Ga naar inhoud
  • 0

Grommen Passat 3BG V5 2.3


Patrick007

Vraag

Hallo Forumleden,

Misschien een stomme vraag maar ik wil mijn 2.3 v5 motor graag meer horen, in de auto.
Ik geniet enorm van mijn auto. Heerlijke cruiser. Tijdens optrekken of tussentijds accelereren gaat het allemaal vanzelf en klinkt de v5 braaf op de achtergrond.
Ik hoor dan het mooie gegrom van de v5 onder de motorkap. En dat is nou precies wat ik aan boord mis. 

Ik wil geen dure sport uitlaat om mijn Passat raar te laten klinken maar ik wil het gegrom van de v5 motor wel graag meer ervaren.

Ander soort luchtfilter?  Of zo?

Ik hoor graag van jullie.

aangepast door Patrick007
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja een ander luchtfilter van k&n zou een optie zijn maar ook meer zou ik er niet te veel aan doen. Zelf ben ik niet zo een voorstander van dat soort aanpassingen omdat ik van mening ben dat het standaard niet echt op is berekend. Daarnaast zeggen ze dat ie meer lucht krijgt dan benzine en zuiniger gaat lopen, maar in de praktijk is dat toch echt anders.

 

Een goede sebering middenpijp met einddemper is ook een optie weinig geluid bij rijden alleen bij gas geven of optrekken.

Hou wel de zelfde diameter aan ivm tegendruk.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja een ander luchtfilter van k&n zou een optie zijn maar ook meer zou ik er niet te veel aan doen. Zelf ben ik niet zo een voorstander van dat soort aanpassingen omdat ik van mening ben dat het standaard niet echt op is berekend. Daarnaast zeggen ze dat ie meer lucht krijgt dan benzine en zuiniger gaat lopen, maar in de praktijk is dat toch echt anders.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als het goed is, moet hij hem ook op de juiste plek plaatsen mocht hij geen inlegfilter willen. i.v.m. warmte e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij m'n V6 de middendempers ertussenuit en vervangen met RVS rechte pijp tot aan de einddempers. Stationair gewoon normaal geluid zoals voorheen, als je gas geeft bromt hij goed en op de snelweg niet al te hard dat je in de auto jezelf niet eens kan horen.

Misschien ook een optie voor je V5?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij m'n V6 de middendempers ertussenuit en vervangen met RVS rechte pijp tot aan de einddempers. Stationair gewoon normaal geluid zoals voorheen, als je gas geeft bromt hij goed en op de snelweg niet al te hard dat je in de auto jezelf niet eens kan horen.

Misschien ook een optie voor je V5?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geeft dat geen problemen? Die V5 middendemper is echt huge bij mij dan..

 

d2ae6985c9e24a62fd560ab5cb2f9680.jpg

 

Maar ik heb ook een k&n inlegfilter erin het geluid wordt iets mooier! Maar wel minimaal.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geeft dat geen problemen? Die V5 middendemper is echt huge bij mij dan..

 

d2ae6985c9e24a62fd560ab5cb2f9680.jpg

 

Maar ik heb ook een k&n inlegfilter erin het geluid wordt iets mooier! Maar wel minimaal.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dus zoals ik het nu begrijp, haalt het met een K&N filter ook niets uit. Geen bijzonder verschil in geluid binnen in de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden