Ga naar inhoud
  • 0

2.0 TDI start niet


lonnebol

Vraag

Mensen, ik heb een probleem. Ik wil zojuist naar het werk rijden, maar, de motor start niet. Motorstörung. Even snel uitgelezen, komt volgende melding:

 

Engine speed sensor (G28)P0321 - 05 - Implausible signal - intermittent

En nog een hele riedel data.

 

Korte samenvatting uit http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/39434-koplamp-poetsmeet-t-harde-12-november/page-18

 

Auto reed tot gisteren prima. Gisteren thuisgekomen, voor de deur gezet en niet meer weg geweest, tot ik dus zojuist wilde vertrekken.

 

Dadelijk maar een garage bellen en kijken of die dit snel kunnen fixen. Sensor kost de kop niet, maar vrees inbouwen wel :neutral:

 

Lijkt hier op: http://forum.vwpassa...cte-g28-sensor/

 

En ook dit bij VCDS:

"When an engine will not start due to mechanical (spark/fuel/compression/timing) related issues it is not uncommon to set a false G28 fault codes due to extended cranking with a no-start condition."

 

Dus kan ook komen door het vaak proberen te starten.

 

Dik half uur later startte de auto weer. Ben er mee naar het werk gegaan. Hopelijk blijft het zo voorlopig.

 

Fappie, op 11 Nov 2016 - 09:11 AM, zei:snapback.png

Ik zou de fout eerst eens verwijderen en kijken of die direkt terug komt. Hij is nl aanwezig maar het kan ook gewoon een signaal zijn dat hij even geen verbinding heeft gehad met de sensor.
Het hoeft dus niet zo te zijn dat de sensor echt stuk is en vervangen moet worden.

 

Dat idee kreeg ik ook, mede door de opmerking van VCDS. Dat de melding komt door het vaak proberen te starten. Heb de fout inderdaad verwijderd.

 

Ik heb wel eens tijdens het rijden, soms het idee/ gevoel, alsof de motor even inhoudt. Een soort schokje voel ik dan. Misschien dat een indicatie? Ik vrees namelijk dat dit op korte termijn weer terug gaat komen en ik ben tegenwoordig echt volledig aangewezen op mijn auto. Vroeger kon ik nog eens een auto van mijn ouders lenen, maar die wonen niet meer in de buurt.

 

Is het een indicatie dat de motor ook niet direct start bij het indrukken van de sleutel? Ik dacht eigenlijk dat de motor bij het indrukken direct moet aanslaan. Ik heb het idee dat hij dat niet altijd doet.

 

De melding die ik heb is deze: http://www.gerritspe..._dtc-16707.html

 

Heb de dealer hier even gebeld om te vragen. G28 geeft twee sensors: krukas en nog iets (ben ik vergeten).

De ene kost rond de €85, de ander rond de €170. In dit geval weet ik dus niet om welke sensor het gaat. Ik kon de auto uiteraard langsbrengen en dan zouden ze het onderzoeken, maar ja, we weten hoe dat gaat.

 

Ik wil best een sensor vervangen, als enigszins zeker is dat dat ook het probleem oplost. Zoals gezegd, de foutcode kan ook optreden  door het lang proberen te starten, zonder resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

zo te zien een 8v motor, zal wel op de verstuivers(uitgeslagen) uitkomen, je kan nog wel ff een test doen, pak een poetslap, haal je peilstok eruit, drupt het op de doek, als de olie uitvloeit dan zit er waarschijnlijk diesel bij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ik moet af en toe wel wat olie bijvoegen, gok ook zo rond de 10.000 km 1 liter. Vanmiddag even de brandstofleiding bij het brandstoffilter losgehaald, hier komt gewoon netjes een slok diesel uit bij het op contact zetten (aanspringen van de pomp) Helaas lijkt het de pomp dus ook niet te zijn... Zal morgen even een filmpje maken van het starten.

 

Zie filmpje hier onder, nu viel het nog wel mee, af en toe duurt het een stuk langer.

 

 

 

 

 

Precies zo gaat het bij mij eigenlijk ook, als in het filmpje. En zojuist startte de auto weer helemaal niet: Motorstörung en weer die G28 melding in VCDS. Ik probeer over een half uur nog eens. Destijds ging het daarna prima. Maar, ik wil dit niet te vaak hebben. Ding moet gewoon aangaan. Iemand nog een idee? Of het nummer van die G28-sensor (is dat dit)?

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn Passat was ook de tandempomp kapot gegaan. Gevolg hiervan was dat de tankpomp ook was overleden. Pomp deed het nog wel alleen starten ging moeizamer en op hogere toeren kon hij t niet bijbenen.

Deze toen ook moeten vervangen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn Passat was ook de tandempomp kapot gegaan. Gevolg hiervan was dat de tankpomp ook was overleden. Pomp deed het nog wel alleen starten ging moeizamer en op hogere toeren kon hij t niet bijbenen.

Deze toen ook moeten vervangen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 Ik hoop niet dat dat er ook nog bijkomt. Het wordt al duur genoeg omdat ik de auto moeten laten afslepen/ ophalen. Zou mooi zijn als het enkel die sensor van 3 tientjes is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn Passat was ook de tandempomp kapot gegaan. Gevolg hiervan was dat de tankpomp ook was overleden. Pomp deed het nog wel alleen starten ging moeizamer en op hogere toeren kon hij t niet bijbenen.

Deze toen ook moeten vervangen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ik moet je even corrigeren, het gaat nl andersom, eerst de tankpomp stuk, daarna de tandempomp. Met een defecte tandempomp loopt ie niet meer, met een defecte tankpomp wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 Ik hoop niet dat dat er ook nog bijkomt. Het wordt al duur genoeg omdat ik de auto moeten laten afslepen/ ophalen. Zou mooi zijn als het enkel die sensor van 3 tientjes is.

sensor van 3 tientjes waarvoor je misschien de bak wel moet demonteren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

G28? dat is wel te doen alleen de oliesteun losnemen, en daarvoor wel de koelslangen dichtknijpen en losnemen.

 

Tja, ik wil het best doen, maar ik heb veel te weinig tijd en ik moet de auto gewoon hebben. Auto is bij de garage en is morgen gereed (mits het de G28 is tenminste).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden