Ga naar inhoud
  • 0

Help? Behuizing interieurfilter vervangen lukt niet


vandenbj

Vraag

ivm lekkage vervang ik in mijn passat 3b het interieurfilter behuizing.

dit zit vast met 3 moeren.

het lukt mij echter niet om de achterste moer , vlak het scharnier van de motorkap los te krijgen, ik kom er gewoon niet bij met een ring/steek/dop sleutel maat 10.

 

wie heeft dit eerder gedaan en een goeie tip voor me????

 

 

jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

bedankt voor jullie reactie, inderdaad een kniesleutel zal t m doen, maar die heb ik nu net ff niet

Het verwijderen van de raamplaat durf ik niet aan ivm breken en ik zie niet hoe dat ding vast zit. Mn ruitewisserarmen zitten ook muurvast....bouwjaar 1997......

inderdaad ook goed op de pakkingen letten en ws breng ik nog eerst wzt extra siliconen kit aan....die lekkage moet stoppen( daardoor elec. storingen zoals bij airbagsysteem...)

 

gr

jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Let wel dat dat een gevoelig ding is! Voorzichtigheid is geboden! Anders breekt of scheurt hij! Ckr alst al een oudje is!

 

Het is overigens wel te doen zonder! Et is mijn ook gelukt, zonder verwijderen van het parfaan! Maar hoe weet ik niet meer! Sorry! Volgens mijn gewoon met een klein rateltje! In combinatie met steek/ring/ratel/knikkoppie en bloed zweet en tranen!

 

Ps vergeet je de pakking niet onder dit huis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo, gelukt! oude behuizing eruit getrokken en daarna pas achterste moertje losgedraaid. Nu hele zaakje nieuw gemonteerd en nog extra ingekit, dat zal voorlopig niet lekken hoop ik.

In de buurt van de achterklep lekt ook nog iets, er komt water in de beide zijvakken waar links gereedschap etc zit, raamrubbers sluiten goed af etc......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden