Ga naar inhoud
  • 0

BKC start soms pas na 15x proberen.


VWmaniac

Vraag

Goedenavond mede Passat rijders !

 

Ik heb hier wederom een vaag probleem.

 

Onze Passat, 3C, 1.9tdi BKC motor had in het begin de neiging vaak niet te willen starten.

Het vliegwiel maakte iets lawaai, alles vervangen, tezaam met de d-riem.

Na dit allemaal te hebben vervangen was het probleem nog steeds aanwezig.

De startmotor is vervangen door een goedkoop ding, afijn, probleem niet verholpen,
Toen een dure gemonteerd van Valeo en een week op 4 a 5 ging het super !, mooi lopen en niks geen gedoe.

Wel vernam ik vlak na het starten dat ie iets schudt.... maar ving dat goed op en liep daarna als een trein.... tot vanmorgen vroeg....

 

Laaaaaang starten, 15x geprobeerd ofzo... gaf zelfs al aan dat ie geen oliedruk meer had wat wel normaal is na zo lang starten.

Uiteindelijk liep ie weer en heb net 3 of 4 keer ff geprobeerd maar direct aanslaan.

Wel schudde ie ff lichtjes maar liep gewoon netjes daarna.

 

Iemand die dit ook eens heeft gehad ?

Heb al vanalles geprobeerd en gedaan maar ik zit eigelijk een beetje met m'n handen in het haar...  :evil:  :evil:

aangepast door VWmaniac
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hij start als een malle in het rond.... startmotor is al vervangen door een Valeo 2KW

 

Het is nog een passat met een 1.9 motor... de tankpomp gaat toch vaak stuk bij de 2.0 ??

 

En idd zoals Martijn V O zegt, daar zat ik ook al aan te denken maar dan moet dat toch continu zijn en niet pas na 5 weken goed rijden ?

Het brandstoffilter is wel vervangen de laatste grote beurt, maar daarvoor deed ie het ook al.

Toen is ook de kabelboom in de kop vervangen omdat dit ook een oorzaak zou kunnen zijn en het vaker voorkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een 1.9tdi weliswaar een BXE motor en hierbij is de tankpomp ook al eens vervangen geweest met hetzelfde fenomeen.

Met tankpomp bedoel ik effectief de pomp die onder de achterbank zit. Niet de tandempomp die bij de 2.0 parten speelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

slecht starten hoef je bij een Passat doorgaans nooit een startmotor en/of koppelingsset voor te vervangen.

9 van de 10 keer zijn het ingeslagen verstuivers/defecte tankpomp/(daardoor) defecte tandempomp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ VWmaniac,

 

Heb 6 a 7 jaar geleden zelfde probleem gehad, wel met de 2.0 BKP motor, en dit was de tankpomp. Momenteel heb ik hetzelfde probleem, slecht starten en is wederom de tankpomp de oorzaak. De tankpomp kan je makkelijk controleren, even de afdekking onder de achterzetel verwijderen en dan het contact aanzetten. de eerste 7 a 8 seconden hoor je normaal de pomp zoemen. Als je dit niet hoort, defecte of versleten tankpomp.

 

mvg

Sven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als het de tankpomp is dan treed het slechte starten voornamelijk op bij een kwart leeg tot vrijwel lege tank..

Ook kun je dan evt als je op een oprit parkeerd de neus naar beneden zetten ipv de kont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als dat weg zou lekken via de retour moet je dat toch weer terug zien in het filter ?

Het filter is namelijk netjes schoon, heb daar de afgelopen keer, na al langer te hebben gezeten dan de interval, goed naar gekeken en het filter was wel vuil, maar in normale vorm  en niet versmeerd of olieresten erin zoals ik wel is heb gezien bij andere TDI's

 

De auto is net terug van de specialist en hij rijd en start al stukken beter en loopt mooi vol en rond, eerder nagelde hij nog wel is maar dat doet ie niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden