Ga naar inhoud

B3rt

Members+
  • Aantal items

    106
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

10 Good

Profile Information

  • Plaats
    Deurne
  • Naam
    Robert

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Vind inderdaad weinig gewone tdi's met de gewenste uitrusting, er worden diverse 2.0 bitdi's aangeboden en je hebt inderdaad gelijk wat uitvoering betreft, deze bitdi's zijn eigenlijk allemaal voorzien van alle toeters en bellen die VW bied op de passat. De gewone tdi's zijn in vergelijking erg kaal tov de bitdi's. In Duitsland kijken is denk ik dit keer geen optie, mijn CC wil ik namelijk kunnen inruilen, daarmee valt de particulier koop eigenlijk ook weg. Ik heb geen zin om eerst mijn CC proberen te verkopen en dan pas te gaan kijken/zoeken/kopen naar een andere auto. Liefst gewoon inruilen, dat is het makkelijkste Wat betreft de multimedia, de modellen die ik gezien heb hadden allemaal apple car play en android auto aan boord (Discover media is dat geloof ik), apple boeit me niets gezien ik zelf een Android telefoon heb. Maar moet zeggen, als de onboard media alles zelf al goed kan (goeie navi, media etc) dan gebruik ik waarschijnlijk toch alleen maar BT voor het handsfree bellen... De B8 tot welk jaar lopen deze exact en is er een facelift, zo ja vanaf welk jaar?
  2. Dat verbruik is al de helft zuiniger dan ik nu heb (haha) 1 op 10.... Je opmerking over dat olie verbruik verbaasd me klein beetje, had verwacht dat je zou zeggen: hij verbruikt geen olie... Mijn huidige 3.6 bv verbruikt niks, zo ook mijn vorige auto (A4 2.7 tdi) verbruikte geen olie, dit had ik eigenlijk ook wel verwacht van de 2.0 tdi motoren. Ik weet bv dat de 1.8 en 2.0 tfsi motoren er om bekend staan dat ze (vaak veel) olie verbruiken, zeker in de leeftijd van 2008-2014, daarna zou het ook opgelost zijn. Een proefritje is altijd leuk, echter als ik tot koop over ga dan zal dit naar verwachting na de zomer vakantie zijn. Ben nu een beetje aan het zoeken wat ik ipv de 3.6 kan nemen, dat is niet zo eenvoudig blijkt wel. Wil eindelijk een station kopen, ben dat al jaren aan het doen en telkens koop ik toch weer een sedan. Soms mis ik wel eens de ruimte (laad vermogen), daarom dacht dit keer wordt het dus een station. Daarnaast wil ik toch een auto die een flink vermogen (vanaf ca 200pk+) heeft (zeker in vergelijk met mijn huidige 3.6, 300pk) maar dan zuiniger als ik nu rij, dus dat wordt dus een diesel. Een diesel ook omdat ik gewoon eigenlijk te veel rijd voor bezine en dat ik een diesel toch soms lekkerder vind rijden. Dan ben ik een grote gadget freak, zoek dus ook een auto met allerlei opties. of te wel 'bom vol' zoals je dat vaak ziet. Ik denk hier dus aan virtual cockpit, alle beschikbare assistent systemen, uit gebreide multimedia (dab+, android/apple auto/car etc etc), (half)lederen sport stoelen.. Dus 1 die eigenlijk alles heeft..... En dan kom ik dus bij de Passat uit. Heb gekeken naar andere modellen en merken maar die hebben niets met die eisen of de prijs is gewoon FLINK hoger, bv een Audi is vaak 10K duurder, skoda en seat hebben niets in die vermogens (met diesel) De eis dat ik bv een NL auto wil moet ik zeer waarschijnlijk al laten vallen, alles wat ik vind tot nu toe is geimporteerd...... Wellicht iemand anders nog een ander model weet wat aan deze eisen voldoet?
  3. Thx... De diesel zal zo wie zo een stuk zuiniger zijn dan inderdaad mijn huidige 3.6, als ik de cijfertjes mag geloven gemiddeld verbruik toch een 1 op 15/17 makkelijk haalbaar is, maar zoals je zelf al aangaf, tov mijn 3.6 maakt het verbruik niet zo veel uit, haha Maar als ik het goed begrijp zijn er geen echte grote en bekende motor/bak problemen zoals bv bij de oudere (benzine) modellen olie verbruik etc..... Maar wil er dit keer waarschijnlijk 1 kopen met minimaal 6 tot 12 volledige maanden garantie, dus als ik problemen krijg dat ik terug kan gaan. Maar wil door wat onderzoek voorkomen dat ik een probleem overneem van een ander.
  4. Ik overweeg een Passat 2.0 tdi biturbo variant aan te schaffen met DSG , de leeftijd wordt denk ik ergens rond 2014-2016. Mijn voorkeur gaat uit naar een NL voertuig met onderhouds geschiedenis, dealer onderhouden en bij voorkeur van de 1ste of 2de eigenaar. Nu rijd ik al een CC maar zoals gewoonlijk heeft elk model natuurlijk zijn eigen aandachtspunten. De vraag is dus ook, welke problemen komen vaak voor of waar moet je specifiek op letten bij dit model met dit type motor en dsg bak? Zijn het bv olie zuipers, turbo's die kapot gaan etc..
  5. als je facebook hebt kijk hier eens: https://www.facebook.com/groups/vagcoding/
  6. Mijn linker spiegel van mijn 2009 CC is defect, deze klapt niet meer (elektrisch) in. Nu wil ik deze gaan vervangen maar kan geen gebruikte vinden, de kap kan ik denk ik gewoon omzetten (spiegel zelf is niet beschadigd etc), dus kleur maakt niet uit. Nu overweeg ik een aftermarket nieuwe te kopen echter ook deze kan ik niet vinden... grrrr Je zal wel denken, hoezo niet te vinden, zie hier linkje xxxxx Klopt echter ik heb een 15 polige stekker, vrijwel alles wat ik vind is 6, 9, 11 of 13 polig, te weinig dus. Dan vind ik er soms 1 maar dan staat er niet bij dat ie ook dimmend is, dan is die wel 15 polig maar nergens staat vermeld (bij nieuw aftermarket) of die dimmend is. Ik zoek dus een werkende Elektrisch verstel-, verwarm- en inklapbare linker buiten spiegel maar ook met instap verlichting, knipperlicht, geheugen standen en zelf dimmende spiegel, dus de hele rataplan behalve side assist, dat bestond bij de eerste generatie nog niet. De vraag is: - iemand een idee waar ik deze (behalve bij de dealer) kan kopen, gebruikt of nieuw? - past toevallig een spiegel van een ander VW model ook, ik denk aan de spiegel van een Passat B6 of B7 ook of wellicht een nieuwere CC (vanaf 2012) ? - iemand ervaring of je bij een imitatie/aftermarket (nieuwe) spiegel de kap van de originele spiegel er op kunt omzetten? Alvast bedankt..
  7. B3rt

    Dash mount / cradle VW

    Ik heb deze ook in mijn auto zitten. Kan iemand me vertellen hoe je die docking station eruit krijgt? Wil dat extra laatje/klepje wel behouden maar dan zonder die cradle erin, wil er een draadloze IQ laden inbouwen zodat de telefoon daarin gelegd kan worden en zo automatisch wordt opgeladen, maar dan moet dat ding er wel uit. Ik zie geen enkel schroef zitten en wil niet meteen grof geweld gaan gebruiken om het eruit te broeken, wellicht is er een trucje om het er eenvoudig uit te halen?
  8. ok... daarom vraag ik het ook. Maar vreemd is het wel, maar houd dat in dat een universele camera dan ook niet werkt met die cinch kabel?
  9. en wat bedoel je daarmee? Zover bekend werkt de originele high camera niet met de DM zonder de nodige aanpassingen (die ik niet wil doen aan het camera systeem), een universel camera blijkbaar wel. Je kan je originele camera met een paar euro adapter namelijk universeel maken. Wat is hier aan het wiel opnieuw uitvinden?
  10. Waarom zou de Radio met de achteruit module communiceren? Hij krijgt via de canbus al het signaal dat auto in achteruit en dan springt de radio op camera ingang en geeft beeld, via canbus krijgt de module ook de stuur bewegingen door voor de lijnen die je dan ziet. Dit doet ie volgens mij ook als je de RNS los koppelt. Ik vermoed dat als er zelfs geen radio inziet en je zet hem in de achteruit dat je logo gewoon uit klapt en de camera aanspringt en produceert ie ook gewoon beeld
  11. Nou het proberen is net het probleem, dan moet ik eerst de mib2 kopen.. Ik wil juist alleen de mib2 kopen als dit kan..... Ik twijfel nog steeds sterk wat ik moet doen, ik wil gewoon mijn huidige functionaliteit zoveel mogelijk behouden, zeker de high achteruit camera. Die camera zelf wil ik dus niet vervangen of aanpassen. Als ik een aftermarket radio koop dan heb je altijd die camera adaptor naar cinch nodig, maar dan behoud je gewoon je lijnen. De lijnen worden blijkbaar door de camera module in het beeld geprojecteerd en dan pas naar de radio gestuurd. Dus in je aftermarket radio (via cinch) heb je dus nog steeds je high camera beelden. Voor de mib2 kun je een eenvoudig kabeltje bestellen voor paar euro die je in de quadlock stopt met cinch stekker eraan voor een aftermarket camera.... Wat dus als dit dus gewoon je high camera is met die adaptor, laat ik die adaptor namelijk net al hebben....
  12. Wie weet of dit mogelijk is: Plaats een camera adaptor van VW naar cinch en plug deze dan in op een mib2? Het schijnt dat de lijnen door de camera module worden gegeneerd en deze dus al in het beeld zitten wat naar de radio gaat. Er zijn diverse adaptors te koop die de originele vw camera omzetten naar cinch zodat ze in een 'universele' radio ook werken. Je kan voor de mib2 dus een kabeltje kopen voor universe camera ingang (cinch dus), wat als je daar dus je originele high camera inplugged via zo'n adaptor?
  13. Klopt het is de DAB+ uitvoering, daar zocht ik ook na. Het is volledig vrij, dwz de compoment beveiliging verwijderd, apple carplay en android auto beschikbaar, voice control weet ik niet. Maar ik zie af van het hele verhaal, ik wil mijn high camera behouden en heb ook geen zin mijn modules te gaan vervangen, daarnaast werkt ook de AC niet en die zou ik ook al moeten gaan vervangen. (heb bv originele standkachel en dat wordt al weer een hele uitdaging om zo 1 te vinden).
  14. gewoon een front en achterkant (aansluitingen) foto, er zijn geen nummers op te zien. Het is een 5C0 035 680 E aldus de verkoper.
  15. ja ok, maar waar gaat die nieuwe kabel/stekker dan in de mib2? Heb die mib2 bekeken maar daar zit ook nergens een aparte camera ingang op.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden