Ga naar inhoud
  • 0

90PK TDI valt daar mee te leven in een 3b variant


marco

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het verschil merk je zeer zeker goed. Ik heb een van 95/96 met een oude tdi 90pk en mijn vader dus een van 2000, zelfs tussen die 2 zit al een flink verschil. Die van mijn vader is wat feller tot de 120.

 

Daarna is het echter anders, ik haal een hogere top (ik denk door de andere versnellingsbak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Marco,

 

Je moet de 80pk td absoluut niet vergelijken met een 90pk tdi, de 90pk is veel soepeler...

 

en idd als je hem laat chippen dan ga je helemaal als de brandweer...

Laat het chipwerk wel doen door een goed bedrijf zoals JD Engineering of Chipmeister. Kost wel iets meer maar je hebt een chip op maat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een 90pk TDI. In het begin vond ik hem snel zat, maar niets went zo snel als een auto. Dus ik heb hem laten chippen en dat is toch een stuk beter!!

Ook heb ik de EGR afgedopt en de KAT leeg. Hierdoor wordt ie onderin een stuk veller.

Op zich ben ik er tevreden mee, maar als ik nu de keus zou hebben......

Maar niet alleen de motor telt natuurlijk. OOk de uitvoering telt mee in je keuze.

Toen ik die van mij kocht, stond er ook een 115pk pompverstuiver. Maar dit was een basismodel met draairaampjes en geen boordcomputer. Dus toen heb ik toch voor de iets mindere motor gekozen.

Succes met je keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

welkom marco,

 

Ik rijdt een 100pk tdi in een 3bg variant. en voor gemiddeld normaal (lees rustig rijden) gebruik voldoet dit zeker. Ik heb hiervoor een passat benzine 125pk 20v gehad en ten opzichte hiervan mis je soms wel eens wat pkaas bovenin (vanaf 4000 toeren) maar zolang je geen grotere snelheids ambities hebt voldoet dit allemaal wel en kan je rustig een aanhanger trekken o.i.d.

Ik heb zelf vroeger veel GTItjes gereden met veel pkaas. Je koopt zo een wagen dan ook voor de sportiviteit. een passat is m.i. eigenlijk meer een mooi gelijnde functionele pakezel (jeez wat oneerbiedig zeg heheh!)

Maar goed het is een fijne complete functionele (ruimte) sterke en betrouwbare wagen.

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een 90 pk tdi van VW is wel beregoed en zuinig. Hij kan goed meekomen in het verkeer, maar is beslist geen monster. Je komt wel een bijzonder betrouwbare diesel. En ach, het chipwerk is zo gedaan, dan wordt het alsnog leuk :wink:

 

grtn M.boomsma

___________________________________________________

Passat Variant 2002, 130 pk 320 NM tdII, Leeuwarden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo,

 

Vdub je schrijft over een chip op maat. Ik betwijfel het. Tot dusverre had ik bij iedere chipper het idee dat men er standaard software in drukte. Ze zeggen nl ook zelf dat de ontwikkelingskosten de chips zo duur maken. Je moet/kunt dan ook niet verwachten dat ze voor jou speciaal de software maken. Volgens mij kunnen ze we over de hele linie de brandstofhoeveelheid afstellen zodat een auto minder rookt en/of minder trekt.

 

Ik ben en blijf van mening dat de chippers het af en toe interessanter maken dan het is. 90% is standaardkost.

 

Er is overigens wel verschil tussen goeie en slechte tuners. De namen die jij beschrijft behoren volgens mij wel in de categorie goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hallo,

 

Vdub je schrijft over een chip op maat. Ik betwijfel het. Tot dusverre had ik bij iedere chipper het idee dat men er standaard software in drukte. Ze zeggen nl ook zelf dat de ontwikkelingskosten de chips zo duur maken. Je moet/kunt dan ook niet verwachten dat ze voor jou speciaal de software maken. Volgens mij kunnen ze we over de hele linie de brandstofhoeveelheid afstellen zodat een auto minder rookt en/of minder trekt.

 

Ik ben en blijf van mening dat de chippers het af en toe interessanter maken dan het is. 90% is standaardkost.

 

Er is overigens wel verschil tussen goeie en slechte tuners. De namen die jij beschrijft behoren volgens mij wel in de categorie goed.

 

Ik heb de complete tuning bij mij met mn neus erbovenop gezeten en weet iig zeker dat dat bij mij op maat gemaakt is. De ontwikkelingskosten is het nog niet eens zozeer, maar de aanschaf van de Checksum van VW is zo duur.(Checksum= zeg maar de manier voorhet optelsommetje zo dat alles onder de lijn weer goed uit komt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn weten zijn er meerdere mogelijk heden bij het chippen...

 

1. Ze knallen er een chip in die meer PK's geeft met de meeste passat's van dat type.

2. Ze knallen er een chip in en passen de chip aan op de behoeftes van de bestuurder.

 

Dat laatste is zo te lezen bij Vdub gedaan.

Het eerste wordt vaker gedaan en dan zetten ze het 2-de op de rekening...

Of ze passen toch nog een beetje de settings van de inspuiting aan of iets dergelijks..

En als de klant dan terug komt dan verzinnen ze een verhaal van tja niet iedere auto is het zelfde blah blah blah.

 

De meeste mensen kunnen het toch zelf nooit na meten/kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou mijn zoektocht is gestaakt

We hebben gister een 3b variant origineel 110pk tdi gekocht.

Het gaat geen show auto worden want het is een daily ,wel in de nabije toekomst verlagen en dikke wielen,.

Tevens hebben we gister een 4 deurs golf 1 gekocht van 1980.

Dit wordt de winterauto ter vervanging van de golf 1 gti die in de winterslaap gaat.

Wanneer mijn scirocco klaar is gaat de 80er gerenoveerd worden.

Plannen genoeg dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou mijn zoektocht is gestaakt

We hebben gister een 3b variant origineel 110pk tdi gekocht.

Het gaat geen show auto worden want het is een daily ,wel in de nabije toekomst verlagen en dikke wielen,.

Tevens hebben we gister een 4 deurs golf 1 gekocht van 1980.

Dit wordt de winterauto ter vervanging van de golf 1 gti die in de winterslaap gaat.

Wanneer mijn scirocco klaar is gaat de 80er gerenoveerd worden.

Plannen genoeg dus

 

Veel plezier met jouw nieuwe passat :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden