Ga naar inhoud

*UPDATE* Passat ingeruild voor.... Een Passat !


bjeli

Aanbevolen berichten

Ja Vaartlan zie ik vaak voorbij komen (en lees/zie dat het een grotere partij is) maar ik ken ze verder helemaal niet.

Betroubwaar?

Niet knoeien met KM etc?

 

 

Ziet er heel mooi uit!! Zou altijd optioneel zijn.

Maar is een 1.4 TSI

Zou nu weer voor de 'lange adem' kopen en dan zou Diesel aantrekkelijker zijn. Ook om weer flink door te rijden in het aantal km.

Nee over het algemeen ex lease

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook een B7 variant  highline exclusive 2.0 tdi 170 pk  standaard , DSG  en full options van 2012

Deze rijd super en heeft nu 2 ton gelopen .

Ben er mee naar frankrijk geweest met caravan en dan is de touran 1.4 tsi 170 pk getuned naar 200 er niks bij

 

Als je er wat achter wil knopen qua aanhang , dan zou ik never nooit weer voor een 1.0 1.2 of 1.4 tsi gaan

ben er 2 x mee naar kroatie geweest  1 e jaar motor overleden en 2 e jaar de turbo overleden , krap 10000 euro schade 

 

En  ja we rijden maar 10000 km per jaar en betaal nu meer wegenbelasting .

Hoef nu maar eens in de maand wat te tanken voor 65,00 en anders 2 x in de maand voor 80 of 90  dus die 65 euro meer wegenbelasting per maand is direct weer weg te strepen + wat een genot met rijden.

 

tip: kijk eens bij de oosterburen www.mobile.de of zoiets 

aangepast door Passat exclusive
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel even handig om hier ook een update te geven, niet alleen in "wat heb je gedaan" topic.  :mrgreen:

 

De knoop doorgehakt en gegaan voor GEEN dsg en voor een 1.6 tdi.

Uiteraard ben ik me bewust van het genot van een DSG, ik heb er immers mee gereden.

Maar ik weet nog niet of ik het echt zal missen. Hooguit een hapje of drankje terwijl het schakelwerk voor je gedaan wordt haha.

Maar de eerste ervaringen met de 1.6 tdi (en 2 jaar terug in gereden) is dat het wel meevalt.

Met een lange bak hoef je niet elke paar tellen te schakelen.

Dan is het wel handig dat hij niet ZO rap accelereert wat je ff tijd geeft tussen het schakelen door...

Maar niet voor DSG gekozen voornamelijk vanwege het hogere verbruik. Scheelt minimaal 1 liter en volgens mij tot wel 2 a 3 in winter/stadsverkeer.

 

Mijn huidige Passat wissel ik vanwege de DSG. Schijnbaar is die de eerste 206.000 km niet zo fijn onderhouden als dat ik deed. Tussen 40 en 50 duizend oliewissel.

Ik was bang voor een pittige rekening wat kan oplopen naar een waarde van de helft van de auto.... zonde

 

1.6 tdi was tweedelig. Het is een feit dat je bij handgeschakeld een lagere wegenebelasting zit.

Uiteraard geen enkele reden om hiervoor niet te doen (betaal het namelijk nu ook) maar het is mooi meegenomen.....

 

Met name vanwege het aanbod. Ik keek op marktplaats en keek in mijn budget en eisen. Er waren 66 stuks 1.6 om 11 stuks 2.0...... :neutral:

Gezien die verhoudingen heb ik het snel laten varen (los van een eventueel prijsverschil - dat maakte me ook niets uit)

 

Zodoende heb ik nu een model weten te bemachtigen van 75.000 op de teller uit 2012.

Ook in dit topic ff de foto's!

Zal na een keertje lekker poetsen wat meer foto's plaatsen.

 

Ik ben heel blij dat ik een Passat kan blijven rijden :mrgreen:  :angel:

 

post-20997-0-29670800-1472904880_thumb.jpg
post-20997-0-54730800-1472904861_thumb.jpg
post-20997-0-81398000-1472904828_thumb.jpg
post-20997-0-18976800-1472904804_thumb.jpg
post-20997-0-67550400-1472904761_thumb.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank mannen!

 

Morgen ga ik hem ophalen.

 

Baal alleen dat ik net op diverse sites zie staan "onlogische" kilometerstand.

 

Maar goed. Morgen ga ik het bij de verkoper aangeven en horen wat zijn toelichting of reactie is. Al zn auto's hebben een NAP. Ze bestaan toevallig 50 jaar en hebben op zich een naam hoog te houden. Lijkt mij ook dat ze geen auto's (willen) verkopen waar hier mee gesjoemeld niet. En dat stralen ze ook uit hoor. Dus ben benieuwd wat een verklaring kan zijn.

 

Tenzij alle site's (waaronder RDW) die onlogish aangeven, het niet juist hebben of dat het er staat ook niet alles zegt.....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Gelukkig ben ik niet de enige haha.

 

Maar staat ook dat NAP aangeeft onlogisch. Maar dat RDW geen oordeel mag geven omdat het idd na 01/01/2014 in de gaten houdt. En zij geven geen oordeel.

 

Maar goed. Je kan op NAP site zelf zo een rapport uitdraaien met alle standen. Maar als particulier gaat het via je DigiD maar staat alleen mn huidige auto erop hahahah. Later ff uitdraaien voor mn nieuwe auto. Ben benieuwd welke standen er allemaal staan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het verschil is groter of kleiner? Snap m ff niet

 

Als ik naar mijn verbruik in 3c keek had ik ongeveer de fabrieksopgave.

Gecombineer zat ik ca 6,8 en in boekje staat 6,4

mijn boekje spreekt van 8 liter gecombineerd... dat zal wel lukken hoor... als ik continu met aanhanger rond ga rijden, in werkelijkheid kom ik daar totaal nooit aan. Gemiddeld is zo 'n 7 a 7.2 liter (mind you, ik rij op 235/35/19 bandjes, dat heeft ook invloed natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh zo. Haha ja idd daar zit wel een verschil in.

 

Ik had de 16 bandjes 205/55

 

Maar op zich ik vergelijk wel de fabrieksopgaven ten opzichte van elkaar. Als ik bijv 2 auto's vergelijk. Ik denk dan als het niet klopt zal het wel evenredig niet kloppen.

 

Dus maakt me niet uit of ik appels met appels of peren met peren vergelijk. Zolang hetzelfde is. Hahhhahha.

 

Maar 8 ltr gecombineerd? Das veel man. Ik weet alleen de vroegere 2.0 fsi deden dat maar tegenwoordig niet met de turbo's er in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh zo. Haha ja idd daar zit wel een verschil in.

 

Ik had de 16 bandjes 205/55

 

Maar op zich ik vergelijk wel de fabrieksopgaven ten opzichte van elkaar. Als ik bijv 2 auto's vergelijk. Ik denk dan als het niet klopt zal het wel evenredig niet kloppen.

 

Dus maakt me niet uit of ik appels met appels of peren met peren vergelijk. Zolang hetzelfde is. Hahhhahha.

 

Maar 8 ltr gecombineerd? Das veel man. Ik weet alleen de vroegere 2.0 fsi deden dat maar tegenwoordig niet met de turbo's er in

8 liter staat in mijn boekje iig 2.0 tdi motorcode bmp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm ik had de BKP motor.

Dit stond er bij mij

 

Brandstofverbruik stad
 
8.7 l/100km
 
 
Brandstofverbruik buiten stad
 
5.2 l/100km
 
 

Brandstofverbruik gecombineerd
 
6.4 l/100km
 
 
 
 
 
 
 
Overigens, de 1.6 TDI rijdt voor mijn gevoel als een ouderwetse 5 bak.
Dus naar zijn 4 pas NA 60 of harder.
De DSG zette hem op 50 in zn 4. Niet dat ik dat per se goed vond, maar de motor deed het ZONDER kuchen, puffen of zuchten. Ook geen gebrom. Gewoon normaal.
Deze is ook NA 100 in zijn 6. 
Terwijl de vorige na 80 al prima ging. (deed de DSG ook)
 
Grappig. Vind dit eigenlijk wel lekker rijden!!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden