Ga naar inhoud
  • 0

Storingen in de electronica door te kleine wielen passat gte?


Bricks

Vraag

Kan dit echt waar zijn?

Afgelopen week is er een alarmsysteem ingebouwd. Cobra klasse3. Schakelt gewoon in en uit met de sleutel. Tenminste de 1e avond. De 2e dag miste ik het "piepje" en moest ik hem met de transponder alsnog aanzetten. Rij ik gisteren naar de garage voor een trekhaak, merk ik dat ik niet meer kan kiezen tussen electrisch of hybride rijden. Ook kan ik geen driving profiles meer selecteren. Bij de garage meteen aan de dialyse. Blijkt de electronica in de stress te zijn gegaan doordat de omtrek van mijn winterbanden te klein is. Nu de storing weer gereset is, schakelt mijn alarm ook weer in.

Is dit niet erg bizar? Ik heb wel meteen mijn zomerbanden er maar weer omgedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou het eerder zoeken bij de andere achteraf geplaatste onderdelen die geknoopt zitten aan het elektro gedeelte dan aan een gewoon setje winterwielen. Denk dat bvb een achteraf ingebouwd alarm setje meer invloed zal hebben aangezien dit mogelijks met can-signalen zal werken en ook zal uitsturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag een brief van pon gekregen. De auto is terug geroepen omdat er ergens een stekker van de voedingsspanning los kan schieten, met als gevolg dat enkele electronische functies kunnen uitvallen als; startfunctie, openen achterklep en controle lampjes van het instrumenetenpaneel. Ik heb het vermoeden dat mijn storingen eerder hierdoor veroorzaakt zal zijn dan door te kleine wielen. Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden