Ga naar inhoud
  • 0

RNS315 kaartupdate


JanP64

Vraag

Heeft iemand al een kaartupdate gedaan van zijn RNS315?
Ik wil graag de POIs in categorieën zoeken (restaurants, hotels, musea, ...).

In mijn RNS kan ik alleen tankstations en parkeerplaatsen zoeken, de rest moet ik via de naam zoeken (en dat werkt niet echt handig).
Nu heb ik via youtube gezien dat vanaf 2012 je wel met categorieën in de RNS kunt zoeken.

https://www.youtube.com/watch?v=EUquhm5fUrQ (begint ergens rond 2:50).
Ik denk dat de mijne van eind 2011 is...

 

Dus mijn vraag: krijg je dit "vanzelf" nadat je een kaartupdate hebt gedaan?

 

Ik heb nu nog kaarten versie 0038 (is volgens mij V3).

De huidige versie is V8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag heb ik toch maar een kaartupdate (V8, 0068) gedaan, was in de aanbieding bij de dealer voor 99 euro.

De hele update duurde ongeveer 2 uur. Wordt automatisch vervolgd na elke stop.
Ergens halverwege moest ik nog een OK geven voor het overschrijven van de bestaande gegevens.

 

(EDIT 27-7 JP: je kunt gewoon je auto gebruiken tijdens de update. Je kunt alleen geen Navi en Traffic gebruiken.

Stoppen en starten is ook geen probleem. Update gaat gewoon verder waar hij was gebleven.
Tijdens de update dus de vraag of je de bestaande gegevens in je 315 wilt overschrijven of niet.
Als je niet overschrijft denk ik dat je het SD kaartje kunt blijven gebruiken (of meenemen naar een andere auto).
Ik heb wel overschreven, en dan krijg je aan het eind een melding dat je de SD eruit mag halen.
Dan is de SD lezer weer beschkbaar om muziek af te spelen).


Maar helaas GEEN categorieën gekregen.
Voor een "dure" navigatie vind ik dat toch wel een gebrek.
 

Best frustrerend om te zien dat RNS315 me wel een leuk symbooltje van een restaurant kan laten zien.

 

Heeft iemand misschien een methode om Firmware van RNS315 te upgraden? In ieder geval naar versie van 2012 of nieuwer.
(mag ook tegen betaling).

(EDIT 27-7 JP: bij drie reparatie bedrijven nagevraagd. Firmware update schijnt ook voor hun niet mogelijk te zijn.)
 

aangepast door JanP64
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Schijnt dat hij dan direct "gelezen" is en vervolgens onbruikbaar. Ergens snap ik vw aan de andere kant is het te belachelijk voor woorden. Als je een andere auto koopt met dezelfde radio moet je wederom een nieuwe kaart aanschaffen. Terwijl je deze kaart al eens had gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag heb ik toch maar een kaartupdate (V8, 0068) gedaan, was in de aanbieding bij de dealer voor 99 euro.

Beste Jan,

Even een vraagje, misschien kan jij me helpen. Ik wil de update ook uitvoeren voor me rns510 maar wat ze me niet konden vertellen is of de nieuwe A4 tussen Vlaardingen en Den Haag er al op staat. De dealer kon me dat niet met zekerheid zeggen helaas.

 

Vriendelijke groet Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Jan,

Even een vraagje, misschien kan jij me helpen. Ik wil de update ook uitvoeren voor me rns510 maar wat ze me niet konden vertellen is of de nieuwe A4 tussen Vlaardingen en Den Haag er al op staat. De dealer kon me dat niet met zekerheid zeggen helaas.

 

Vriendelijke groet Peter

 

Het kaartmateriaal van de RNS510 is anders dan dit van een RNS315

RNS510 is van VDO en RNS315 is van Blaupunkt.

Kaartmateriaal van de RNS510 is ook makkelijker te vinden en makkelijker om te updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het kaartmateriaal van de RNS510 is anders dan dit van een RNS315

RNS510 is van VDO en RNS315 is van Blaupunkt.

Kaartmateriaal van de RNS510 is ook makkelijker te vinden en makkelijker om te updaten.

OK dank je, is updaten niet via de dealer wel verstandig, als het mis gaat bv? Of is het een qwestie van de dvd of sd kaart erin en gaan met de update?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OK dank je, is updaten niet via de dealer wel verstandig, als het mis gaat bv? Of is het een qwestie van de dvd of sd kaart erin en gaan met de update?

Denk niet dat er veel RNS510 gebruikers hier langs zijn geweest bij het updaten van hun kaart materiaal. DVD erin en even wachten (1,5 a 2u) - eventueel combineren met een FW update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

......

RNS510 is van VDO en RNS315 is van Blaupunkt..........

RNS315 is toch van Technisat? De 310 zal van Blaupunkt zijn.

In ieder geval heeft elk type zijn eigen kaarten.

 

De SD van een 315 is niet te kopiëren.

Hij is niet eens leesbaar met een "gewone" PC (Windows, Mac, Linux).

Op mijn Windows PC kan ik hem niet zien in explorer, wel bij Device Manager.

 

EDIT: In het start-bericht mijn verhaal aangevuld.

aangepast door JanP64
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd, sorry, had het idd verward met de 310. Maar komt idd op hetzelfde neer dat elk type ander kaart materiaal heeft dus ook niet uitwisselbaar is en ook de manier van updaten bij elk type anders is. Wat elk type wel gemeenschappelijk heeft is dat de kaarten steeds achter lopen op bvb een Tomtom of garmin. Ook al heb je de nieuwste kaart update erop staan is deze meestal een jaartje achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraagje : update RNS 315. 
Doet de update alleen iets voor de navi ? Of doet hij ook iets voor de radio ?

Ik had begrepen dat de radio met de update naast de zenderinformatie ook de naam en uitvoerder

van het liedje gaf ?

 

Bedankt voor een toelichting !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Doet de update alleen iets voor de navi ? Of doet hij ook iets voor de radio ?

Ik had begrepen dat de radio met de update naast de zenderinformatie ook de naam en uitvoerder

van het liedje gaf ?

Nee, helaas alleen kaart update.

De allernieuwste is ook al achterhaald. Ik gok dat het ruim een half jaar achterloopt, misschien nog meer.

 

Ik heb de RNS al verwisseld voor een bruikbaarder navigatie systeem.

Had wel een speciaal verloopkabeltje nodig om de GPS dakantenne te kunnen aansluiten.

Ik dacht dat ik dat nodig had wegens de verwarmde voorruit, maar een gewone GPS ontvanger los op het dashboard doet het ook goed genoeg.

 

De uitvoerder en naam v.h. liedje gaat volgens mij bij geen enkele radio goed.

Ik vermoed dat de RDS codes onjuist worden toegepast, waardoor je alleen de naam v.d. zender ziet.

Ligt dus niet aan je radio, maar aan de zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allen,

 

Ik heb in mijn onlangs aangeschafte Passat B7 een gebruikte RNS315 laten zetten. Ik had volgens mij mondeling afgesproken dat ik wel een redelijk nieuwe kaart erin wilde hebben, maar ik heb nu western europe v4. Ik ben nog in gesprek met de autohandelaar over een update. Om een indruk te krijgen, de nieuwe A5 bij Amsterdam staat er niet op, maar ook mijn eigen straat (sleutel gekregen begin 2012) staat niet op de kaart...

 

Nu hoorde ik van de installateur dat het hele systeem er weer uit moet als ik bv v8 erop wil zetten en dat dit niet kan met een sd kaart. Klopt dit?

 

Mocht ik er niet uitkomen dan wil ik zelf kijken om een kaartupdate te kopen. Nu zie ik officiële versies en minder officiële versies (met flitspalen) te koop aangeboden op marktplaats. Zit hier verschil tussen? Heeft iemand ervaring?

 

Ik heb de RNS315 erin laten zetten omdat er een RCD510 in zat, dus zonder navigatie. De installateur gaf aan dat ik een code nodig heb om deze weer te activeren en dus nodig voor verkoop, maar deze zat niet bij de boekjes. Heb ik recht op die code van de autohandelaar waar ik de auto gekocht heb?

 

*********^****tekst aangepast********

 

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp en antwoorden.

 

Groet RIsK

aangepast door BARRY_TDI
Nog geen verkoop rechten
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@RIsK77

 

Om onderdelen aan te mogen bieden of te vragen moet je minimaal 100 posts hebben of full member wezen of je koopt een verkooptegoed..

Om deze reden heb ik je tekst moeten aanpassen.

Zie hier de forum regels verkoop gedeelte

Om full member te worden en niet te hoeven wachten op 100 posten zie hier Zo word je Full Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden