NyoCore Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 Goede middag mensen! Nou heb ik onder mijn 3BG variant 1.8T 17" velgen zitten met banden maat 225/45/17 op 7J. Helaas reed ik vorige week een klapband... Nou dacht ik bestel gelijk 2 nieuwe banden en ook wat meer getrokken en dunner. Ik had gekozen voor 205/40/17. Maar nou komt het, ik vandaag naar mijn bandenboer, om ze om de velgen te laten zetten, zegt hij: Moet je echt niet doen, je draait je hele bak naar de klote. Nou heb ik vaker gehoord dat bandenboeren moeilijk doen over wat sommige mensen mooi vinden, maar toch wou ik vragen op dit forum wat er nou precies waar aan is en zoja, wat is de beste maat die ik dan WEL kan laten monteren? Gr. Ronald Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjorn Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 Ze moet die er gewoon opleggen. Hun mening is niet zo boeiend lijkt mij. Jij wil die banden om die velgen laten leggen. Klaar. Bak kapot lopen lijkt me niet. Zolang jij op de zelfde as de zelfde bandenmaat monteerd lijkt me dit geen probleem. Welkom btw. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 MAG dat uberhaupt wel in .NL? je hele teller klopt dan toch ook voor geen meter meer? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Upseel Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 Dat mag in NL inderdaad Kristof. Bak kapot draaien ben ik niet bang voor, tenzij je een 4motion hebt, dan is de kans wel groot dat je differentiëlen het niet leuk vinden.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 ik zou dan gelijk alle 4 de banden met die maat laten doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kaavan25 Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 (aangepast) wat ik ooit gehoord heb het meer met je abs te maken, als je plotseling hard moet remmen ziet hij andere waardes als je voor en achter verschillende banden maat hebt. 22 juni, 2016 aangepast door kaavan25 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ivo's Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 205/40 is wel FLINK verschil in omtrek t.o.v. 225/45 hoor..! Maar eens met wat hierboven gezegd wordt, mits geen 4 motion, moet het echt niet zomaar problemen geven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
NyoCore Geplaatst 22 juni, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 Bedankt voor de (snelle) reacties! Het was idd het idee om alle 4 de banden te wisselen, maar dacht doe er eerst 2 om te kijken hoe het staat. Mssn dat ik dan toch ga kijken voor 215/45/17. Nogmaals bedankt voor de snelle response! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 @@NyoCore Welkom op het forum! Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd. Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic. Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member Veel leesplezier namens het moderatorteam. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
NyoCore Geplaatst 22 juni, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 @@NyoCoreWelkom op het forum!Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full MemberVeel leesplezier namens het moderatorteam. Zal het doen zodra ik tijd heb! Haha Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
diesel986 Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 Of je legt er 205-50-17 op deze heeft bijna zelfde omtrek. En dan liggen ze er meer getrokken op. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 205/40 is wel FLINK verschil in omtrek t.o.v. 225/45 hoor..! Maar eens met wat hierboven gezegd wordt, mits geen 4 motion, moet het echt niet zomaar problemen geven reken dan maar 'n keer uit hoe hard je teller gaat afwijken! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rachid17 Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 Wat bedoel je er mee mYst,teller afwijken. Dit is nieuw voor mij Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 Wat bedoel je er mee mYst,teller afwijken. Dit is nieuw voor mij Omdat je wiel omtrek veranderd ga een een afwijking in je teller krijgen. Dus de wielen draaien sneller of juist langzamer rond. Je teller geeft aan dat je bv 100km/h rijdt maar in werkelijkheid 90 of 110. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rachid17 Geplaatst 23 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2016 Ow oke dan , dit wist ik helemaal niet. Als je harder gaat dan heb je pech bij de trajectcontrole. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mark91 Geplaatst 23 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2016 Heb tijdje 215 40 17 gereden, en dat week al 10 a 12 km af Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marcel. Geplaatst 25 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2016 Ach teller afwijking is toch allemaal niet zo boeiend, als het maar niet harder is! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Diver Geplaatst 25 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2016 @@Rachid17 Nu even heel duidelijk Rachid. Kijk eens naar een tractor voor kleine wielen en achter grote, ze leggen beide de zelfde weg of maar het toeren tal is verschillend Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 25 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2016 Ow oke dan , dit wist ik helemaal niet. Als je harder gaat dan heb je pech bij de trajectcontrole. en als je overal stelselmatig 15 kilometer per uur te traag rijdt, ga je je achterliggend verkeer irriteren op wegen waar inhalen moeilijk is. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rachid17 Geplaatst 25 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2016 (aangepast) Goed om te weten dat ik de volgende keer niet zomaar van banden moet wisselen. Dank je wel voor de uitleg 25 juni, 2016 aangepast door Rachid17 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten