Ga naar inhoud
  • 0

1.9tdi bkc slaat niet meer aan


Rowdy Bos

Vraag

Afgelopen week ben ik gestrand met de passat. Hij begon te stotteren en sloeg af. Toen heb ik hem met veel moeite kunnen starten en mijn weg kunnen vervolgen. Eenmaal op mijn bestemming aangekomen heb ik het brandstof filter losgehaald. Het leek wel een olie filter, zo zwart. Tja dan weet je natuurlijk al dat de tandempomp motorolie in het brandstof systeem lekt. De brandstofpomp in de tank bleek ook af en toe te weigeren kwam ik achter. Dus een nieuwe brandstof filter, opvoerpomp, en tandempomp gehaald en gemonteerd. Daarna gestart en liep perfect even een proefrit gemaakt niks aan de hand. Half uur later pak ik de auto weer maar begon gelijk weer te stotteren en viel uit. Daarna nog een paar keer aangekregen voor hooguit 2 minuten en volgens mij maar 2 cilinders. Nu slaat hij helemaal niet meer aan. Dus ik kan ook de compensatie waarde van de verstuivers niet aflezen.. wie weet raad.

 

Mvgr

 

Rowdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou de passat loopt weer, na het proberen met start vloeistof sloeg hij meteen aan. Dus het moest met brandstof toevoer te maken hebben. Weer brandstoffilter losgehaald en wat bleek de pot was nu wel leeg. De laatste keer was hij echt gevuld. Blijkbaar leeg gestart, de opvoerpomp weer bekeken en ja hoor het hard plastic slangetje vanaf de pomp naar de deksel was gescheurd, dus het brandstof viel direct weer terug in de tank. Ongelofelijk stom dat ik daar niet eerst naar gekeken heb toen hij niet starten wou.

 

Gelukkig kan ik weer rijden. Iedereen bedankt voor de tips!

 

Gr, rowdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub

 

Een gokje, maar zou er niet water bij zijn ECU kunnen zijn gekomen?

 

kan heel goed! 

even de ecu bekijken of er witte aanslag opzit. zoja dan even open maken kijken of je print wit is.

ik heb het zelfde al is eerder mee gemaakt na dagen zoeken toch maar de ecu open gemaakt en duidelijk sporen van water...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de tips over de ecu, dit ga ik van t weekend even nakijken. En met start vloeistof heb ik nog niet geprobeerd d,dat had ik ook niet staan ik zal dat morgen gaan halen. Mocht de ecu droog zijn ga ik het met zon startvloeistof spuitbus proberen. Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden