Ga naar inhoud
  • 0

Active Info Display - standaard met navigatie?


Gast newtastyland

Vraag

Gast newtastyland

Hallo,

 

Ik rij sinds kort in een B8 (connected plus serie) met active info display. Ik had verwacht dat ik de mogelijkheid zou hebben om de navigatie kaart via AID te tonen. Zoals op bijgevoegde afbeelding.

 

Dit is me tot op heden niet gelukt, ook de dealer weet dit niet.

 

Is er iemand die weet of dit kan en zo ja hoe?

 

Alvast bedankt1

 

Groet,

Maarten

 

post-25573-0-94791700-1482597302_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan is je auto niet orde. Achterlaten bij de dealer en weer ophalen als hij weer in orde is.

 

Wat gebeurt er als je links of rechts naast de OK toets op de zilveren knopjes drukt?

 

Bij mijn auto werken alle knoppen rechts op het stuur niet. Hebben ze gewoon in orde gemaakt.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast newtastyland

Op zicht lijken alle knoppen te werken, maar de kaart wordt niet getoond in het AID. Wel wordt er een icoontje getoond op het scherm van de Discover Media die de kaart door het AID zou moeten laten weergeven: 

post-25573-0-13036600-1482825136_thumb.jpg

aangepast door newtastyland
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Ik ben nog wachtende op mijn B8 maar al wel veel gelezen/youtube over de active info display. Het is wel belangrijk om te weten dat de navigatie alleen zichtbaar wordt op je active info als je een bestemming hebt ingevoerd. Je kunt niet standaard rondrijden met je kaart op de active info.

 

Ik lees ook in je bericht Discover media....... is dit misschien een optie voorbehouden aan de Discover pro?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Ik ben nog wachtende op mijn B8 maar al wel veel gelezen/youtube over de active info display. Het is wel belangrijk om te weten dat de navigatie alleen zichtbaar wordt op je active info als je een bestemming hebt ingevoerd. Je kunt niet standaard rondrijden met je kaart op de active info.

 

Ik lees ook in je bericht Discover media....... is dit misschien een optie voorbehouden aan de Discover pro?

Je kan zeker wel gewoon zonder bestemming rondrijden met je kaartweergave op de AID hoor. Geen enkel probleem.

 

Wat betreft de vraag van de topic starter. Ik denk dat het aan de combinatie van Discover Media en AID ligt. Dit kan vanuit de fabriek niet worden gekozen omdat de hardware van de Discover Media te ligt is voor het AID. Volgens mij ga je dit niet aan de praat krijgen. De foto die ik zie van de Discover Media herken ik niet van mijn Pro. De getoonde knop zie ik daar niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even voor de duidelijkheid. Een beeld zoals je bijgevoegde afbeelding krijg je nooit te zien. Dit is al uitgebreid besproken in een ander topic maar het komt erop neer dat Volkswagen adverteert met gephotoshopte AID schermen. Maar blijkbaar ben ik de enige die een schaal van 750m aan 70km/h voorbeeld zonder te navigeren veel te klein vindt ( Hij zoomt dus véél teveel uit waardoor alle zijbanen gewoon wegvallen alsof ze er niet zijn ). Tijdens het navigeren zoomt hij inderdaad iets meer in maar nog steeds niet zoals het hoort. Merk trouwens ook op dat de gebruikte afbeelding van Volkswagen zelf ook een beeld toont van enkel de kaartweergave zonder dat ie aan het navigeren is!

 

In bijlage hoe de AID er in werkelijkheid uit ziet tijdens het navigeren.

 

Sinds bj 2017 is het wel mogelijk om een AID icm een Discover Media te kiezen. Vorige jaren idd niet.

post-25527-0-68475100-1483186551_thumb.jpg

aangepast door Yargo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even voor de duidelijkheid. Een beeld zoals je bijgevoegde afbeelding krijg je nooit te zien. Dit is al uitgebreid besproken in een ander topic maar het komt erop neer dat Volkswagen adverteert met gephotoshopte AID schermen. Maar blijkbaar ben ik de enige die een schaal van 750m aan 70km/h voorbeeld zonder te navigeren veel te klein vindt ( Hij zoomt dus véél teveel uit waardoor alle zijbanen gewoon wegvallen alsof ze er niet zijn ). Tijdens het navigeren zoomt hij inderdaad iets meer in maar nog steeds niet zoals het hoort. Merk trouwens ook op dat de gebruikte afbeelding van Volkswagen zelf ook een beeld toont van enkel de kaartweergave zonder dat ie aan het navigeren is!

 

In bijlage hoe de AID er in werkelijkheid uit ziet tijdens het navigeren.

 

Sinds bj 2017 is het wel mogelijk om een AID icm een Discover Media te kiezen. Vorige jaren idd niet.

Ben zojuist thuis van de Wintersport, vandaag 1100km gereden ik heb bij mijne echt genoeg aan alleen het scherm tussen de tellers, de pro staat uitgezoomd als groot overzicht, nu weet ik zo snel niet, de foto, is die van jouw eigen auto? die is nl. mj 2016 eb de mijne 2017 wellicht dat dat nog wat uitmaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De foto is niet van mij maar van google geplukt. Maar zo ziet het er bij mij wel uit tijdens het navigeren.

 

Misschien denken jullie waarom moet hij zijn kaart van zo dicht bij zien, als hij niet aan het navigeren is. Ik zal een voorbeeld geven: Wanneer ik ergens rij zonder te navigeren waar ik nog niet ben geweest en er is plots een omleiding/file dan kijk ik graag eens welke volgende straat ik kan inslaan. Maar de AID geeft die gewoon niet weer. Zelfs ronde punten zijn speldekopjes zoveel zoomt ie uit. Onlangs reed ik langs de R4 in Gent ook zonder te navigeren en de ringvaart waarlangs de R4 loopt wordt niet eens weer gegeven op de AID.

 

Zolang de navigatie aan staat zoomt ie relatief goed in, maar zodra je dit uit zet zoomt ie zodanig uit dat het gewoon niet meer duidelijk is. En nu net dat stoort me omdat ze een totaal ander beeld geven in hun brochures.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De foto is niet van mij maar van google geplukt. Maar zo ziet het er bij mij wel uit tijdens het navigeren.

 

Misschien denken jullie waarom moet hij zijn kaart van zo dicht bij zien, als hij niet aan het navigeren is. Ik zal een voorbeeld geven: Wanneer ik ergens rij zonder te navigeren waar ik nog niet ben geweest en er is plots een omleiding/file dan kijk ik graag eens welke volgende straat ik kan inslaan. Maar de AID geeft die gewoon niet weer. Zelfs ronde punten zijn speldekopjes zoveel zoomt ie uit. Onlangs reed ik langs de R4 in Gent ook zonder te navigeren en de ringvaart waarlangs de R4 loopt wordt niet eens weer gegeven op de AID.

 

Zolang de navigatie aan staat zoomt ie relatief goed in, maar zodra je dit uit zet zoomt ie zodanig uit dat het gewoon niet meer duidelijk is. En nu net dat stoort me omdat ze een totaal ander beeld geven in hun brochures.

Mmh. Dit herken ik niet. Als ik in een woonwijk rij dan zie ik echt precies alle straten, waterpartijen enzo. Als je in de buitengebieden zit zoomt hij wat verder uit maar het blijft altijd werkbaar. Of de navi nou aan of uitstaat maakt dan niet zoveel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De foto is niet van mij maar van google geplukt. Maar zo ziet het er bij mij wel uit tijdens het navigeren.

 

Misschien denken jullie waarom moet hij zijn kaart van zo dicht bij zien, als hij niet aan het navigeren is. Ik zal een voorbeeld geven: Wanneer ik ergens rij zonder te navigeren waar ik nog niet ben geweest en er is plots een omleiding/file dan kijk ik graag eens welke volgende straat ik kan inslaan. Maar de AID geeft die gewoon niet weer. Zelfs ronde punten zijn speldekopjes zoveel zoomt ie uit. Onlangs reed ik langs de R4 in Gent ook zonder te navigeren en de ringvaart waarlangs de R4 loopt wordt niet eens weer gegeven op de AID.

 

Zolang de navigatie aan staat zoomt ie relatief goed in, maar zodra je dit uit zet zoomt ie zodanig uit dat het gewoon niet meer duidelijk is. En nu net dat stoort me omdat ze een totaal ander beeld geven in hun brochures.

Ik rij zelden zonder ingestelde route, simpelweg omdat hij dan de files online bij houdt, ook in de stad, als je splitscreen aanzet komt daar bij vertrek een aantal adressen te staan waar je vaak heenrijdt, ookal plan je niet, zoals bijv. de school van de kids, druk je erop krijg je stille begeleiding, dus wel een gemarkeerde weg, maar geen stem, zo kom je dus ook nooit door een afgesloten weg. moet je wel online zijn met de auto.

Ik ben er inmiddels achter dat online zijn maar echt heel weinig data verbruikt.

dus door je route ingesteld te hebben, zoomt hij ook automatisch tussen de tellers in en uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier een voorbeeld van enige tijd geleden. Ik kwam van mijn werk in Gent en reed 100 km/h op de e17 (autosnelweg). Zoals je kunt zien zie je bovenaan de kaart Ronse liggen. Dit is 33km verderop ofwel meer dan een half uur rijden. Als ik in Google Maps hetzelfde op mijn scherm zet dan op de AID getoont wordt komt dit overeen met een schaal van 5km! Wat is hier nou nog handig aan? AID heeft de laatste beschikbare firmware dusja...

post-25527-0-72581100-1483301452_thumb.jpg

aangepast door Yargo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier een voorbeeld van enige tijd geleden. Ik kwam van mijn werk in Gent en reed 100 km/h op de e17 (autosnelweg). Zoals je kunt zien zie je bovenaan de kaart Ronse liggen. Dit is 33km verderop ofwel meer dan een half uur rijden. Als ik in Google Maps hetzelfde op mijn scherm zet dan op de AID getoont wordt komt dit overeen met een schaal van 5km! Wat is hier nou nog handig aan? AID heeft de laatste beschikbare firmware dusja...

Dat komt dus omdat je geen route hebt gepland dat is me nu wel duidelijk, als je niet wilt navigeren, heb je ook geen detail nodig toch? daarom krijg je een overzicht van de omgeving, puur ter oriëntatie, wil je straatniveau, gewoon even doen wat ik hierboven beschreef, wordt je ook nog eens op de hoogte gehouden van het verkeer. Dit soort systemen zijn gemaakt om te gebruiken waar ze voor zijn gemaakt, navigeren, als je de weg niet zoekt, dus geen route ingegeven hebt, gaat het systeem er vanuit dat je zelf de wegen kent  :)

 

grappige foto, zie Oudenaarde, daar komt mijn vrouw vandaan, we komen dus nog heel vaak in Mullem :)

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Woon zelf in Ouwegem ☺️. Dat is wel een hele foute redenering van Volkswagen. Het is niet omdat ik navigatie niet aan heb dat ik niets wil zien toch?

 

Zoals eerder gezegd stoort het me vooral dat ze de mensen wijs maken dat je wel een heel mooi beeld krijgt op de AID terwijl het gewoon niet mogelijk is. Op de foto gebruikt door TS en aanwezig in alle brochures is de AID ook niet aan het navigeren (geen gekleurde lijn voor het pijltje) en toch tonen ze een schaal van 30m of minder zelf!

 

Ps: Merk op dat de 'analoge' toerenteller en snelheidsteller op 0 staan maar de digitale snelheid staat op 50 km/h. Ook hebben ze alles teveel naar onder gephotoshopped waardoor er een stuk gewoon afgevallen is (temp meter en brandstof meter).

 

Ik heb grafische gestudeerd en herken direct een wel heel slechte Photoshop ☺️

aangepast door Yargo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Firmware updaten is niet altijd zo eenvoudig als het lijkt. Zo zijn er twee verschillende hardware fabrikanten geweest van de Discover Pro en is vergelijking van firmware tussen de verschillende fabrikanten zinloos.

 

Vermeld de productie datum van je Passat als het over dit onderwerp gaat, die kan relevant zij n. Productiedatum zit in je chassisnummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb even een foto gemaakt van mijn AID ervaring. Hier rij ik met 60 km/u langs een woonwijk

Navi is niet actief.

Je ziet precies welke straten er zijn, zelfs de wandelpaden uit het naastliggende park zie je prima.

De KM's links onder is dat je dagteller? Hoe heb je die in beeld gekregen?? Ik vind dat altijd fijn om in beeld te hebben als ik met de auto op vakantie ben en hele lange afstanden aan het afleggen ben.

Ik heb AID icm Discover Pro (2017 software/firmware dacht ik). Bij staat daar altijd de elektrische actieradius. Voor korte afstanden heel handig maar voor de lange afstanden nutteloos.

 

Is dit iets wat je kan instellen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De KM's links onder is dat je dagteller? Hoe heb je die in beeld gekregen?? Ik vind dat altijd fijn om in beeld te hebben als ik met de auto op vakantie ben en hele lange afstanden aan het afleggen ben.

Ik heb AID icm Discover Pro (2017 software/firmware dacht ik). Bij staat daar altijd de elektrische actieradius. Voor korte afstanden heel handig maar voor de lange afstanden nutteloos.

 

Is dit iets wat je kan instellen?

 

staat bij mij standaard daar, maar ik heb geen GTE

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden