Ga naar inhoud
  • 0

G40 nokkenassensor aansluiting schoonmaken


MiC2005

Vraag

Hallo Passat freaks,

 

Weet iemand waar de aansluiting zit voor sensor G40 de nokkenassensor van een Passat 1.6 TDI bluemotion uit 2012 (B7)? Heb af en toe een knipperende gloeispiraal tijdens korte ritjes, lage snelheid en dat zou ook aan de aansluiting kunnen liggen. Als ik 300km rij met 120km/uur is er niets aan de hand. Voornamelijk met koud weer meegemaakt. Ik las dat het verschillende dingen kunnen zijn maar eerst wil ik zelf even de connector controleren van deze sensor. Dit waren de melding: 

 

Storing 6031 Nokkenasstandsensor sensor (G40)

P0341 00 [096] - Onaannemelijk signaal, Fout status 00000001, Geregeld, Prio 2, Frequentie 17x

 

Storing 6037 Nokkenasstandsensor sensor (G40)

P0341 00 [096] - Onaannemelijk signaal, Fout status 00000001, Geregeld, Prio 2, Frequentie 15x

 

Enig idee?

 

MiC

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er moest vanalles gedemonteerd worden om erbij te komen. Was een paar uur werk. Echter had ik helaas gisteravond zo'n zelfde storing :(

Morgen maar eens uit laten lezen of het weer dezelfde storing afkomstig van G40 is of misschien weer iets anders.

Moet toch een keer stabiel te krijgen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dat ook een paar keer gehad op de zaak. Motor niet helemaal lekker lopen en storing op de g40. Was uiteindelijk niet de g40 sensor. Deze kan je ook niet afstellen. Is een vaste positie.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

En toen ging je vertellen wat het wel was? Of blijft dat geheim?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden