Ga naar inhoud
  • 0

knipperende lichten


Biker Erik

Vraag

Hallo, 

Sinds een paar weken heb ik met enige regelmaat dat de 6 knipperlichten beginnen te knipperen als de auto gewoon geparkeerd staat. Na een poosje stopt het ook weer. Ik kan er niet achter komen wat er aan de hand is. Ik heb geen kapotte zekeringen en krijg ook geen storing gemeld op de display in het dashboard. 

 

De auto heeft net, gruwelijk, groot onderhoud gehad waarbij nokkenas, klepgeleiders, luchtmassameter en vliegwiel vervangen zijn. Tevens heeft ie toen een grote beurt gehad. Verder doet alles het zoals voorheen. Aangezien ik net € 2500,- in de wagen gestopt heb en het geld nu wel ongeveer op is vroeg ik me af of hier mensen zijn die weten wat er aan de hand zou kunnen zijn. Voordat ik weer naar de garage moet met deze vage melding en zij weer uren aan onderzoekskosten in rekening gaan brengen.

 

Wie kent dit probleem? 

 

Alvast bedankt, Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Onder het rechter spatscherm kijken...

 

Ik ben misschien onduidelijk geweest :

 

Wanneer je dat knopje WEL hebt ben je zeker dat er alarm in zit.

 

Wanneer het er niet is KAN je alarm hebben (zonder interieurbewaking of afsleepbewaking), maar dat is niet zeker.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan testen of de hoorn/alarm nog werkt. Doe het raam van de bestuurderskant volledig open. Doe de wagen op slot. Trek dan aan de hendel om de motorkap te ontgrendelen. Op deze manier moet het alarm af gaan. Knipperlichten zouden beginnen knipperen en de hoorn begint te piepen (indien hij nog werkt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel zo' n ledje in de deur zitten. Dus ik ga er van uit dat er wel een alarm in zit. Ik heb dat net willen testen door de auto op slot te doen en dan de motorkap te openen. Bij mijn andere auto begint dan het alarm te loeien. Maar bij deze auto gebeurt er dan niks. Zit het alarm wel geschakeld op de motorkap vraag ik me af. 

Ik zal de KB eens raadplegen. 

 

 

Je kan testen of de hoorn/alarm nog werkt. Doe het raam van de bestuurderskant volledig open. Doe de wagen op slot. Trek dan aan de hendel om de motorkap te ontgrendelen. Op deze manier moet het alarm af gaan. Knipperlichten zouden beginnen knipperen en de hoorn begint te piepen (indien hij nog werkt)

Is al getest met bovenstaande resultaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is al getest met bovenstaande resultaat

Wil dan niet zeggen dat er geen alarm in zit. Als de hoorn het heeft opgegeven zal er idd geen alarm beginnen loeien. Enkel de knipperlichten zullen gaan of het systeem werkt niet meer omdat het geen goede werking kan garaderen wegens een defecte hoorn. Dat geeft de knipperende led ook aan in de deur door even te gaan branden vooraleer hij over gaat naar knipperen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt alarm..

Er zit bij jou in de B stijl een knop voor alarm (gelezen in vorige berichten)

 

post-18635-0-80327400-1465978665_thumb.jpg

 

Je knipperlichten branden wanneer alarm afgaat

 

Het enige wat er bij jou mis is, is dat je alarmhoorn dus kapot is.

Hieronder zie je dan waar die zit:

 

Je haalt je wiel er uit en demonteert je "modderkuip" door de rood gemarkeerde schroeven uit te halen:

 

post-18635-0-18670500-1465978248_thumb.jpg

 

Kijk recht omhoog in je wielkuip en je ziet het afdekkapje van je alarm hoorn.

Verwijder die door de bouten los te maken:

 

post-18635-0-87562000-1465978494_thumb.jpg

 

Vervang nu het hoorn met een nieuwe en voila !

 

post-18635-0-31165500-1465978520_thumb.jpg

aangepast door proportions
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok, dan heb ik wel alarm. Da's dan duidelijk.

Voorlopig sluit ik de auto maar niet af. Kan de accu ook niet leeggetrokken worden.

Als je wilt kun je mijn alarmhoorn krijgen. Moet je alleen even naar mij toe rijden. Dan kunnen we hem samen wel even vervangen.

 

 

Verzonden door zo'n fruitig dingetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, ik zou woensdag naar Twan de bandenman. Maar da's mislukt. Ik heb bij vrienden bij wie het nieuwe huis een beetje tegenzit wat verwarmingen staan af te hangen. Mot ook gebeuren. De planning is nu om het toch zelf te gaan doen maar wanneer????? Vandaag tot 22.30 gewerkt, morgen ook werken en oudste zoon jarig die zondag zijn feestje heeft. Samen met mij want ik was vorige week jarig. Zaterdag zit dus vol met boodschappen en huus poetsen. Zal wel maandag worden. 

Iedereen wel alvast bedankt voor de tips en foto's 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden