Ga naar inhoud

MiC2005

Members
  • Aantal items

    81
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over MiC2005

  • Verjaardag 12-05-1974

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Den Bosch
  • Naam
    Micha

Recente bezoekers van dit profiel

567 profielweergaven

MiC2005's Achievements

15

Community reputatie

1

Community Answers

  1. BM-er, Uiteraard een terechte opmerking. Doe dat alleen wanneer het kan. Rechte weg en geen verkeer om je heen Het is een workaround want steeds de vluchtstrook opduiken is geen optie. En de boel resetten via een dongle lukt alleen als de auto stationair draait. Greetz, Micha VW Passat Variant 1,6 TDI - B6
  2. Ik zit nu in Frankrijk maar op de heenweg sprong de Passat opeens in noodloop en de oranje gloeispiraal knipperde. Aangezien ik ook een dongel heb snel de fout uitgelezen P0403. Ondertussen weet ik als je tijdens het rijden even de sleutel eruit en erin stopt en de koppeling laat opkomen de boel reset en de noodloop weg is en je weer door kan rijden. Na enkele kilometers wederom en dit bleef de resterende 300km aanhouden. Ook een tijd in de noodloop 110km blijven rijden (kon niet harder). Gelukkig op de plaatst aangekomen en de dag daarna naar de vw garage gegaan: De hele unit incl koeler gaan we vervangen à 1200 euro meneer en we hebben over 1,5 week pas tijd. Grrrrr. Oke doe dan maar. Iedere dag daarna storing minder en na 2 dagen helemaal geen storing meer. Ik ging vanmorgen dus na 1,5 week naar garage en ze vroegen zich af waar de storing was gebleven. Kortom, wat doet u hier.... Ben dus weer gegaan zonder reparatie te laten uitvoeren. Ik denk dat het dus een combinatie is geweest van een buitentemperatuur van 32 graden, vouwwagen, 4 personen erin en in de bergen rijden. Wat is jullie advies nu? Ben aan de ene kant wel blij dat ik de boel in NL na kan laten kijken en geen gedoe heb met garantie etc. Vorig jaar exact hetzelfde gehad maar toen had ik geen dongel bij maar de symptomen waren gelijk. Dus zeker iets met temperatuur te maken maar wat. Ik lees over zekeringen die los kunnen zitten, motor/kleppen etc. een keer geheel laten reinigen, substantie bij de diesel gooien etc. Iemand nog tips waar ik het best mee kan beginnen? Hoe is het met de topic starter afgelopen? Micha VW Passat Variant 1,6 TDI - B6
  3. Hij is gechiped, loopt als de brandweer maar dit viel gewoon op. Zal de interval eens in de gaten houden
  4. Ik wil ook nog even reageren. Wat opvalt is dat mijn passat nu wel vaker staat te koelen als ik de auto af zet. Voornamelijk bij korte afstanden. Hij staat dan na te draaien. Iets wat ik echt nog nooit eerder heb ondervonden. Tempatuur water en olie verder niet hoog oid. Zou dat iet te maken kunnen hebben met de update? MiC
  5. Even een update betreft storing na update VW. Vandaag heeft een software specialist (van de dealer) naar de storing gekeken (P0266 en P2563). Bleek er een lekkage te zitten tussen de turbo positiesensor drukregeling (G500) naar het machneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75). Had dus niets te maken met de software update. De valse lucht kwam uit de onderste lucht aansluiting van de N75. In dat pijpje zat een scheur en was bijna afgebroken. Shit dat ik dat niet zelf heb ontdekt want dit koste me weer € 312 Euro totaal. Nu hopen dat de problemen met P2563 echt opgelost zijn. Ik hoorde vandaag trouwens bij de garage dat ze de mensen die NEE zeggen tegen de update binnenkort 2 jaar garantie willen gaan geven op bepaalde onderdelen die mogelijk defect kunnen raken door de update. Het zijn onderdelen die opeens binnen een ander bereik moeten gaan werken waardoor ze eerder defect kunnen gaan (aldus de dealer). Dat is wel een mooie tegenprestatie. Dus ik zou zeggen, even wachten tot deze aanbieding echt uitgesproken gaat worden Groet
  6. Nou ik heb mijn Passat ook naar de dealer gebracht voor de update. Er zat overigens voorheen een chiptune in van VAG uit Nuenen. Ik wist dat deze overschreven zou worden maar VAG zou de update daarna weer overschrijven (binnen 2 jaar). Echter op dezelfde dag al na de update valt mijn auto in Noodloop en geeft hij een P0299 melding? Volgende morgen terug naar de garage om deze uit te laten lezen. Een lijstje met bevindingen was het resultaat na 1,5 uur. Geen oplossing maar opmerkingen zoals: We zien dat onlangs de turbo is vervangen en het is geen originele. Ja, dat klopt is een originele gereviseerde maar die liep wel perfect en storingsloos. De auto geeft pas power na 2500 rpm. Ja, dat heb ik ook gemerkt maar dat was 2000 rpm voorheen. Je hoort een ratel bij laag toeren... Misschien een klep of sensor defect. Ik heb nu een paar dagen gereden maar zodra ik boven de 2000 rpm kom kan hij spontaan in de noodloop springen. Geen power meer. En ik moet nog met de vouwwagen naar Frankrijk dit jaar Ook schokt de moter als je deze uit zet. En hoor je met lage toeren optrekken in zijn 1 een soort ratel. En dan dat zeer lage vermogen. Een snorfiets trekt nog harder op. Hij heeft net wat meer power als dat hij in noodloop staat. Echt triest en dat terwijl hij super liep. Ik ben even naar een andere garage gereden (specialist in Audi en VW) en die hoorde mij aan en vroeg meteen of de auto een softwareupdate had gehad. De monteur had al 3 exact dezelfde gevallen voorbij zien komen. Gewoon teruggaan naar de dealer en het probleem voorleggen. Dat heb ik net gedaan en ik mag terugkomen voor onderzoek. Iemand anders zoiets meegemaakt? Ik ben er gewoon ziek van. MiC
  7. MiC2005

    Fout code....

    Wat is de VNT want ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 1.6 TDI B7. Alleen bij mij gaat hij in noodloop als dat gloeilampje gaat knipperen. Gebeurt eigenlijk alleen in de file bij 1100 toeren. 1x per week ongeveer. AL 2 jaar lang en niemand kan het oplossen. Vorige week een nieuwe turbo erin en exact hetzelfde probleem na 1 week nu
  8. MiC2005

    Turbo probleem

    2 VAG garages met specifieke kennis en 1 gewone autogarage. Zeiden wel dat het de Positiesensor Drukregeling Turbo is maar dat die niet zo los te krijgen is. Het bekende "liever een complete turbo verkopen" vehaal. Net nog eens even proberen te reproduceren. 10 min warm draaien en flink planken in de polder en daarna 5 minuten stapvoets rijden over de dijk. En jawel opeens weer gloeispiraal knipperen met 1100 toeren. Dus het is reproduceerbaar maar vreemde is dat er op dat moment de turbo helemaal niets doet. Juist met power is deze storing er nooit. Connetoren nagekeken en mogelijk draadbreuken bij de aansluitingen maar ziet er allemaal als nieuw uit. Volgende week maar eens de update erin laten zetten. Ben dan wel even de chiptuning kwijt maar eens kijken of het dan te reproduceren is. Wat wil Implausible Signal eigenlijk zeggen. Is dat een afwijking dat hij buiten zijn range gaat? Dan is zoiets toch te meten? Micha
  9. MiC2005

    Turbo probleem

    Ik heb met een passat 1.6 TDI ui 2012 en al 2 jaar sporadisch een P2563. Eerder al vacuum laten checken, metingen laten verrichten en 3 garages zeiden Turbo vervangen want die sensor op de wastegate is defect. Na tijdje sparen vorige week eindelijk dan de turbo laten vervangen. Heeft een week goed gereden zonder fouten en vanmorgen rij ik na 80 km een file in en na 5 minuten stapvoets rijden BAMM gloeispiraal oranje knipperen en geen power meer (noodloop). Even een reset middels de sleuten en hij liep weer. Even uitgelezen met de dongel P2563. Ik baal echt als een stekker want paar uurtjes sleutelen verder en een nieuwe turbo nog weer die ene storing. Wie oh wie kan mij helpen met dit probleem. Waar kan dit nog meer aan liggen en wat kan ik zelf meten met een multimeter bijvoorbeeld. Micha
  10. Nee dat gaat niet. Alleen als je op Media drukt. De telefoonverbinding kun je horen door alle overige aparaten zoals navigatie en radio. De stream media is alleen te horen via de Media functie. Bij mijn Samsung is er ook nog een verschil hoe je connect. Als de telefoon de auto ziet en connect heb ik alleen de beschikking over telefoon en geen media. Connect ik vanuit de telefoon direct via BT naar de auto dan heb ik telefoon + media. Heel jammer dat hij dat niet voor beide automatisch doet. Micha
  11. Asbak eruithalen. Daarachter zitten 2 schroefjes zag ik net. Volgens mij ben je dan al een end op weg.
  12. Insmeren met speciaal vet daarvoor doet al wonderen. Wel duur spul. Micha
  13. Ik had dat slot in Duitsland gekocht bij een VW dealer maar in NL was ik iets meer kwijt kwam ik later achter. Is zelf wel te vervangen. Best een klus maar is te doen met het juiste gereedschap.
  14. Jeetje wat een werk. Kan zo'n woofer ook aangesloten worden op een RNS315? Moet ik die Woofer zien als passief systeem die als input de speakers achter als voeding krijgt of line niveau? Micha
  15. Hoi leden, Aangezien ik deze vraag niet heb kunnen vinden op het forum stel ik hem hier. Ik ben op zoek naar een 12v. punt in de passat waar ik ongeveer 10 Ampere uit kan wegtrekken. Ik wil dit op een juiste manier doen zonder dat de auto daar verder last van heeft. Advies van de leverancier van de apparatuur is om deze direct aan de accu te hangen maar ik weet niet of de computer van de auto dan gaat mekkeren. De sigarettenaansteker is goed voor zo'n 120 Watt (10 ampere) heb ik in het boekje gelezen maar die stekkers zijn van niet al te beste kwaliteit. Achter die aansluiting aansluiten? Het is tijdelijk dus liefst sloop ik niet heel de auto daarvoor De apparatuur heeft in de + en - 2 zekeringen van 15 Ampère maar dat setje trekt max 8,5 Ampère. Dus wie heeft een goede tip voor mij. Mvg, Micha
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden