Ga naar inhoud
  • 0

De Passat b7 wilde niet meer rijden


--Eel--

Vraag

Vandaag na een rit van meer dan twee uur naar het mooie drente even gestopt voor een boodschapje vlakbij het vakantie huisje, toen wilde de passat niet meer rijden..

Starten ging wel maar er ging een geel motor(kathalysator) lampje branden. Hij wilde niet in zijn versnelling(dsg). Na een telefoontje met de VW assistance ben ik naar het mooie Hardenberg gesleept en bij Pauw beland.

Ik vraag me echt af wat er mis is gegaan, misschien heeft het te maken met het stotteren wat hij weleens deed. Ben bang dat het weer een hoop geld gaat kosten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

DSG en slepen gaat toch niet samen?

als de voorwielen op een dolly staan kan het en met hele lage snelheid in de N, DSG7 is overigens een droge koppeling, daar zal denk ik weinig mee gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag na een rit van meer dan twee uur naar het mooie drente even gestopt voor een boodschapje vlakbij het vakantie huisje, toen wilde de passat niet meer rijden..

Starten ging wel maar er ging een geel motor(kathalysator) lampje branden. Hij wilde niet in zijn versnelling(dsg). Na een telefoontje met de VW assistance ben ik naar het mooie Hardenberg gesleept en bij Pauw beland.

Ik vraag me echt af wat er mis is gegaan, misschien heeft het te maken met het stotteren wat hij weleens deed. Ben bang dat het weer een hoop geld gaat kosten!

Van wat voor bouwjaar is jouw Passat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is een dsg 7 uit 11-2011 en slepen ging prima hoor, hij stond in N.

Zo om te zeggen is idd makkelijk, probeer je dat met een gewone automaat draait je de boel geheid in de soep, ook in de N stand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is sowieso een slechte combi, volgens mij hebben die ecu's van ABT een uiterste houdbaarheidsdatum

ik ben helemaal niet meer voor ABT, weet je nog de ellende die ik met mijn A6 Allroad had met ABT? Uiteindelijk opgelost door Jos met met JD software.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels de auto opgehaald bij de dealer..

Er is een compleet nieuwe dsg bak in gegaan omdat er een busje(??) was afgebroken.

Zo zie je dat een ongeluk in een klein hoekje zit...de dsg bak is toch wel een van de ergste dingen die kapot kan gaan aan zo'n auto.

Ik ben weer blij dat hij weer rijdt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden