Sinds december vorig jaar ben ik de eigenaar van een Passat Variant 2.0 20v Turijn uit 2004.
Na een aantal problemen met bijv. losse stekkerverbindingen bij de bobines en een raam die niet meer open wou, heb ik weer een nieuw probleem ontdekt..
Al een aantal weken rook ik een redelijk zure geur in de auto, aangezien m'n vriendin een lekkende fles aanmaaklimonade achter de passagiersstoel had gelegd en deze daar een tijd lag voor ik daar achterkwam dacht ik dat het daar wel van zou komen. Eerder deze week kwam ik er eindelijk aan toe om dat schoon te maken, tot ik plots tot mijn verbazing een dikke plas water achter de passagiersstoel zag liggen. Ik heb de rubberen afsluitdop onder de auto er uit gehaald en er stroomde letterlijk liters water uit! Nu heb ik op dit forum al een aantal dingen voorbij zien komen maar toch vraag ik jullie hulp, aangezien ik dit liever gelijk goed oplos.
Volgens dit forum zijn er een aantal mogelijkheden wat betreft de lekkage, beginnend met de pluggen in de accubak. Deze zaten er bij mij al niet meer in en onder de accu etc. is alles ook kurkdroog. Ik ga er dan ook van uit dat daar het euvel niet zit.
Dan het interieurfilter, of de pakking daarvan. Ik heb de filterbehuizing uitgebouwd, de buitenste pakking die om de opstaande rand van het chassis valt is welliswaar een beetje vochtig (vooral de buitenrand, wat logisch klinkt aangezien water daar wel langs stroomt en mag stromen) maar de binnenste schuimpakking is gewoon droog. Ook in de behuizing waar de kachelfan in hangt is het droog. Ook hier lijkt mij dus niets aan de hand.
Vervolgens de airco ontluchting. Een aantal weken geleden op de terugweg van ons vakantie adres op anderhalf uur rijden merkte mijn vriendin ineens op dat het nat werdt bij haar voeten. Het was toen 28/29 graden dus de airco stond lekker te blazen en ik vermoedde dan ook dat het daar van kwam. Weer thuis heb ik hier verder geen last meer van gehad. Volgens een aantal topics zou hier ook nu het probleem kunnen zitten, dus zonet maar het handschoenenvakje uitgebouwd en gekeken wat er gebeurde als ik de airco even liet blazen. En inderdaad, tussen het 'trechtertje' en de onderkant van de kachelbehuizing druppelde er vocht uit de schuimpakking. Ik heb het trechtertje gedemonteerd en water in de doorvoer gegoten. Dit bleef gelijk staan en na wat in het mondstuk te voelen merkte ik dat die redelijk dicht zat. Vanaf de buitenkant zie ik niet waar die doorvoer moet zitten maar het is gelukt om via de binnenkant met een stuk installatiedraad her en der wat door te prikken, het water lijkt nu wel goed weg te lopen.
Wat ik me nu afvraag, kan het probleem hier mee opgelost zijn of heb ik nu alleen het probleem van de lekkage voor de passagiersstoel verholpen?
Ik wil dit graag goed doen aangezien schimmelvorming niet samengaat met een dochtertje van net 6 maand oud, die ook regelmatig meereist in de auto.
Iemand nog tips, tricks, op of aanmerkingen?
Overigens zal ik me z.s.m. even voorstellen, kom er nu niet aan toe want ik moet de auto morgen weer gebruiken en heb hem half uit elkaar liggen nu!
Sorry voor het kilometers lange verhaal maar als ik het gelijk goed uitleg scheelt het weer een aantal vragen is mijn ervaring..
Vraag
JeVeeHa
Goedemiddag mede Passatrijders.
Sinds december vorig jaar ben ik de eigenaar van een Passat Variant 2.0 20v Turijn uit 2004.
Na een aantal problemen met bijv. losse stekkerverbindingen bij de bobines en een raam die niet meer open wou, heb ik weer een nieuw probleem ontdekt..
Al een aantal weken rook ik een redelijk zure geur in de auto, aangezien m'n vriendin een lekkende fles aanmaaklimonade achter de passagiersstoel had gelegd en deze daar een tijd lag voor ik daar achterkwam dacht ik dat het daar wel van zou komen. Eerder deze week kwam ik er eindelijk aan toe om dat schoon te maken, tot ik plots tot mijn verbazing een dikke plas water achter de passagiersstoel zag liggen. Ik heb de rubberen afsluitdop onder de auto er uit gehaald en er stroomde letterlijk liters water uit! Nu heb ik op dit forum al een aantal dingen voorbij zien komen maar toch vraag ik jullie hulp, aangezien ik dit liever gelijk goed oplos.
Volgens dit forum zijn er een aantal mogelijkheden wat betreft de lekkage, beginnend met de pluggen in de accubak. Deze zaten er bij mij al niet meer in en onder de accu etc. is alles ook kurkdroog. Ik ga er dan ook van uit dat daar het euvel niet zit.
Dan het interieurfilter, of de pakking daarvan. Ik heb de filterbehuizing uitgebouwd, de buitenste pakking die om de opstaande rand van het chassis valt is welliswaar een beetje vochtig (vooral de buitenrand, wat logisch klinkt aangezien water daar wel langs stroomt en mag stromen) maar de binnenste schuimpakking is gewoon droog. Ook in de behuizing waar de kachelfan in hangt is het droog. Ook hier lijkt mij dus niets aan de hand.
Vervolgens de airco ontluchting. Een aantal weken geleden op de terugweg van ons vakantie adres op anderhalf uur rijden merkte mijn vriendin ineens op dat het nat werdt bij haar voeten. Het was toen 28/29 graden dus de airco stond lekker te blazen en ik vermoedde dan ook dat het daar van kwam. Weer thuis heb ik hier verder geen last meer van gehad. Volgens een aantal topics zou hier ook nu het probleem kunnen zitten, dus zonet maar het handschoenenvakje uitgebouwd en gekeken wat er gebeurde als ik de airco even liet blazen. En inderdaad, tussen het 'trechtertje' en de onderkant van de kachelbehuizing druppelde er vocht uit de schuimpakking. Ik heb het trechtertje gedemonteerd en water in de doorvoer gegoten. Dit bleef gelijk staan en na wat in het mondstuk te voelen merkte ik dat die redelijk dicht zat. Vanaf de buitenkant zie ik niet waar die doorvoer moet zitten maar het is gelukt om via de binnenkant met een stuk installatiedraad her en der wat door te prikken, het water lijkt nu wel goed weg te lopen.
Wat ik me nu afvraag, kan het probleem hier mee opgelost zijn of heb ik nu alleen het probleem van de lekkage voor de passagiersstoel verholpen?
Ik wil dit graag goed doen aangezien schimmelvorming niet samengaat met een dochtertje van net 6 maand oud, die ook regelmatig meereist in de auto.
Iemand nog tips, tricks, op of aanmerkingen?
Overigens zal ik me z.s.m. even voorstellen, kom er nu niet aan toe want ik moet de auto morgen weer gebruiken en heb hem half uit elkaar liggen nu!
Sorry voor het kilometers lange verhaal maar als ik het gelijk goed uitleg scheelt het weer een aantal vragen is mijn ervaring..
Alvast heel erg bedankt,
Jelte
Link naar reactie
Delen op andere sites
21 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten