Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe Car-Net app


stefmen

Vraag

Sinds een paar dagen is er voor iOS een nieuwe versie van de Car-Net app uit. Voorheen regelmatig problemen dat wijzigingen niet konden worden doorgevoerd. Dit is nu (na een aantal dagen testen) bij mij opgelost. Downloaden dus!

 

(Helaas nog niet ontgrendelen met een pincode i.p.v. complex wachtwoord :()

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Sinds een paar dagen is er voor iOS een nieuwe versie van de Car-Net app uit. Voorheen regelmatig problemen dat wijzigingen niet konden worden doorgevoerd. Dit is nu (na een aantal dagen testen) bij mij opgelost. Downloaden dus!

(Helaas nog niet ontgrendelen met een pincode i.p.v. complex wachtwoord :()

Welke app bedoel je precies? Kan ik 'm vinden in de Appstore?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is dat jij het zegt..

Ik heb eigenlijk nog geen verschil gemerkt

Lees in de App store recenties verschillende verhalen... Bij de een wel opgelost en bij de ander werkt het nog steeds niet. Hier in ieder geval 100% werking t.o.v. De 30% die het eerst was. Dat merk je wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de upgrade ook uitgevoerd op mijn iPhone. De app denkt vandaag dat mijn auto nog op de plaatst staat waar ik gisterenavond vertrokken ben.
Via www.volkswagen-car-net.com/portal/nl_NL/  hetzelfde probleem. Ik heb het idee dat de onbetrouwbaarheid veroorzaakt wordt door de Car-net servers en niet door de app. Komt niet zo professioneel over: leuk idee, maar uitvoering tamelijk slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij mij is het na de update alleen nog maar erger geworden, iedere keer geen "verbinding" met de wagen, ook schijnen veel gebruikers problemen te hebben met het aanzetten van de verwarming via de app. Bij geeft hij dan ook de melding "geen verbinding" maar de verwarming gaat wel aan.

 

Dus al met al is het voor mij een downgrade ipv een update.

 

Er zijn inmiddels 61 recenties geschreven in de app store, 1 met 5 sterren (werknemen VW?) en 60 met 1 ster.

 

Ik zou zeggen er is werk aan de winkel voor VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb begin deze week contact gehad met de klantenservice: op hun verzoek screenshots gemaakt en toegestuurd. Behalve een contactnummer voor deze klacht heb ik niets meer gehoord. Mocht er nog een reactie komen dan meld ik dat hier. Zoals hierboven vermeld denk ik dat het probleem niet in de app zit, maar in de server(s) van Car-net e-remote. Toen ik begin november begon reden er nog veel minder GTE's rond en werkte de app best aardig. Nu al die 7%-ers er bij gekomen zijn werkt de app nauwelijks meer.

 

Wordt vervolgd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag gebeld door de klantenservice. Nogmaals het verzoek gekregen om screenshots te sturen, dat heb ik gedaan. Volgens deze medewerker was het enige bekende probleem het kachel-aanzet issue. Ik heb hem gevraagd om eens mee te lezen op dit forum. Ik schat de kans op verbetering op korte termijn niet erg hoog in. Afwachten maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit zelf toevallig in de ICT/software branche en weet wel zeker dat dit in de servers zit. Zelfde lange laadtijden en onbetrouwbaar gedrag via de website zelf. Ik heb sterk de indruk dat het load-gerelateerd is:

 

Meestal (aanname in dit geval) wordt bij een nieuwe versie van een app ook een nieuwe API (welke aan de server kant draait) gereleased. In het begin, toen er nog weinig mensen de update gedownload hadden, werkte alles bij mij als een zonnetje. Nu, naar mate meer (lees: bijna alle) mensen de update gedownload hebben, is de app weer net zo onbruikbaar als voorheen. Misschien nu zelfs nog wel onbruikbaarder...

 

De vraag is waar het probleem ligt. Het lijkt me sterk dat die volkswagens rechtstreeks via hun embedded SIM naar de servers van volkswagen connecten. Meestal is dat een Internet of Things platform welke dient als tussenlaag voor alle devices. Probeer kan dus hier zitten (en dat is dus een probleem bij een telecom provider) of bij Volkswagen zelf. Echter mag je verwachten dat een telco provider dit platform wel goed in orde heeft aangezien hier waarschijnlijk legio klanten gebruik van maken. Van volkswagen zou je dit natuurlijk ook mogen verwachten, maar het zou goed kunnen zijn dat de prioriteiten op dit moment ergens anders liggen...

 

Verder valt me op dat er veel verschillende varianten/implementaties van carnet zijn. Zal ongetwijfeld te maken hebben met de verschillende diensten die ze in de landen mogen aanbieden, maar dat zorgt er natuurlijk ook voor dat er per land een budget zal zijn met een eigen implementatiepartij die dit doet voor Volkswagen en dus een wisselende kwaliteit...

 

Hopelijk lossen ze het snel op. En anders mogen ze mij gerust wel eens bellen, wil wel eens gratis voor ze meekijken hoe we dit het beste kunnen oplossen want het begint aardig te irriteren... :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je wordt er knettergek van.

We hebben het over een auto van €60.000 en wil je je auto voorverwarmen dan ben je sneller om te gaan krabben. Eerst heb je de irritatie dat car-net de auto niet kan connected of iets. Mocht hij het overigens wel doen, dan mag je alsnog je ramen krabben.

Balen en ik had er iets meer van verwacht.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T805 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Car-Net is al sinds 19 januari offline. Dat is de laatste datum dat er rijgegevens doorgegeven zijn.

Ben toch benieuwd hoe VW dat zelf ziet... de 1e 3 maanden kon ik de app helemaal niet gebruiken, want zat blijkbaar fout op de server, uiteindelijk mijn hele account laten wissen en nieuw account aan moeten maken met techsupport.

En ik betaal wel gewoon voor die dienst...

Zou er ook iets van een SLA opzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij werkt het prima. Het duurt soms wat lang voordat er terugkoppeling is dat bijvoorbeeld de kachel aan is gegaan.

Ik vind het met de nieuwe versie prettig dat ik niet telkens hoef in te loggen.

Zeker een verbetering met de vorige versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook hier sinds een aantal dagen dat mijn Passat niet bereikbaar is, dus kan het laadschema niet aan passen en ook de verwarming niet van afstand inschakelen. De app komt steeds terug met "de wagen is niet bereikbaar" probeer het later nogmaals.

 

Hopelijk komt VW snel met een oplossing, maakt trouwens niet uit of ik verbinding probeer te maken via WIFI of 4G.

aangepast door polder
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds donderdag 19 januari geen verbinding meer met auto mogelijk, dus krabben want de app stuurt de autoverwarming ook niet meer aan. Kan ook niet meer via app de laadsessie starten, dus ook al twee keer ongeladen naar een tankstation moeten zoeken.

Zou een oplossing op korte termijn erg op prijs stellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden