Ga naar inhoud
  • 0

Kleur bumper


ferre

Vraag

 

 

De kleur code van mijn Passat is LA7T---ar.

Nu heb ik een bumper gevonden met de kleur code LA7T---at.

 

Is die kleur het zelfde als de mijn? Of bestaat er lichter en donkere tinten van?

 

Want de verkoper wil het niet terug nemen al de bumper gedemonteerd is.

 

Ferre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Niet verschillende varianten, maar wel in aanmaakdbatch van de lak, waardoor je een licht verschil kan hebben.

Daarom wordt een nieuwe auto in de fabriek ook in zijn geheel gespoten.

Als het lak nummer juist is heb je de correcte kleur

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zowieso als je schade laat herstellen met delen die herspoten moeten worden zal je kleurverschil hebben. Heb ook al een paar keer een herstelling laten uitvoeren met de juiste kleur maar bij een bepaalde kijkhoek dan toch verschil

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niet verschillende varianten, maar wel in aanmaakdbatch van de lak, waardoor je een licht verschil kan hebben.

Daarom wordt een nieuwe auto in de fabriek ook in zijn geheel gespoten.

Als het lak nummer juist is heb je de correcte kleur

Hier ga ik helemaal in mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat bedoel je met aanmaakbatch?

In de lakstraat is er bvb 100liter van een bepaald kleur lak gemaakt. Van die 100liter kan je zeker zijn dat dit dezelfde tint heeft. Wanneer je een volgende 100liter maakt kan er wel een kleurverschil in zitten buiten de vorige 100liter dit door toleranties in afmetingen/mengen/maken van de verf. Hierdoor heb je wel dezelfde kleur maar mogelijks een andere tint.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de lakstraat is er bvb 100liter van een bepaald kleur lak gemaakt. Van die 100liter kan je zeker zijn dat dit dezelfde tint heeft. Wanneer je een volgende 100liter maakt kan er wel een kleurverschil in zitten buiten de vorige 100liter dit door toleranties in afmetingen/mengen/maken van de verf. Hierdoor heb je wel dezelfde kleur maar mogelijks een andere tint.

Oké dat kan..

Wat ze mij vertelden vanuit de lakfabrikanten Is dat ze niet eerst alleen maar zwarte auto's spuiten om daarna alleen witte auto's of rode of gele of groene. Maar dat alles door elkaar gaat. Dus eerst een zwarte auto daarna een rode daarna een zilvere. En om de kosten laag te houden spuiten ze de leidingen met minimale hoeveelheid schoonmaakmiddel schoon. Waardoor er dus residu van de vorige kleur kan achterblijven waardoor er dus een variant van de kleur ontstaat. En zo onstaan er dus van sommige kleuren meerdere varianten. Tot soms wel 10 of meerdere varianten van 1 kleurcode!

Ook komt het omdat niet elke type auto in dezelfde fabriek wordt gemaakt/gespoten. Nu zal dit niet van toepassing zijn op hierboven genoemde type. Aangezien het dezelfde types zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het zelfde als je thuis behangt, kom je 1 rol tekort moet je ook altijd kijken of de nieuwe rol uit de zelfde batch komt, dan weet je zeker dat je geen kleur verschil heb. is met tegels ook zo. Dus alles uit de zelfde batch heeft geen kleur verschil. Om even op Peter zijn bericht terug te komen komt alles dus uit de zelfde 100 liter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil daarom niet zeggen dat ze alle auto's in dezelfde kleur na elkaar spuiten. Wil gewoon zeggen dat ze mogelijks een grote hoeveelheid verf in 1 keer maken waar ze meerdere wagens kunnen mee spuiten en hier hebben ze dan van elke verfkleur bvb 100 liter staan. Ipv dat ze voor elke wagen een literje verf maken vooraleer hij de lakstraat binnen gaat.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kleur zal hetzelfde zijn en op zich zal je er niks van merken maar mogelijks bij een andere lichtinval zal je bvb zien dat er een andere tint in zit. Bij mijn herspoten delen zie je bvb dat het zwart metallic in de zon er een bruine tint in zit terwijl de nog "intacte" delen deze bruine tint er niet in zit. Maar dit is enkel maar te zien bij bepaalde lichtinval. Gewoon recht op recht zie je gewoon 1 en zelfde kleur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de bumper zal je vrijwel geen verschil zien, wel bij bijv een spatbord of deur. Bij schade zal ook meestal het aangrenzende paneel, motorkap of 2 e portier bij de afwerking met blanke lak worden mee gespoten, het is aan het vakmanschap van de spuiter om bij metalliclak, (de meeste auto's), om de kleur lichter of donkerder aan te brengen door de afstand spuitpistool. Ondanks alle computer technologie is het nog steeds niet mogelijk om onderdelen afzonderlijk in exact dezelfde kleur te spuiten.

2 jaar geleden bij het bezoek aan de Passat fabriek in Emden liet men ons zien dat de deuren samen met de carrosserie werden gespoten en daarna werden verwijderd voor het produktieproces.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet je, ik wil niet moeilijk doen....maar wat jullie zeggen klopt in bepaalde mate wel. Maar ik ben al 12 jaar autospuiter dus ik weet echt wel wat van kleuren af. En bumpers hebben vaak van de fabriek al kleurverschil omdat die vaak ergens anders gespoten worden en vaak nog met de hand. Daarnaast klopt het dat je soms wel eens kleurverschil hebt na een reparatie omdat de reparatielak anders Is dan wat er in de fabriek gespoten wordt. En tuurlijk heeft het ook de maken met de kwaliteiten van de spuiter.

 

En nogmaals dezelfde kleurcode wil niet zeggen dat je geen kleurverschil kan krijgen ook al Is het dezelfde batch! Als ik een voorbeeld mag geven, pak de kleur LC9X van volkswagen. Je zou zeggen zwart Is zwart maar daar zijn dus 4 kleurvarianten van....En die gaan van blauwer naar roder en zoals wulfke al aangaf je hebt zwart die zwart blijft in de zon maar ook zwart die bruin wordt in de zon.

 

En kleurverschil zie je ook tussen een bumper en auto. Maar goed ik zou zeggen koop die bumper als dat goedkoper Is als repareren en spuiten. En misschien valt het allemaal wel mee of kan jij ermee leven. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Laat ik nu net LC9X hebben en idd zie ik ook verschil in achterbumper en zij achterscherm. Bestuurders deur is originele lak, linker achterdeur en linker achterscherm is gespoten bij een herstelling van de achterdeur. En dus verschil. Achterbumper is een 2de handse dus ook gespoten maar door een ander herstelbedrijf en dus ook verschil tov het achterscherm dus aan 1 kant al 3 tinten LC9X dit terwijl het herstel bedrijf van de achterbumper de kleur heeft "opgemeten" op de achterklep. Maar zoals ik al zei zie je dit enkel in bepaalde lichtinvallen en gewoon merk je daar niks van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden