Ga naar inhoud
  • 0

Ab elektrische achterklep kufatec module


Passat Rdi

Vraag

Hoi mannen heb vandaag de motoren en kabelboom geplaatst van de elektrische achter klep alles werkt perfect maar loop tegen 1 probleem aan de kufatec module om op afstand te sluiten. Heb een originele kufatec kabelboom besteld en gebruikt en heb een tweedehands module voor het sluiten. Probleem waar ik tegen aan loop is de pin bezetting van de 18polige module stekker naar de 10 polige motor stekker heb wel een kufatec afbeelding met uit leg vrij duidelijk zie foto maar waar ik tegen aan loop is dat al mijn kabels grijs zijn en genummerd zo ook mijn module van kufa heeft iemand enige idee of ervaring met deze pin bezetting

Module ab pin bezetting is

1 --> ?

6 --> ?

9 --> ?

15 is can high of low

16 is can high of low

 

Alvast bedankt

post-23587-0-70936400-1465596441_thumb.jpg

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe bedoel je peet zowel op de nieuwe kabel boom als op de module kabelboom staan alleen cijfers heb helaas geen kleuren zeg maar alleen grijs/zwart

post-23587-0-08569200-1465598000_thumb.jpg

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rob,

welke module heb ik nodig en welke kabelboom? Ik heb namelijk motoren en slot al .. ben alleen nog op zoek naar de schakelaar in de kofferklep.....

 

gr. Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En nog wat M8 boutjes op de motoren vast te zetten en dichtingen om de motor assen op af te dichten en een setje scharnieren voor de klep motoren moet je ook nog hebben. Rob wou niet wachten maar anders had hij hem goedkoper .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke

ik heb al een nieuwere achterklep dus neem ik aan ook nieuwere scharnieren , welke afmetingen hebben de bouten? Over welke afdichtingen heb je het?

waarop zou rob gewacht moeten hebben om het goedkoper te hebben?

 

gr. Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke

ik heb al een nieuwere achterklep dus neem ik aan ook nieuwere scharnieren , welke afmetingen hebben de bouten? Over welke afdichtingen heb je het?

waarop zou rob gewacht moeten hebben om het goedkoper te hebben?

 

gr. Helge

Het moeten wel scharnieren zijn die geschikt zijn voor een elektrische achterklep. op deze scharnieren kan de hevel geschroefd worden die aangedreven wordt door de motoren. In de holte waar de scharnieren in zitten zit een afdichtingsdop. Deze moet eruit en moet een dichtingsring komen waar de motor as dan door kan en ook nog wat afdicht. M8x16 of iets langer moet wel lukken.

hij had me gevraagd of ik de kabelboom wou maken maar hij wou er niet op wachten aangezien ik het nu redelijk druk heb. Maar ik heb er onlangs een gemaakt voor Chris (postie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

delen lijst

 
scharnieren    3C9 827 829 B en 3C0 827 830 B
schakelaar     3C0 959 831 REH
motor links     3C9 827 383C
motor rechts  3C9 827 384D
sluiting           3C9 827 887B
afdichtingen   2x 3C9 827 157A
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had dit aansluitschema nog, alles over de achterklep staat al uitvoerig beschreven op het forum, is ff zoeken en lukt niet echt in Tapatalk.

Ik heb zelf toen niet voor de kufatec module gekozen omdat ik het te gevaarlijk vind, de klep kan dichtgaan terwijl er wat tussen zit, en veel mensen hebben storing op de module.

De kabelboom is heel eenvoudig zelf te maken, tip van Dreke: sluit de schakelaar aan op de achterste binnenverlichting zodat ie 's avonds ook brandt als de normale verlichting uitstaat.

Succès

 

Er zijn 5 aansluitpunten:

 

Zekeringkast rechtsvoor: draad 24 en 25

Motor links: nr

8 gaat naar zekering 25

3 = can hogh gaat naar 0r/gr van canbus bij pdc

7 = can low gaat naar or/br van canbus bij pdc

6 naar 6 op rechter motor

2 naar 2 op rechter motor

4 dikke draad naar massa rechter zijpaneel

5 gaat naar 2 schakelaar in achterklep

 

Motor rechts: draad nr

2 gaat naar 2 op linker motor

3 gaat naar 3 sluithulp

4 massa

5 gaat naar 5 sluithulp

6 gaat naar 6 op linker motor

7 gaat naar 1 sluithulp

8 gaat naar 2 van de sluithulp

9 dikke draad naar massa in rechterzijpaneel

10 naar zekering 25

Sluithulp achterklep: nr

4 gaat naar massa

Schakelaar achterklep :

1 gaat naar plus kofferbakverlichting = rood/ blauw

4 gaat naar massa = bruine draad aan kofferbakverlichting, niet aan de gewone massa aansluiten, kan storing geven

2 gaat naar nr 5 linkermotor

3 gaat aan de massa binnenzijde achterklep

 

 

 

 

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk toch een mooi topic zo,al die info zo voor de gene die ook willen gaan bouwen top.moet wel zeggen ik had al wat voor werk gedaan maar achteraf allemaal voor niks alles zat al netjes verwerkt in de kufa kabelboom echt plug en play enige wat rottig was was de kabel doorvoeren door de slurf van de klep voor de schakelaar,de rest was een makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk toch een mooi topic zo,al die info zo voor de gene die ook willen gaan bouwen top.moet wel zeggen ik had al wat voor werk gedaan maar achteraf allemaal voor niks alles zat al netjes verwerkt in de kufa kabelboom echt plug en play enige wat rottig was was de kabel doorvoeren door de slurf van de klep voor de schakelaar,de rest was een makkelijk.

Ik versta hier uit dat je dit topic dan netjes gaat uitwerken tot een mooie how-to .

Heb wel ergens het elektrisch schema liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan alleen zeggen peet (wulfke)???? ben je niet zo handig met draadjes bestel bij kufa en er gaat een wereld voor je open hahahaha. Maar de charmes zijn er wel van af dan. Moet zeggen de topic is nu al een how to als je er nu niet uit komt dan moet je het laten doen ????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden