Ga naar inhoud
  • 0

Codering ABS module 3C0 614 109T


Gast Fappie

Vraag

Wie oh wie weet het antwoord.

 

Heb de ABS module vervangen voor een 3C0 ....... T, nu blijft in mijn menu tussen de tellers Autohold aangevinkt... dus dat werkt.

 

Maar nu het coderen van deze module, wie Oh wie kan mijn vertellen hoe de Codering is opgebouwd.

Bij beveiligscode 50403 Overboost Channel 21 heb ik de Engine code goed gezet, het zelfde geval bij Channel 061.

 

Abs module gaf standaard code 0010000, dus nu de vraag hoe is de code opgebouwd.

 

Wat ik ook probeer, krijg melding incorrecte coding en motorregelapp verkeerd gecodeerd.

 

Deze ABS unit ondersteund zowel autohold als bandenspanning.

 

Hier heb ik wel iets van codes, maar niets werkt waardoor mijn module storingsvrij gaat werken.

 

http://www.hobotserwis.pl/vw/ABS.htm

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vraag me af welke PR code je motor heeft?

 

Channel 021: Overboost Level

Select the Engine Type (Base Engine) using the Data Sticker/Production Codes.

  • 4 = PR-D16, D2T, D2Z, D33, D42, D4X, D4K, MW6, M0R, T72
  • 7 = PR-D0J, D0M, D2L, D34, D38, D3B, D3W, D3X, D47, D67, D6F, D6G, D7N, D91, D92, D93, D94, D96, DA1, DA4, DA5, MS9, M92

 

EDIT : voor zover ik kan uitzoeken is de PR code D2T, dus 4 klopt.

 

Mogelijk moet je ook nog kanaal 061 op 0 zetten (ook hier inloggen met 50403 = Adaptation Enabling) 

 

Channel 061: Hydraulic Brake Reinforcement

Select the Engine Type (Base Engine) using the Data Sticker/Production Codes.

  • 0 = PR-D3W, D3X, D7N, DA4, DA5, D0J, DA1, D0M, T72, D67, D2T, D2Z, D2L, D6F, D4K, D4X, D33, D34, D38, D42, D47, D67, D91, D92, D93, D94, D96, MS9, MW6, M92, D6G, D3B
  • 1 = PR-D4X (with G1A/G1C), D33 (with G1A/G1C), T72 (with G1A/G1C), D2T (with G1A/G1C), D2Z (with G1A/G1C), D67 (with U5E), M92 (with U5E), D2L (with U5C/U5D/U5E AND K8D), D3B (with 1LJ/1ZD/1ZG/1LH), D91 (with U5C/U5D/U5E ANDK8D), D92 (with U5C/U5D/U5E AND K8D), D94 (with U5C/U5D/U5E AND K8D), D3X (with U5C/U5D/U5E AND K8D), D7N (with U5C/U5D/U5E AND K8D), D4K (with G1A/G1C), MW6 (with G1A/G1C), D42 (with G1A/G1C)

 

grtz, dre

Dit staat allemaal goed, kanaal 21 op 4 en kanaal 61 op 0.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En je hebt het zo geprobeerd :

 

Brake Pressure Sensor 1 (G201)

Prerequisites:

  • System voltage at least 12.0 V.
     

[select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -8.0 and +8.0 bar.
[Done, Go Back]
[security Access - 16]
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[basic Settings - 04]
Group 066
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 2 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -3.8 and +3.8 bar.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
 

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemorgen Dre @@dreke.

 

Yep heb het zo geprobeerd, alleen zie ik bij measerblocks group 5 1e veld (remdruk) gewoon 0 bar staan ipv -8 tot +8 bar

 

Ook na de verdere stappen zie ik later bij deze groep 5 geen -3,8 tot + 3,8 bar

 

Ik vermoed dus dat de software niet goed kan communiceren met de hardware kant.

Volgens mij zit de Remdruk schakelaar niet in dit ABS blok, en dat we daar op vast lopen.

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mogelijk... ik heb nooit alleen de electronica vervangen, altijd het hele blok...

Aangezien je voor de rest foutloos bent, en je al deze stappen ivm met G201 doorlopen hebt zal je wel gelijk hebben.

 

Het blok vervangen op zich stelt ook niet zoveel voor... vooral nu je weet hoe je moet ontluchten :blink1:

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet alleen Dot4 Remvloeistof bijdehand hebben, om de boel iets aan te vullen na het bleedings proces

 

Tsja en dan hoop ik dat het coderen ook wat beter gaat, op ee manier die jij aan gaf Dre.

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet alleen Dot4 Remvloeistof bijdehand hebben, om de boel iets aan te vullen na het bleedings proces

 

Tsja en dan hoop ik dat het coderen ook wat beter gaat, op ee manier die jij aan gaf Dre.

En hoe gaat het verder fappie, ben wel nieuwsgierig ernaar aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dre @@dreke en alle andere liefhebbers, vrienden etc etc

 

Vanavond op mijn werk (sorry Martijn @@maxx007at in de werkplaats de software en hardware van de pomp weer samen gevoegd.

Was een klein uurtje bezig om de oude pomp te verwijderen en de andere weer te plaatsen... ( Let wel!! gaat hier wel om een 2.0 FSI)

Daarna 500 ml nieuwe DOT 4 remvloeistof toegevoegd, want het oude was uit de heenleidng gelopen zo mooi in een potje ;)

 

Ontluchten ben je zo maar niet meer klaar en vooral dat de modulator geheel leeg is.

Ben zeker 1.5 uur bezig geweest om mijn remmen weer hard te krijgen ( denk zo'n 6 keer het ontluchtings procedure doorgelopen.)

 

Maar goed ik heb weer harde remmen ;)

 

Foutcodes die ik gisteren had zijn weg... remdrukschakelaar G201 geeft keurig OK aan.

 

Maar nu heb ik nog 2 foutmedingen.

 

1- foutcode 01314 Motorregelapperaat... ik denk dat dit te maken heeft dat mijn koppeling sensor voor vrijloop ook niet werkt ivm ABS module codering

2- foutcode 01044 Regelapparaat verkeerd gecodeerd.... deze heb ik helaas nog niet kunnen vinden.... ik ben begonnen met coding 0000003 en zo met stappen van 3 omhoog... elke keer accepteerd die de code en af en toe krijg ik een foutmelding erbij... maar dit is logisch ik heb geen 4wiel aandrijving etc etc.

 

Dus nu achter de code komen om te genieten van het luxe.

 

Dit moet toch gaan lukken gezien er meer met een ABS update rijden.

 

Heb dus de 3C0 614 109T ABS module ( in zijn geheel vervangen)

En de Handremmodule is een 3C8 907 801A ( pin 9 op 4 omgepoold)

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gelukkig is het een FSI en geen TDI ... dan zit je turbo aardig in de weg.

Met mijn dikke armen is het gelukt, maar vraag niet hoe... kleine slagen met steek 11 voor de leidingjes hahahaha en wat gevloek hahahahaha

 

De enige leiding die remvloeistof lekte was de heen leiding in het blok... de retour en verdeelleidingen lekte niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee ik weet waar die zit bij mij. Bij de meeste auto's kan je er zo bij. Behalve bij een Passat.

Offtopic:

Of bij een TDI Caddy (ABS module zit op dezelfde plek als in de Passat), mijn armen zijn wat slanker dan die van @ (sorry Ronald) maar evengoed had ik echt serieus moeite om mijn ABS module te vervangen toen voor mijn kleurenteller.

 

On topic:

Blij voor je, maatje, dat je weer een paar stappen verder bent.

aangepast door maxx007at
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Offtopic:

Of bij een TDI Caddy (ABS module zit op dezelfde plek als in de Passat), mijn armen zijn wat slanker dan die van @ (sorry Ronald) maar evengoed had ik echt serieus moeite om mijn ABS module te vervangen toen voor mijn kleurenteller.

 

On topic:

Blij voor je maatje dat je weer een paar stappen verder bent.

Ja geen motorstoring lampje meer... alleen nog ABS/ESP

 

Alleen die verdomde code... elke keer zat ik te hopen als ik op verwiider fouten drukte dat die aan gaf... Geen foutcodes pfffffff

Heb de hele tafel van 3 al gehad  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1- foutcode 01314 Motorregelapperaat... ik denk dat dit te maken heeft dat mijn koppeling sensor voor vrijloop ook niet werkt ivm ABS module codering

2- foutcode 01044 Regelapparaat verkeerd gecodeerd.... deze heb ik helaas nog niet kunnen vinden.... ik ben begonnen met coding 0000003 en zo met stappen van 3 omhoog... elke keer accepteerd die de code en af en toe krijg ik een foutmelding erbij... maar dit is logisch ik heb geen 4wiel aandrijving etc etc.

 

Ronald,

 

Waarom stappen van 3?

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

1- foutcode 01314 Motorregelapperaat... ik denk dat dit te maken heeft dat mijn koppeling sensor voor vrijloop ook niet werkt ivm ABS module codering

2- foutcode 01044 Regelapparaat verkeerd gecodeerd.... deze heb ik helaas nog niet kunnen vinden.... ik ben begonnen met coding 0000003 en zo met stappen van 3 omhoog... elke keer accepteerd die de code en af en toe krijg ik een foutmelding erbij... maar dit is logisch ik heb geen 4wiel aandrijving etc etc.

 

Ronald,

 

Waarom stappen van 3?

 

grtz, dre

 

Heb ook stappen van 2 geprobeerd en 4, maar dan geeft die aan buiten bereik te zijn

 

Heb in mijn data VCDS kabel gelezen dat ik al in 2 dagen 500 codes veranderd pffff hahaha

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ronald,

 

Je "basis code" zou moeten kleiner dan 128 zijn. deze verschilt afhankelijk van de motor en afhankelijk van het ABS blok. ALLE getallen zijn mogelijk! vandaar mijn vraag over stappen van 3.

Wanneer je de melding "buiten bereik" krijgt kan je dat getal al direct schrappen.

Wanneer je een code hebt die geaccepteerd wordt : de fouten wissen, terug uitlezen en wanneer er fouten terugkomen is de code niet juist, dan kan je de volgende proberen.... 

 

De basiscode wordt met 3 verhoogd wanneer DSG gemonteerd is

 

Bij mij was de basiscode dus 19 + 3 (DSG).  Huidige code is dus 19 + 3 + 256 + 13684  enz...

 

Verder heb je,  als je eenmaal deze code hebt :

+128 voor AWD

+256 (altijd gebruikt)

+ 512 (nooit gebruikt)

+1024 ZF stuurhuis

+2048 RDK

+4096 Aardgas/Ecofuel

+8192 ACC met front assist

+16384 ACC met follow to stop

+32768 Start/stop

 

Ik weet het, een werkje van "lange adem"... :neutral:

 

Succes,

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk denk dat we hier al wat mee kunnen Dre.@@dreke ... dank je wel voor de moeite ;)

 

Maar wat bedoelen ze met:

+256 (altijd gebruikt)

+ 512 (nooit gebruikt)

 

Ik weet dat het gaat lukken, heb nog een maand of 6 voor dat die naar de APK moet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ronald,

 

In alle gevallen die ontleed werden was bit 8 (+256) gezet  en bit 9 (+512) niet, vandaar.

Ook komen passats met een ZF stuurhuis bijna nooit voor, dat is bijna altijd een APA stuurhuis., dus bit 10 (+1024) mag je ook zo goed als vergeten.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wow wat een bits en bytes.

Misschien een domme vraag, maar waar bestaat die ""luxe"" (zoals je dat zelf omschrijft) uit, die je erbij krijgt als het blok werkt.

Uiteraard heb ik het dan niet over de enorme genoegdoening die je ervan krijgt als je gebruik kan maken van deze luxe en de opgedane ervaring om het apparaat correct met de auto te laten communiceren (daar hebben wij dan weer wat aan :wink: )..

 

Kort en bondig.. wat kan dit ding meer dan zijn voorganger? fijner afregelen of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zei de gek had al Autohold en bandendruk op mijn 095Q ABS modulator, maar wou wat meer luxe.... niet wetende dat de juiste code vinden een tijdrovend werkje is.

 

Maar goed wie A zegt moet nu ook B zeggen.

 

Ben bij code 0000001 begonnen en elke keer als die code accepted aan gaf... code proberen te wissen, dan krijg je een tijdje dat de code buiten bereik is...  

Als ik deze melding krijg ga ik met 1 stap omhoog... net zolang dat ik weer code accepted krijg.

 

Zo zit ik nu al op 0001078 en we gaan stug door, ik zal en moet die code weten te vinden.

 

Als het allemaal lukt dan heb ik voor diegene die autohold en bandendruk wil een ABS modulator liggen + bijpassende handrem module  voor een leuk prijsje

Maar mocht het binnen een bepaalde tijd niet lukken dan gaat deze weer in de verkoop en ben ik er helemaal klaar mee.

 

Dus Dre @@dreke, zoals jij aan gaf dat je onder je basiscode van 128 moet zitten lukt bij mij niet... ik krijg mijn 2 foutmeldingen niet weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer je hoger dan 128 gaat zit je al in de bijkomende codering... (128 is immers 4WD). Je zou moeten een passende codering vinden lager dan 128.

 

Wat is trouwens die fout in je motor ECU?

 

Ik heb een tamelijk gelijkaardige setup gevonden. Daar was de motor 075 gecodeerd ipv 072 bij jou.Ik weet niet dat dat wat te maken heeft....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verder vind ik dit nog over de fout in de motor ECU :

 

01314 - Engine Control Module: Check DTC Memory Possible Causes
  • Fault(s) stored in Engine Control Module
Possible Solutions
  • Check Engine Control Module for Fault Codes
Special Notes
  • Engine Control Module stored a Code which influences other Control Modules Functionality.
  • To clear this Fault Code you will need to correct the Problem in the Engine Control Module first.

 

Blijkbaar moet je eerst die fout in de motor resetten ook nog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden