Ga naar inhoud
  • 0

Liters water in Passat Variant


JeVeeHa

Vraag

Goedemiddag mede Passatrijders.

 

Sinds december vorig jaar ben ik de eigenaar van een Passat Variant 2.0 20v Turijn uit 2004.

 

Na een aantal problemen met bijv. losse stekkerverbindingen bij de bobines en een raam die niet meer open wou, heb ik weer een nieuw probleem ontdekt..

 

Al een aantal weken rook ik een redelijk zure geur in de auto, aangezien m'n vriendin een lekkende fles aanmaaklimonade achter de passagiersstoel had gelegd en deze daar een tijd lag voor ik daar achterkwam dacht ik dat het daar wel van zou komen. Eerder deze week kwam ik er eindelijk aan toe om dat schoon te maken, tot ik plots tot mijn verbazing een dikke plas water achter de passagiersstoel zag liggen. Ik heb de rubberen afsluitdop onder de auto er uit gehaald en er stroomde letterlijk liters water uit! Nu heb ik op dit forum al een aantal dingen voorbij zien komen maar toch vraag ik jullie hulp, aangezien ik dit liever gelijk goed oplos.

 

Volgens dit forum zijn er een aantal mogelijkheden wat betreft de lekkage, beginnend met de pluggen in de accubak. Deze zaten er bij mij al niet meer in en onder de accu etc. is alles ook kurkdroog. Ik ga er dan ook van uit dat daar het euvel niet zit.

 

Dan het interieurfilter, of de pakking daarvan. Ik heb de filterbehuizing uitgebouwd, de buitenste pakking die om de opstaande rand van het chassis valt is welliswaar een beetje vochtig (vooral de buitenrand, wat logisch klinkt aangezien water daar wel langs stroomt en mag stromen) maar de binnenste schuimpakking is gewoon droog. Ook in de behuizing waar de kachelfan in hangt is het droog. Ook hier lijkt mij dus niets aan de hand.

 

Vervolgens de airco ontluchting. Een aantal weken geleden op de terugweg van ons vakantie adres op anderhalf uur rijden merkte mijn vriendin ineens op dat het nat werdt bij haar voeten. Het was toen 28/29 graden dus de airco stond lekker te blazen en ik vermoedde dan ook dat het daar van kwam. Weer thuis heb ik hier verder geen last meer van gehad. Volgens een aantal topics zou hier ook nu het probleem kunnen zitten, dus zonet maar het handschoenenvakje uitgebouwd en gekeken wat er gebeurde als ik de airco even liet blazen. En inderdaad, tussen het 'trechtertje' en de onderkant van de kachelbehuizing druppelde er vocht uit de schuimpakking. Ik heb het trechtertje gedemonteerd en water in de doorvoer gegoten. Dit bleef gelijk staan en na wat in het mondstuk te voelen merkte ik dat die redelijk dicht zat. Vanaf de buitenkant zie ik niet waar die doorvoer moet zitten maar het is gelukt om via de binnenkant met een stuk installatiedraad her en der wat door te prikken, het water lijkt nu wel goed weg te lopen.

 

Wat ik me nu afvraag, kan het probleem hier mee opgelost zijn of heb ik nu alleen het probleem van de lekkage voor de passagiersstoel verholpen?

 

Ik wil dit graag goed doen aangezien schimmelvorming niet samengaat met een dochtertje van net 6 maand oud, die ook regelmatig meereist in de auto.

 

Iemand nog tips, tricks, op of aanmerkingen?

 

Overigens zal ik me z.s.m. even voorstellen, kom er nu niet aan toe want ik moet de auto morgen weer gebruiken en heb hem half uit elkaar liggen nu!

 

Sorry voor het kilometers lange verhaal maar als ik het gelijk goed uitleg scheelt het weer een aantal vragen is mijn ervaring..

 

Alvast heel erg bedankt,

 

Jelte

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hier trouwens een filmpje van het water uit de auto. Let niet op het Friese gelul, heb dit filmpje eerder naar een kameraad gestuurd via whatsapp, vandaar.

 

Edit, oke werkt dus niet. Youtubelink komt eraan.

 

Bij deze: https://youtu.be/fNEPUzgU1OI

aangepast door JeVeeHa
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom op het forum,

Bij mij waren 3 deurpakkingen lek links achter en rechts voor en achter. Sindsdien geen lekkerij meer.

Heb de zelfde type auto en kan je zeggen het is hoerewerk om te doen maar met veel geduld en passie, kom je er wel.

Vaak zijn die originele pakkingen van VW van schuimrubber die nogal snel willen uitdrogen en beginnen te lekken. Je zult het aan de bekleding niet merken bij de deur omdat het water naar beneden loopt. Ik heb alles in 3dgn met de waterzuiger gedroogd en uitlaten lekken tot de laatste druppel.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hetis de pakking tussen de deur en binnenplaat waar je raammotor op vast zit.

Aan de onderzijde van je plaat, is meestal de pakking rot.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee haha dat is niet wat ik bedoelde. Als je dat tuitje/trechtertje loshaalt van onder die bak, gaat dat mondstuk waar de trechter op komt naar buiten toe. Dat zat bij mij dicht, doorgeprikt en nu druppelt het water mooi naar buiten. Nu nog even de tuinslangtest doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

welkom!

 

Rubberen strippen tussen het raam en chromen strip onderkant  kan ook een probleem opleveren.

Was bij mij het geval ondanks dat de pakkingen deurplaat vervangen/gekit  zijn geweest.

​Verder zitten er nog pakking onder de voet van de dakdragers.  Ook hier kan vocht doorgelaten worden als deze pakking kaduuk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb net de tuinslang gepakt, water loopt netjes uit die afvoerkanaaltjes onderaan de deur, niets te zien bij de deurbakken..

 

Ik kijk het eerst even aan denk ik, kan verder zo 1,2,3 niet bedenken wat er verder nog aan de hand zou kunnen zijn.

aangepast door JeVeeHa
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb me verbaasd over de hoeveelheid condenswater die zo'n airco produceert. Wanneer dat condenswater een tijdje ongemerkt de cabine inloopt geeft dat een heleboel nattigheid. Mijn vrouw bemerkte op tijd dat er een straaltje water dat tegen haar voeten aansijpelde tijdens de proefrit van onze 3BG. Meteen maar even gevraagd of ze dat als eerste wilde aanpakken. Wat bleek. Het afvoerslangetje zat dubbel waardoor het condenswater niet op de normale manier naar buiten werd geleidt maar de cabine instroomde. Heb je recent nog gemerkt dat er nog opnieuw water de auto in komt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden