Ga naar inhoud

  • 0

Aftermarkt Xenon Passat 3c


teazke

Vraag

Hey iedereen

 

Ik heb een setje xenon aftermarkt besteld voor mijn passat 3c

 

Het is een speciale kit voor canbus wagen dus geen proleem normaal gezien met flikkerende lampen

 

Nu is mijn vraag ...

 

De bevestiging van de H7 lamp in mijn lens op dit moment is met zo'n zwart stukje plastiek die je vast klikt op het lampje en dan vervolgens draai je ze vast in de lamp tot het klikt

 

Hoe bevestig je hier nu die xenon in?

 

Bij mijn vorige wagen moest je op het + en - waar normaal de lamp inschuift 2 pinnekes steken die vervolgens naar je lamp gingen , maar als dit ook zo hoeft bij de passat hoe monteer je dan de xenon lamp zelf in je lens? hoe draai je ze vast?

 

Iemand hier ervaring mee bij een passat 3c?

 

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 103
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens de APK norm is het alleen verplicht voor auto's na 1-06-2006 die xenon hebben,hoogte verstelling en sproeiers verplicht.

 

Volgens de xenon boer moet je de draadjes van de aftermarket xenonlamp doorknippen en door de ring voeren en dan weer solderen.

 

Voor het controle systeem moeten er links en rechts een balast weerstand tussen.

 

Te koop bij target automotive in Soest

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ze ook in m'n 3C zitten, want is van juni 2005 en er mag dus after market Xenon in.

Je hoeft de originele draden niet door te knippen.

Ga naar de dealer en haal 2 nieuwe sluitringen voor je H7 lampen, kost iets van 1 à 2 euro.

Deze knip je aan 1 kant door en zo kun je de xenon bedrading er door heen voeren.

Let er wel op de de nieuwe lamp er "op de kop" in moet, anders krijg je een rare schaduw op het wegdek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb me laten vertellen, dat er tegenwoordig ook Xenon verlichting verkrijgbaar is die qua lichtsterkte minder is. Je kunt deze dan monteren zonder koplampsproeiers en automatische hoogte-afstelling, ook op modellen die na 2006 op kenteken gezet zijn. Er komt dan een certificaat bij waarop deze specificaties dan staan, waarmee je dan gewoon door de APK kunt komen. Door de lagere lichtsterkte kun je weggebruikers dan minder snel verblinden.

 

Hoe dit er in de praktijk uitziet weet ik niet, maar wellicht loont het zich om dit eens na te gaan? Het adres waar dit me verteld werd was bij Meijers Tuning te Rijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb me laten vertellen, dat er tegenwoordig ook Xenon verlichting verkrijgbaar is die qua lichtsterkte minder is. Je kunt deze dan monteren zonder koplampsproeiers en automatische hoogte-afstelling, ook op modellen die na 2006 op kenteken gezet zijn. Er komt dan een certificaat bij waarop deze specificaties dan staan, waarmee je dan gewoon door de APK kunt komen. Door de lagere lichtsterkte kun je weggebruikers dan minder snel verblinden.

 

Hoe dit er in de praktijk uitziet weet ik niet, maar wellicht loont het zich om dit eens na te gaan? Het adres waar dit me verteld werd was bij Meijers Tuning te Rijssen.

Hallo,

 

Heb ook een setje gemonteerd in de 3 c op dezelfde manier als hierboven omschreven, de lamp moet op zijn kop zitten, had hem eerst alla H7 gemonteerd , maar dit gaf twee rare schaduwplekken.

Wel is het bij mij zo dat hij op de automatische sensor soms aan de l inkerzijde niet start. Als je hem handbediend doet wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wel is het bij mij zo dat hij op de automatische sensor soms aan de l inkerzijde niet start. Als je hem handbediend doet wel.

 

Dat heeft denk ik met de stroom-aanvraag te maken.. die zal zonder dynamo-hulp veel lager zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ze ook in m'n 3C zitten, want is van juni 2005 en er mag dus after market Xenon in.

Je hoeft de originele draden niet door te knippen.

Ga naar de dealer en haal 2 nieuwe sluitringen voor je H7 lampen, kost iets van 1 à 2 euro.

Deze knip je aan 1 kant door en zo kun je de xenon bedrading er door heen voeren.

Let er wel op de de nieuwe lamp er "op de kop" in moet, anders krijg je een rare schaduw op het wegdek.

 

Bedoel je deze clips ?

universeelaudimercopbmw0a430f.jpg

 

Ben bezig geweest om Xenon te monteren in de Touran en heeft volgens mij dezelfde H7-Halogeen constructie als de Golf-V en de Passat3C.

 

De H7-fitting zit dan in de 'opdraaidop':

P1020314.JPG

(Xenon links, H7-fitting in afdekkap rechts)

 

Zet je deze clip dan op deze afdekkap of op de koplamp ?

In het laatste geval moet ws de koplamp er even af ?

 

Ben ook Adapters tegengekomen, maar die zien er (nagenoeg) exact hetzelfde uit als de originele afdekdoppen:

39b597012b211ad72800c23275aa1d6b0.jpg

 

Als iemand montage -foto's, tips of links voor Xenon in een 3C heeft, hou ik me aanbevolen !

 

(heb trouwens ook de "Canbus-voor-de-gek-houd-module"...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb volgens mij iets gevonden.

 

Nieuwe 'draaifitting' van www.well-done-xenon.com:

http://www.well-done-xenon.com/website/ ... uct=253273

 

Of deze van www.Artversa.com:

xavwg5-gr.jpg

 

En ziet er zo icm de Xenon-lamp er uit:

H7_bulb_adaptor_GolfV_.jpg

 

Iemand hier ervaring mee ?

 

Vind ze alleen zo duur: 25 euro voor een setje, ex verzenden.

Iemand misschien nog een goedkoper adresje ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben bij de lokale Auto-Audio-speciaalzaak geweest.

Ze adviseerden me niet die adapter te nemen, want die heeft een slechte pasvorm en kan storingen geven (slecht contact).

 

Beter is dit metalen klemmetje te gebruiken die je met de aanwezige torx-schroef vastzet aan de koplamp:

fitting_VW-golf-jetta.jpg

 

Je koplamp (+gril en bumper) moet er wel even af...

 

We gaan het hier maar mee proberen...

 

(die simpele metalen klemmetjes kosten ook nog €19,95...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hey teaz; ik had ook eerst xenon van well done, en deze gaf ook een raar licht op de baan, na twee keer terug te gaan merkten ze dat de lampen niet genoeg vast klikten, dan hebben ze me voorgesteld om een M-tec xenon set te monteren, deze kun je speciaal voor passat3c bestellen, die perfect passen zoals de oem xenon. kostte een klein beetje meer maar het resultaat mag er zijn..

 

Veel beter dan de ' universele' sets die meestal verkrijgbaar zijn, zeker van zicht.. ale dat is toch het geval voor de 3C ..

 

greeetzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee, hier in Nederland mag je geen aftermarket Xenon in een wagen van na 2006 zetten. Dus hier is geen ervaring met Xenon in een 3C.

Diegenen die het er wel in hebben zitten, hebben af-fabriek Xenon

 

Dit geldt voor auto's welke op kenteken zijn gezet NA 01-01-2007.

Dit was eerst 01-01-2006, toen 01-07-2006 maar is uiteindelijk uitgesteld naar 01-01-2007. Wil je in de auto toch xenon zetten moet er automatische hoogte regeleing en koplampsproeiers op zitten.

Automatische hoogteregeling betekend geen handmatig verstelbare koplampen maar echt een automatisch systeem welke zich aanpast aan de gewichtsverdeling in de auto.

 

Maar hoe dit in Belgie zit........ :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Top dat jullie over die draaifittingen praten.

Ik heb een golf V gt uit 2006 met dezelfde fitting.

Nu wilde ik mijn xenon bijna terugsturen omdat ik niet in de originele bedrading wil knippen.

Iemand al ervaring met die draaifittingen??

 

Ik wil namelijk gaan bestellen, maar ben nog niet zeker. Kan ik alle bedrading dan gewoon laten zitten als ik die draaifitting gebruik??

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Antonio heeft voor mij een setje Xenon ingebouwd --> geen storingen, geen problemen met ballast (wat het ook mag zijn) en dat ijzeren beugeltje --> gewoon wat ruimer maken dat e.e.a. er doorheen kan, zodra je hem openknipt is de kracht eraf om je fitting weer te monteren.

 

En die APK, daar heb je bij een nieuwe 3c toch pas over 3 jaar last van! Gewoon even je orginele lampen er weer in , keuren , klaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Okay, hier gaan we dan...

 

Het is gelukt de Xenon te monteren in de Touran. De Touran die dezelfde koplampconstructie (draaifitting) heeft als de Golf V en de Passat 3C.

 

Om te beginnen heb ik dit 4300K Xenon Setje + Ontstoringsset in koffer aangeschaft (via mijn 'vaste' Xenon leverancier van de SuzukiTuningClub...):

P1020311.JPG

Als je Xenon-set niet 'Canbus-voorbereid' is, heb je absoluut zo'n ontstoringssetje nodig (ze zien er verschillend uit, maar deze is langwerpig).

 

Zo'n ontstoringsset (of ook wel "Canbus-voor-de-gek-houd-module"), waar alleen maar wat weerstanden in zitten, zorgt er voor dat je boordcomputer niet 'in de war' raakt door je Xenon-verlichting. Zonder dit setje krijg je storingmeldingen op je dashboard, gaat je Xenon Stroboscoop effecten geven en/of je ruitenwissermotor houdt er mee op (vanwege optredende piekspanningen...). Er bestaan ook Canbus geprepareerde Xenon-setjes, maar die zijn vanzelfsprekend wat duurder.

 

Ik heb al in verschillende auto's (Tempelier's Passat, Onze Suzuki Swift (+Angel Eyes!) en Vader's Mazda626) Xenon ingebouwd en had gedacht alles al meegemaakt te hebben. Deze Touran moest wel een makkie gaan worden...

 

Helaas, bleek dit niet het geval....

 

De fitting zit namelijk vast in de 'kwartslag-' draaibare afdekkap, kijk maar:

P1020314.JPG

(links Xenon fitting, rechts de H7-fitting+deksel)

 

De H7 Halogeen lamp zit met z´n 2 pinnen in de fitting gestoken. Daar zou je normaal de 2 draden van je Xenon in stoppen, maar dan kan je de Xenon Lamp niet kwijt...

 

Bij de lokale Auto-Audio-Specialist adviseerden ze me niet de draaifitting adapter te nemen, want die heeft een slechte pasvorm en kan storingen geven (slecht contact).

 

Beter is het metalen klemmetje te gebruiken die je met de aanwezige torx-schroef vastzet aan de koplamp:

fitting_VW-golf-jetta.jpg

 

Maar om met dat klemmetje je Xenon-Lamp vast te zetten, moet je wel de koplamp op je schoot hebben, anders kan je er niet bij. En om dat te kunnen, moet je bumper er af...

 

Stap 1 - Voorbereiden

Eerst de deksel die (ook nog eens) achter je koplamp zit, voorbereiden. Daar moet je een gat van (minimaal) 25 mm in dremelen:

P1020315.JPG

Door schade en schande heb ik geleerd om eerst je accukabel (min-pool, massa) los te maken alvorens met electriciteit(saanpassingen) te beginnen...

 

Stap 2 - Koplamp en Bumper demonteren

Ik zal hier niet uitgebreid toelichten hoe dat bij de Touran gaat, maar in principe gaat dat bij alle VW's redelijk eenvoudig als je alle torx-schroeven vindt en eerst de gril demonteert.

 

Bij de Touran ziet het er dan als volgt uit:

P1020324.JPG

(ik krik'm altijd even op en zet'm op assteunen om er beter bij te kunnen, maar noodzakelijk is dit niet)

 

Stap 3 - Xenon Lamp in koplamp plaatsen

Met dat 'stemvork'-klemmetje zet je de Xenon-lamp vast.

Aan de onderzijde zit een torx schroefje, die je even los moet maken:

P1020317.JPG

 

Je ziet dan ook die gele (links) en bruine (rechts) draad zitten. Die moet je hebben om te verbinden aan je Xenonset. Ik heb geprobeerd om de bestaande situatie in tact te houden, maar het was beter de draden los te knippen en er stekkertjes op gezet (beter gegarandeerd contact). Geel moet dan op Blauw en Bruin moet op Zwart.

 

Dat klemmetje zorgt er voor dat je de Xenonlamp maar op één manier (recht!) kunt plaatsen en zit daarmee ook 'moer'-vast (beter dan zo'n vervangende draaifitting !):

P1020318.JPG

 

Het geheel weer in elkaar zetten (incl doorvoerrubber in de afsluitende klep) en dan ziet het geheel bij elkaar er zo uit:

P1020320.JPG

 

Stap 4 - Wegwerken van Ontstoringsset

Het is even zoeken naar een goede plek voor de ontstoringsset (want je moet goed uitkomen met (de lengte van) je kabels), maar bij de Touran kan het mooi uit het zicht onder de koplamp (daar zit een stootbalk onder) gemonteerd worden met tie-wraps:

P1020326.JPG

 

Stap 4 - Wegwerken van de Ballast

Ja, het wegwerken van de ballast vind ik bij de ballasten die ik heb, weer zonde... Ze zien er zo mooi uit (klein, plat, verchroomd en met LED-verlichte HID-letters...) dat ik ze toch enigszins in het zicht heb geplaatst:

P1020327.JPGP1020336.JPG

Ik heb ze met 2 RVS-carrosserie ringen aan de voorzijde gehangen, zodat je bovenop de HID-verlichte letters kunt kijken...

 

Stap 5 - Testen

Accukabel er weer even op en testen voordat je alles weer terug en vastzet !

P1020331.JPG

JOEHOE en wat geeft dat toch steeds weer een kick als alles het in 1 keer (nou ja in 1 keer...) doet !

 

Stap 6 - Drive and Be-live !

(Beleef rijmt niet...)

 

Het resultaat is weer mooi !

P1020343.JPGP1020344.JPGP1020346.JPG

 

Tenslotte

Nog 1 opmerking achteraf:

Ik heb bewust gekozen voor de kleur 4300K. Het is tenslotte een gezinswagen en vind het persoonlijk van geen kanten staan zo'n wagen met blauwige Xenon-verlichting te laten rijden....

De kleur van voren is absoluut (spier)wit, maar vanuit de auto gezien (achter het stuur) is het gelig licht.

Qua kleur klopt dit wel en is ook de bedoeling, maar ik vind de lichtopbrengst merkbaar minder dan de kleur 6000Kelvin !

Het is zeker beter dan standaard Halogeen, maar je krijgt er geen WoW-effect van wat je bij 6000K wel hebt.

 

Verder, was het wel even schrikken toen ik wegreed en vele waarschuwingslampjes bleven branden op m'm dashboard (zelfs m'n ESP schakelaar bleef branden...). Oh jee, paniek !:shock:! Ruitenwisser even aan en ja, die doet het nog, maar 30 meter verder rijdend, ging alles ineens uit !!

Kennelijk moest alles 'even' gereset worden of zo, want daarna zijn alle storingslampjes uitgebeleven.

 

 

Ben benieuwd of andere mensen iets aan deze HOW-TO hebben, want Xenon montage in een Passat3C gaat toch net iets anders dan in een Passat 3B, 3BG...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Swift!.

 

Prachtige how-to..

 

Maar die beschrijving geldt niet voor een Passat 3C.

 

De H7 lamp in een 3C zit vast met dezelfde klem als een 3BG.

 

Ik heb bij ottevanger70 een xenon set ingebouwd zonder 'Canbus-voorbereid' en hij heeft er geen problemen mee, geen storing met de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden