Ga naar inhoud

  • 0

Aftermarkt Xenon Passat 3c


teazke

Vraag

Hey iedereen

 

Ik heb een setje xenon aftermarkt besteld voor mijn passat 3c

 

Het is een speciale kit voor canbus wagen dus geen proleem normaal gezien met flikkerende lampen

 

Nu is mijn vraag ...

 

De bevestiging van de H7 lamp in mijn lens op dit moment is met zo'n zwart stukje plastiek die je vast klikt op het lampje en dan vervolgens draai je ze vast in de lamp tot het klikt

 

Hoe bevestig je hier nu die xenon in?

 

Bij mijn vorige wagen moest je op het + en - waar normaal de lamp inschuift 2 pinnekes steken die vervolgens naar je lamp gingen , maar als dit ook zo hoeft bij de passat hoe monteer je dan de xenon lamp zelf in je lens? hoe draai je ze vast?

 

Iemand hier ervaring mee bij een passat 3c?

 

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 103
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Een 3C is toch ook een Passat, of heb ik iets gemist?

 

Dat klopt idd, ik had een foutje in mijn zin gemaakt.

 

Wat ik wil zeggen is dat het niet van toepassing is op een 3C, want dat is totaal anders. De inbouw van een 3C en een 3BG is hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vet hoor met die inbouw.

 

Ik heb wel die draai adapter gebruikt. Prima!

 

Nu is alleen een stukje van de originele fitting die in de lamp zit afgebroken.

Weet iemand of dat een los onderdeel is of dat ik dan de hele lamp moet vervangen! Balen, iemand een antwoord.

 

Mijn auto heeft nog garantie, iemand een idee of dit eronder valt en hoe ik het dan het beste aan kan pakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vet hoor met die inbouw.

 

Ik heb wel die draai adapter gebruikt. Prima!

Ja, dat blijkt meestal in het begin...

Totdat je de nodige km's hebt gereden en de boel weer lostrilt...

Maar het kan zijn dat je een nieuwe/goede versie hebt.

Laat je ervaringen maar weten dan hier...

 

Nu is alleen een stukje van de originele fitting die in de lamp zit afgebroken.

Weet iemand of dat een los onderdeel is of dat ik dan de hele lamp moet vervangen! Balen, iemand een antwoord.

Weet niet over welk afgebroken onderdeel je het hebt ?

Heb je een Passat 3B, 3BG, 3C of heb je het over de Golf ?

 

 

Mijn auto heeft nog garantie, iemand een idee of dit eronder valt en hoe ik het dan het beste aan kan pakken?

Dan zul je een goede smoes voor moeten hebben...

De dealer verwacht niet dat je eigenhandig aanpassingen verricht aan je koplampen waar nog garantie op zit...

Je garantie vervalt dan, vrees ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde probleem na inbouw van mijn xenon setje. Hij doet dit ook wel eens na grootlicht te geven.

Is dit probleem al opgelost?

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik heb me laten vertellen, dat er tegenwoordig ook Xenon verlichting verkrijgbaar is die qua lichtsterkte minder is. Je kunt deze dan monteren zonder koplampsproeiers en automatische hoogte-afstelling, ook op modellen die na 2006 op kenteken gezet zijn. Er komt dan een certificaat bij waarop deze specificaties dan staan, waarmee je dan gewoon door de APK kunt komen. Door de lagere lichtsterkte kun je weggebruikers dan minder snel verblinden.

 

Hoe dit er in de praktijk uitziet weet ik niet, maar wellicht loont het zich om dit eens na te gaan? Het adres waar dit me verteld werd was bij Meijers Tuning te Rijssen.

Hallo,

 

Heb ook een setje gemonteerd in de 3 c op dezelfde manier als hierboven omschreven, de lamp moet op zijn kop zitten, had hem eerst alla H7 gemonteerd , maar dit gaf twee rare schaduwplekken.

Wel is het bij mij zo dat hij op de automatische sensor soms aan de l inkerzijde niet start. Als je hem handbediend doet wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rijd sinds gisteravond ook rond met Xenon 6000K in mijn Passat Bluemotion. Gisteren even bij Antonio langsgeweest, die uitstekend werk heeft afgeleverd. Thumbs up! Ik zal binnenkort foto's posten. :)

 

Bevat een Passat 3C met affabriek xenon overigens "wittere" stadsverlichting? Want het verschil tussen stadsverlichting en dimverlichting is overigens wel erg groot. Kan iemand mij bepaalde "wittere" stadsverlichting aanraden? Bijv. de PHILIPS W5W.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gisteren een setje xenon ingebouwd van rubeneduardo. Het blijkt dat inde koplampen van de 3C twee veschillende klemmen bestaan om de H 7 lampen vast te zetten.

 

Dit was de tweede set die ik monteerde op een 3C. Op de eerste ware de klemmen hetzelfde al die van een 3BG ende draden waren normaal. De passat van Ruben waren alle draden zwart en de klem was van plastick met een kliksysteem.

 

Maar het is bij beide makkelijk in te bouwen. Bij beide geen foutmeldng in de boordcomputer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

(Haalt even een oud topic omhoog)

 

Vandaag mijn Xenon set geinstalleerd in de 3c.

De kit kwam uit mijn Leon 1P en de ballasten hebben reeds CanBus Bypass.

Ik blijk de Hella koplampen te hebben met de speciale aansluiting op de projector.

De lamp klikt in een houder waar ook de stroom voorziening in zit en daaraan zit een RVS beugeltje die met 2 "weerhaken" vast klikt aan de projector behuizing.

Op diverse sites werd gezegd deze RVS beugel in te knippen om de kabels erdoor te leiden.

Ik vond dat dit de structurele integriteit niet ten goede kwam.

Heb daarom de plastic stekker behuizing van de plus en min (die in de ballast gaat) eraf gehaald en de diverse kabels en rubberen "stof sok" door de kleine opening van de RVS beugel gefrut, vooral de rubberen sok is even duwe en trekken, maar uiteindelijk zat de beugel tegen de h7 HID lamp aan.

Met een tie rap extra zeker vast gezet en de lampen in de auto vast gezet via het originele syteem.

Zit als een huis en ik kan ook 123 weer terug naar origineel.

 

Zal nog wel wat foto's plaatsen hoe de rvs beugel op de hid lamp zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

goede tip mbt tyrap. :thumb: het is namelijk een gepruts om het lampje erin te klikken als de lampvoet niet exact sluit tegen de sluitring.

 

Bovendien is er geen zicht op de fitting tijdens montage, dus alles moet grotendeels op gevoel. hierdoor is de kans aanwezig dat lampje niet goed recht in de behuizing valt en dus scheef in de reflector/lens zit en daardoor een vertekend lichtbeeld kan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb het net gedaan gelijk arnout , is een heel goed systeem

er bestaan 2 verschillende soorten koplampen voor de 3c de hellas en de valeo lampen hebben trouwens een verschillende fitting voor de lampjes

het is even prutsen voor het te monteren maar na veel geduld en vele grijze haren klikt de lamp vast en dan is het feest :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Prijs je gelukkig met deze 'oude' lampfitting. De modellen na productiedatum +/- 1/2 2008 hebben de beruchte 'dikke' klikfitting, en deze is niet los te bestellen zonder een compleet nieuwe koplampunit te kopen...

 

Ik had ook aftermarket xenon (Pilot), en 1 van die lampfittingen is per ongeluk kapot gegaan door mijn stomme/lompe handeling. Speciaal een 2ehands koplampunit moeten kopen met zo'n fitting, PUUR om de fitting te kunnen omzetten.

Xenon heb ik eruit gehaald en verkocht, en nu weer origineel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog een vraag mbt tot Xenon vorige week bij lokale garage gebeld om een Pilot Pro Xenon can bus compatible set in te laten bouwen 6000K daar aangekomen was de Pilot niet binnen maar er was wel een andere set beschikbaar (30 euro goedkoper) van carnamics xenon, op de ballast staat idd canbus comp. dus appeltje eitje ingebouwd aangezet en jip ze werken ......15 minuten toen viel de rechtse uit, en boordcomp. gaf aan in display lampje defect (passat 3C) terug naar de garage andere ballast erin en plop nu na 5 minuten weer uit (links blijft gewoon werken), uiteindelijk voor beide koplampen aparte massa genomen en helaas weer na 10 minuten stationair lopen rechts knipper knipper en uit...grrrr. Nog een setje ingebouwd met "normale" ballast met canbus kabel en ook hetzelfde probleem.

 

Volgende week nog 1 nieuwe poging doen maar dan met de Pilot Pro Canbus set, ga ik hier nu ook dezelfde ellende mee krijgen, wil eigenlijk niks met VAGCOM aanpassen zodat wanneer ik bv op vakantie ben snel terug kan wisselen naar halogeen.

 

Heb trouwens wel de led stadslichten van 34 euro erin zitten van Pilot en die doen het perfect.

 

Heb er veel over gelezen op internet ruitenwisser problemen etc....

 

 

Lees dat veel mensen tevreden zijn over de canbus versie van Pilot...iemand nog tips of problemen met Pilot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Pfffff gelukkig werd al een beetje moedeloos van die andere setjes zal het van de week laten weten of het gelukt is. dus rin zetten en werken die Pilot set zonder aanpassing in vagcom

ik heb voor alle zekerheid de functie xenon aangevinkt , dan krijgen de lampen meer stroom , en hebben ze minder moeite met opstarten

kun je ook laten doen

de pilots moeten ook zonder die aanpassing werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Guyke,

 

Wanneer ga je xenon setjes aanbieden? Ik begreep zaterdag dat je nog iets moest navragen o.i.d. bij pilot over deze setjes als jij tevreden bent met deze setjes dan zal ik dat ook wel zijn. Ik heb gezien hoe je dingen aanpakt dat zit wel snor :)

Die leds voor het achterlicht en mistlicht zien er ook echt super uit en oja het licht is ook mooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zal eens navragen bij mijn verdeler , als ik de sets per 50 koop wat ie er dan aan kan doen (prijs)

de meeste vinden helaas de pilots te duur , maar ik vind deze super , geen miserie achteraf , en ook garantie claims , no problemo

je moet toch altijd rekening houden dat de sets met canbus adaptor meer als 100 euro kosten :(

terwijl de goedkoper merken er al aanbieden voor soms 25 a 30 euro

dit is een mega verschil , en ik denk dat pilot veeeeeel geld aan hun sets verdienen , want die laten dat ook in china maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eindelijk ze zitten erin een Pilot Pro 6000K canbus compatible set incl. de can bus compatible stadslichten wat rondgereden vanmiddag vaker aan en uit gezet en geen foutmelding meer gehad, gelukkig was het bedrijf waar ik ze heb laten inbouwen erg coulant hebben eerst andere sets geprobeerd maar altijd zelfde ellende, Pilot erin nog geen half uur en klaar ziet er echt top uit, ze hadden ook vagcom op de pc maar de monteur had er volgens mij niet echt veel verstand van, kon de optie xenon niet vinden enkel de optie xenon niveau en dat hebben we maar uit laten staan, afgelopen week ook nog bij de dealer geweest om de coming home leaving home optie uit te laten schakelen, na 10 minuten zuchten en zoeken, kwam het antwoord, was niet mogelijk bij deze Passat enkel via een speciale unlock code van VW (????) maar dat was duur en veel werk, tja mag je 38 euro aftikken en hebt nog nix.... Ik ben een beetje bang dat de xenon set teveel op z'n sodemieter krijgt nu in de wintermaanden wanneer steeds de coming home leaving home functie gebruikt wordt....of zou dit niets uitmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden