Ga naar inhoud
  • 0

turbo om zeep


cupvelgen

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

dat bedoel ik juist.daar komt het door.het klote ding vandaag ontvangen en gemonteerd daarna 1km gereden en einde verhaal van een super lopende Passat en turbo.ben er ziek van dat zo'n luchtfilter dit veroorzaakt.ga morgen Street Performance bellen en ze desnoods gerechtelijk aansprakelijk stellen. waarschijnlijk gaat bij montage van het "sport luchtfilter"het toerental van de turbo zover omhoog dat hij het begeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ga ze aansprakelijk stellen en mensen ik zeg jullie met klem NIET monteren want het gaat fout.totaal ongeschikt voor tdi.ik heb (had) een perfekt rijdende en onderhouden gechipte 96kw 1900TDI.ik hoop dat als ze moeilijk doen met de afwikkeling van mijn schade, wij een vuist kunnen maken als TDI club, want dit mag echt niet gebeuren en worden verkocht voor een tdi.STREET PERFORMANCE in UDENHOUT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er is helemaal niets in de inlaat gekomen en de lagers liggen er helemaal uit, zo erg dat er een liter olie in tijd van een minuut de uitlaat is ingelopen en geloof me dat gaat roken.ik weet zo goed als zeker dat de turbo teveel toeren is gaan maken.ik kan er helaas geen foto van hebben maken.we hebben gisteren avond de turbo gedemonteerd en die is HEEL erg kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Balen voor je en succes met de afhandeling. Toch is het niet zo dat een turbo teveel toeren kan maken, de turbo wordt nl. indirect aangestuurd door de ECU en die bepaalt wat voor druk je nodig hebt op een bepaald moment. Een ander filter verandert daar niet zoveel aan.

 

Ik denk toch dat er wat is losgeschoten, of er heeft iets ingezeten die je compressor en daarna de rest heeft vernield. Ik zou de rest van het inlaattraject ook goed onderzoeken op deeltjes, vaak blijft het eea wel steken in de intercooler.

 

Dit kan natuurlijk geen toeval zijn na 1km!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zat er geen schroefje meer in de buis toen je deze monteerde .

soms vergeten ze of komt er per ongeluk iets in die cold air intake buis terecht ( plastic,schroefje ,karton,)

en als dat dan in de turbo terecht komt dan heb je soep .

kijk eens in de turbo als je daar niks in vind .

nu moet ge wel ook opletten dat er niet teveel olie in uw lucht circuit terecht gekomen is (intercooler )

anders als ge de nieuwe monteerd kan deze ook beschadigd raken .

 

sterkte .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je maakt idd NOOIT teveel toeren door een ander aanzuigtraject oid, hooguit wordt de lucht kouder of warmer aangezogen maar verder niet..

 

Ik hoop iig niet dat je als een duivel met die leverancier gebeld hebt want eerst moet je ZEKER weten dat het daardoor komt.. en mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wel pech ja.Ik heb er vandaag een nieuwe turbo opgezet dus alles is weer tip top.C&E in Amersfoort zeiden dat er wel een link is tussen de turbo en het luchtfilter wat betreft de schade maar dat het niet te achterhalen is op wat voor manier de schade onstaan is.In ieder geval niet door rommel in de inlaat of zoiets.Er val dus niets te verhalen bij de leverancier van het luchtfilter.Hij adviseerde wel om het niet meer te monteren.Hoe dubbel kan het wezen.Klopt natuurlijk niets van.Hij zij wel dat hij ze gewoon weer verkoopt als iemand met een TDI het filter wilt kopen.Er zat geen papier bij dat alles voor eigen risico was en dat vind ik niet normaal gezien hetgeen wat er kan gebeuren.Hij was het daar wel mee eens maar doet er verder niets aan.Mensen wees dus gewaarschuwd.Hij zij ook bij aankoop dat het haast geen herrie maakt nou doe maar een paar pluggen in je oor het is niet om aan te horen.

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden