Ga naar inhoud
  • 0

Abs pomp vervangen welke code


Passat Rdi

Vraag

Heb zojuist de ABS pomp vervangen van een 095p na een 3c0614109D so far so good. De originele code die er in stond Is 0001247 maar deze accepteert mijn auto niet. Is er iemand hier met een 2.0 tdi bkp handgeschakeld met een 109d pomp? Misschien dat ik die codering kan proberen alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heeft iemand al Is zo.n sensor vervangen?heb vandaag een beetje gauw gekeken bij het koppelings pedaal, maar daar zag ik hem niet moet ik toch in de motor ruimte zijn onder de hoofdremcylinder althans dat Is mijn vermoeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft iemand al Is zo.n sensor vervangen?heb vandaag een beetje gauw gekeken bij het koppelings pedaal, maar daar zag ik hem niet moet ik toch in de motor ruimte zijn onder de hoofdremcylinder althans dat Is mijn vermoeden.

Zou idd in de motor ruimte zitten en normaal naast de hoofd rem cilinder moeten zitten. Komen blijkbaar ook 2 buisjes op toe. De sensor zou er gewoon afklikken zijn en de nieuwe erop klikken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanaf nu Is het officiële mijn ABS 109D pomp is werkend in de bkp 2006.

Zojuist de clutch sensor vervangen man wat een werk die gene die dat ding op die plek heeft verzonnen verdient een medaille niet normaal maar het Is gelukt cruise control werkt ook weer. Helaas alleen de autohold nog niet in de output test functioneert de knop maar op het moment dat ik rij en Gordel om hebt doet ie het niet ook als ik de knop ingedrukt houdt gaan uit eindelijk mijn handrem op slot en moet ik de handrem module terug zetten op 56 en een minuut wachten voor dat mijn handrem het weer doet. Ik Denk dat de 109 D pomp niet compatibel Is met autohold. Maar verder ben ik happy dat de ombouw gelukt is????????

post-23587-0-60415500-1486411124_thumb.jpg

post-23587-0-30675000-1486411145_thumb.jpg

post-23587-0-54065800-1486411163_thumb.jpg

post-23587-0-72764100-1486411183_thumb.jpg

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=189

 

Thanks, ik heb deze handleiding gebruikt en dan de draden na 2008 4 en 7 dus. Om dat de set up van na 2008 is meen ik. Daarna heb ik deze handleiding na de b7 knop gezet omdat ik een b7 middenconsol gemonteerd heb. Denk wel dat alles goed zit want in de output test werkt de knop wel kwa verlichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm, dan toch ook 109 versie beschikbaar zonder auto hold dan.. ik was in de veronderstelling dat dit wel het geval was. Maar nu je de opbouw hebt gedaan kan je normaal gezien makkelijker over gaan naar een andere versie en gewoon de elektronica module op de abs modulator vervangen. De modulator zelf kan blijven zitten. Maar wel zeer nuttige info dit allemaal zodat ik goed voorbereid aan mijn ombouw kan beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peace of cake Peter @@wulfke

 

Hahahaha.

 

Ik vraag mij nu af, is het rendabel om ook weer naar een 109 pomp te gaan.

Nou heb ik er een 095Q inzitten met AH en BS, deze pompen zijn vrij dure pompen... wat geeft het voor meerwaarde?

 

Maar iets in mij zegt....doen :mrgreen:  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peace of cake Peter @@wulfke

 

Hahahaha.

 

Ik vraag mij nu af, is het rendabel om ook weer naar een 109 pomp te gaan.

Nou heb ik er een 095Q inzitten met AH en BS, deze pompen zijn vrij dure pompen... wat geeft het voor meerwaarde?

 

Maar iets in mij zegt....doen :mrgreen::mrgreen:

Is maar wat je wil gaan doen. Voor mij is het niet van willen maar van moeten aangezien ik naar een B7 comfortmodule ben gegaan en mijn stuurkolom vergrendeling niet werkt wegens dat de abs niet communiceert met de nieuwe comfortmodule. Krijg hier nu telkens melding van in de teller als ik de auto van het contact af haal.

Ook knipperen de knipperlichten niet meer bij het afsluiten van de wagen en het alarm gaat er niet meer op denk ik omdat de stuurkolom vergrendeling niet werkt.

 

Als je niet van plan bent om over te gaan naar B7 onderdelen dan kan je zo blijven en is er niks aan de hand en lekker zo houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist ook de autohold werkend gekregen op de 109D pomp. Ben al er al efkes mee bezig geweest en verschillende set ups getest uit eindelijk was de eerste set up toch goed alleen was het pinnetje op positie 4 van de handrem niet goed door geklikt net even de functie getest. Ondanks dat ik geen dsg heb Is het onder de spoor tunnel bij ons wel een feest kwa verkeer kon net inderdaad gewoon de rem los laten zonder dat ie na voren rolde of na achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist ook de autohold werkend gekregen op de 109D pomp. Ben al er al efkes mee bezig geweest en verschillende set ups getest uit eindelijk was de eerste set up toch goed alleen was het pinnetje op positie 4 van de handrem niet goed door geklikt net even de functie getest. Ondanks dat ik geen dsg heb Is het onder de spoor tunnel bij ons wel een feest kwa verkeer kon net inderdaad gewoon de rem los laten zonder dat ie na voren rolde of na achter.

Mooi he, ik had hem in mijn vorige passat ook zitten, nu met DSG is het standaard 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist weer een ABS werkend gekregen van @@Knutsel een 109p pomp die geflasht is na een 109e had even voet in de aarde maar Is gelukt. Ook gelijk de 3c8 handrem module gecodeerd en deze werkt ook in de teller en onthoudt de staand autohold standaard aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We hebben een Teller goeroe, guy/wulfke goeroe, heel veel goeroe's..... maar we hebben wr nu ook een echte ABS goeroe bij.

Robbieeeeeeeeeeeeee

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We hebben een Teller goeroe, guy/wulfke goeroe, heel veel goeroe's..... maar we hebben wr nu ook een echte ABS goeroe bij.

Robbieeeeeeeeeeeeee

 

Je vergeet je zelf rns goeroe fapperrrr

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden