Ga naar inhoud
  • 0

Radio vervangen door nieuwer model


JantjeVloet

Vraag

Allerbeste mensen van het forum,

 

Ik heb een vraagje,

 

in mijn passat 3c 2005 comfortline, zit nog een oud model radio (ik geloof een rns300?) is deze makkelijk te vervangen door een nieuwer model zonder problemen?

 

Ik weet hoe ik hem los krijg, ik weet alleen niet hoe het zit met connecties, canbus, en eventuele andere connecties. 

De cd wisselaar hoeft van mij niet persee te werken maar als het zou kunnen graag ;)

 

Ik zit te kijken naar een radio met touchscreen eventueel usb en aux ingang en navigatie.

 

Bijgevoegde fotos laten zien wat er nu in zit.

post-24939-0-04477900-1466632581_thumb.jpg

post-24939-0-31034700-1466632582_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen zo'n navilock lelijk vinden.

Je rijd toch niet de hele dag met de navilock op je RNS 510.

En de 4 buckets zijn tegenwoordig van mooi RVS en is bijna niet te zien.

 

De verzekering komt je 1x tegemoet en de 2e keer kun je kiezen... beveiligen en anders geen uitkeer van geld meer.

 

RNS is 1 op 1 over te zetten, wel moet je met vcds de RNS even coderen, zodat alles naar wens staat... geluid etc etc.

Ook kun je DVD wisselaar gewoon aangesloten worden... geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dieseltje Het liefts een origneel, ik heb liever geen troep uit china. ben ook bang dat dat soort dingen makkelijk kapot gaan of gek doen met het canbus gebeuren

De levensduur van de systemen uit China zijn wat korter dan een Origineel RNS510 systeem.

Mijn ervaring is dat er geen storing op het canbus ontstaat, mits het systeem goed is geïnstalleerd.

Een systeem uit china moet je wat geluk mee hebben, maar er zitten echt wel goede systemen tussen. (heb er genoeg van verkocht)

Een originele RNS510 ben je minimaal compleet ca 7~800 euro voor kwijt. Dan heb ik het over een systeem  + BT carkit

Voor een recent RNS systeem ben je rond de 1200 euro kwijt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@BARRY_TDI oh, het is een gewilde radio dan  :neutral: ik zet er liever niet zon lelijk kapje er over.

Ja die is zeker populair bij de dievengilde. 

Een navilock kan wel lelijk zijn (persoonlijk vindt ik het niet storend) maar zonder weet je zeker dat ze hem eruit halen. Dan is het niet de vraag óf ze hem stelen maar wanneer ze hem stelen.

Je haald hem er 's morgens af en 's avonds voor het slapen gaan erop.

O en vertrouw niet op je alarm. Er zijn gevallen dat ze dwars door de deur (ja het plaatmateriaal) heen de kabels door knippen (disable alarm), je raam eruit halen en je unit eruit schroeven. En dat binnen een tijdsbestek van 10 minuten (eerder 5)

 

Lees de gestolen/beschadigd topic maar eens door. Dat zijn mensen hier op het forum. Een kleine percentage van wat er buiten het forum gebeurd.

 

It's your call what to do.

 

Succes

 

PS, ik wil je niet bang maken of je pret vergallen, maar heb liever dit dan dat je een nieuw unit erin zet dat ie gejat wordt en dan zegt waarom heeft er niemand gewaarschuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

RNS is 1 op 1 over te zetten, wel moet je met vcds de RNS even coderen, zodat alles naar wens staat... geluid etc etc.

Ook kun je DVD wisselaar gewoon aangesloten worden... geen probleem.

 

Helaas ben ik geen autoelektrischien en heb ik geen idee wat je bedoeld met vcds de rns coderen bedoelt. Bedoel je met zon radio code net als zon radio van een ford?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De levensduur van de systemen uit China zijn wat korter dan een Origineel RNS510 systeem.

 

Een systeem uit china moet je wat geluk mee hebben, maar er zitten echt wel goede systemen tussen. (heb er genoeg van verkocht)

 

Heb je mischien wat betrouwbare linkjes voor mij?

 

en voor iedereen hiero, nog enige tips met het installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb deze:

 

http://www.dynavin.com/products/n6_vw.php

 

Mooi geluid en geen gedoe met modules aanschaffen. Geeft ook info over olie en koel temperatuur, voltage.

 

Ben er wel tevreden over!

Ik kom nu deze tegen, https://www.budgetnavi.nl/product/volkswagen-rns510-7-autoradio-met-navigatie-wvw702/ lijkt op het zelfde wat jij stuurde, voor een redelijke prijs, die navilock laat ik nog even, ik woon niet op een gebied waar snel ingebroken word. Ik waag het er nog op. Ik bestel deze tenzij jullie zeggen dat het een afrader is.

aangepast door JantjeVloet
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb deze:

 

http://www.dynavin.com/products/n6_vw.php

 

Mooi geluid en geen gedoe met modules aanschaffen. Geeft ook info over olie en koel temperatuur, voltage.

 

Ben er wel tevreden over!

Ik weet niet of het wat is, maar de Nederlandse vertaling is af en toe hilarisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden