Ga naar inhoud

Nieuwe banden om 17"


NyoCore

Aanbevolen berichten

Goede middag mensen!

 

Nou heb ik onder mijn 3BG variant 1.8T 17" velgen zitten met banden maat 225/45/17 op 7J.

Helaas reed ik vorige week een klapband...

Nou dacht ik bestel gelijk 2 nieuwe banden en ook wat meer getrokken en dunner.

Ik had gekozen voor 205/40/17.

 

Maar nou komt het, ik vandaag naar mijn bandenboer, om ze om de velgen te laten zetten, zegt hij: Moet je echt niet doen, je draait je hele bak naar de klote.

 

Nou heb ik vaker gehoord dat bandenboeren moeilijk doen over wat sommige mensen mooi vinden, maar toch wou ik vragen op dit forum wat er nou precies waar aan is en zoja, wat is de beste maat die ik dan WEL kan laten monteren?

 

Gr.

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moet die er gewoon opleggen. Hun mening is niet zo boeiend lijkt mij. Jij wil die banden om die velgen laten leggen. Klaar. Bak kapot lopen lijkt me niet. Zolang jij op de zelfde as de zelfde bandenmaat monteerd lijkt me dit geen probleem.

 

Welkom btw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de (snelle) reacties!

Het was idd het idee om alle 4 de banden te wisselen, maar dacht doe er eerst 2 om te kijken hoe het staat.

Mssn dat ik dan toch ga kijken voor 215/45/17.

Nogmaals bedankt voor de snelle response!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@NyoCoreWelkom op het forum!Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full MemberVeel leesplezier namens het moderatorteam.

Zal het doen zodra ik tijd heb! Haha ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

205/40 is wel FLINK verschil in omtrek t.o.v. 225/45 hoor..!

Maar eens met wat hierboven gezegd wordt, mits geen 4 motion, moet het echt niet zomaar problemen geven

reken dan maar 'n keer uit hoe hard je teller gaat afwijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je er mee mYst,teller afwijken.

Dit is nieuw voor mij

Omdat je wiel omtrek veranderd ga een een afwijking in je teller krijgen. Dus de wielen draaien sneller of juist langzamer rond. Je teller geeft aan dat je bv 100km/h rijdt maar in werkelijkheid 90 of 110.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow oke dan , dit wist ik helemaal niet.

 

Als je harder gaat dan heb je pech bij de trajectcontrole.

en als je overal stelselmatig 15 kilometer per uur te traag rijdt, ga je je achterliggend verkeer irriteren op wegen waar inhalen moeilijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden