS... VCP gegevens zijn meestal voor Golf/Jetta, en niet altijd juist heb ik gemerkt. grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Passat_CC
Hoi,
Ik heb enige tijd geleden mijn DRL lampen vervangen door LED. Deze doet het prima maar ik krijg steeds een melding te zien.
Is deze uit te schakelen?
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten