Ga naar inhoud
  • 0

Abs pomp vervangen welke code


Passat Rdi

Vraag

Heb zojuist de ABS pomp vervangen van een 095p na een 3c0614109D so far so good. De originele code die er in stond Is 0001247 maar deze accepteert mijn auto niet. Is er iemand hier met een 2.0 tdi bkp handgeschakeld met een 109d pomp? Misschien dat ik die codering kan proberen alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Geen probleem, ik kan er wel bij varen als het bij jou succesvol uitdraait !

 

En het is ook wel zo dat een 3C0 ook werkt maar blijkbaar is de codering ergens gewijzigd en met zekerheid is dat de J versie een andere codering heeft dan een B versie.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga morgen wel even op zoek na zo.n module.

Echt jammer dat zo.n module weer niet mee werkt. Ik zat nog even te twijfelen over zo.n module omdat bonn zei dat de 3c0 module gewoon moet werken net als bij hem maar bonn heeft ook een j net alles de meeste mensen met een 109 pomp. Dus morgen maar op zoek. Voor de rest ging het me goed af vandaag kwa wissel van de ABS @ @@wulfke @@Bonny in ieder geval bedankt voor de technische ondersteuning van de coderings info.????????

Passat Rdi heb je de ABS zelf ingebouwd of met hulp erbij?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Passat Rdi heb je de ABS zelf ingebouwd of met hulp erbij?.

 

Gewoon helemaal zelf steld eigenlijk echt niks voor als je je er een beetje in verdiept.

Een tweede man zal makkelijk zijn ivm ontluchten ik heb het geluk gehad dat ik alleen het bleeding progamma gebruikt hebt. verder heb ik m'n remmen niet hoeven te ontluchten. Waarschijnlijk m'n geluk dat ik de ABS van te voren heb vol gespoten met remvloeistof.

Benodigdheden

Dot4 remvloeistof

Ratel met dop 13

Steek sleutel 11

Spuitje om de ABS vast voor te vullen

Slangklemen tang

Paar verschillende torx bitjes

Vcds

En mooi weer had vandaag paar keer een bui en dat Is niks

post-23587-0-33642000-1485725748_thumb.jpg

post-23587-0-89834300-1485725770_thumb.jpg

post-23587-0-89775400-1485725793_thumb.jpg

post-23587-0-86591600-1485725816_thumb.jpg

post-23587-0-13112500-1485725833_thumb.jpg

post-23587-0-72437300-1485725852_thumb.jpg

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

maar je hebt de ABS wel al omgebouwd en aan de praat gekregen dus de grootste stap is al voorbij, en uit verschillende scans moet je dus een andere EPB module plaatsen waarmee jouw probleem nu mogelijks zal mee opgelost zijn. Dus "even" de middenconsole uitbouwen en de EPB module wisselen met bvb een 3C0 907 801J of 3C8 907 801A, B, E of een 3AA 907 801E

Doe dus gewoon even verder, als het je lukt dan is er bevestiging dat het effectief ook kan.

Wulfke is de 3AA 907 801G goed ipv van de 801E ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou zojuist de handrem module vervangen maar ging nog niet zonder slag of stoot.

Na alles geïnstalleerd te hebben moest ik weer de codering terug zetten van de ABS en handrem dat ging vlot maar gepaard met veel foutcodes. Eerst alle basis instellingen weer goed gezet dat scheelde de helft alweer. De laatste twee zijn hardnekkig kreeg steeds stuurkolom fout uit eindelijk deze ook weg gekregen de ABS heeft nu geen foutmeldingen meer enige fout nu nog Is de clutch sensor deze moet waarschijnlijk ook vervangen worden dus ga daar achter aan. Maar de ABS ombouw Is gelukt???????????? @ @@wulfke bedankt voor de support en peet tot gauw bij jouw ombouw????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mmmm zal ik ook maar weer een gaan denken voor een ombouw, ik heb een 095Q mmmmm zal er eens over nadenken.

 

Ben blij voor je dat het gelukt is Robbieeee,nu mag ze strakkies genieten van de slagroom die jij niet kreeg op je appeltaartje hahahahahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mmmm zal ik ook maar weer een gaan denken voor een ombouw, ik heb een 095Q mmmmm zal er eens over nadenken.

 

Ben blij voor je dat het gelukt is Robbieeee,nu mag ze strakkies genieten van de slagroom die jij niet kreeg op je appeltaartje hahahahahahaha

ben net klaar met kloppen wel gezegd 14 hele minuten kloppen hahahaha
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed gedaan passat Rdi, heb je goed gedaan.

 

Wat is de clutch sensor Passat Rdi

Ik zie toch heel vaak vragen en opmerkingen voorbijkomen over het remsyteem van de 3C.

 

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_346.pdf

 

In deze SSP 346 van VW staat alles heel duidelijke beschreven, alle sensoren die met het ABS systeem in verbinding staan, met welke snelheid de auto bij het indrukken van de handremknop met 2 wielen remt (Elektrisch) en wanneer met 4 (via de ABS pomp)enz.....

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had dit gisteren ook gevonden. Mooi stukje literatuur. Ben niet zo een lezer maar dit heb ik ook volledig gelezen.

Zijn nog wel een paar mooie ssp's, over de 3c algemeen maar ook over bijv de beruchte Siemens Piëzo verstuiver BKP.

 

Zal binnenkort wel een paar links in de KB zetten.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist ook maar kabelboom gemaakt voor de autohold. Na dat ik vandaag bij @ op bezoek ben geweest om de b7 Gateway op te halen kwamen we op autohold terecht. Na dat Ronald mij overtuigd heeft hoe fijn het kan zijn maak ik dat morgen ook maar af???? Ronald bedankt voor de koffie en beterschap man????

post-23587-0-69613400-1486240206_thumb.jpeg

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist ook maar kabelboom gemaakt voor de autohold. Na dat ik vandaag bij @ op bezoek ben geweest om de b7 Gateway op te halen kwamen we op autohold terecht. Na dat Ronald mij overtuigd heeft hoe fijn het kan zijn maak ik dat morgen ook maar af Ronald bedankt voor de koffie en beterschap man

@@Passat Rdi Was weer gezellig Robbie.

Thanks voor het brengen van de rechter achterklep motor, helaas was je de can draden vergeten hahahahaha maar dat komt goed maat.

Laat maar even weten of AH het gaat doen, je krijgt met dit modje geen spijt.... ook niet als je een schakelbak hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de ABS wissel succesvol volbracht alle storingen eruit. Alleen heb ik de handrem module vervangen van een 3c0 B naar een J versie deze heb ik ook succesvol gecodeerd alleen blijf ik daar een storing inhouden van de clutch sensor dat m'n handrem niet weet wat de positie Is van de koppeling. Peter had nog een stukje info gevonden ergens dat voor 2008 een sensor met indicatie A werd gebruikt en na 2008 een D aangezien ik nu een set up van na 2008 hebt en de storing clutch sensor heb ligt het voor de hand dat de sensor dus ook gewisseld moet worden. En dat autohold nu niet werkt ligt ook wel een beetje voor de hand want de hold weet nu niet of ik in of uit de versnelling ben Denk ik.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niet echt specifiek inleren. Heb wel de testen door lopen toen bleef ie even weg maar na het resetten van de foutcode kwam ie weer te voorschijn helaas. Maar mag er info zijn hoe in te leren Is dat natuurlijk van harte welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden