Ga naar inhoud
  • 0

Help 3BG V5 geen vermogen enz


Snicky

Vraag

Iemand hiermee bekend?

 

 

Gisteravond bezig in de auto, muziekje aan met alleen het contact aan. Accu leeg getrokken. Hij wilt nu alleen nog starten met een jump starter.

 

Rij ik net naar huis. Valt het dashboard licht weg, en de digitale gegevens in het dashboard. Ook viel het vermogen weg en in beeld komt *alternator workshop*

 

Auto start nu wel weer, accu lampje blijft branden en zegt airbag fault.

 

Zo uitlezen, laptop is leeg..

 

Maar kan dit de dynamo zijn?

 

En wat gaat dat kosten

 

 

Nick

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Accu leeftijd durf ik niet te zeggen.

 

Maar aangezien die teveel spanning heeft gehad is de accu zeker overspannen geweest en de ANWB raad ook aan om de accu te vervangen. Lekker zelf doen zei die want bij de ANWB kost het zeker 168 eu voor deze auto.

 

(Had ANWB weer gebeld) het is toch echt de dynamo. Auto staat nu bij de garage.

 

66e6890dc6dc95b10ddd4332f44902b9.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou heren.

 

De auto is gemaakt en al weer in mijn bezit.

Er zit een nieuwe werkende dynamo in, komt wel weer uit een andere auto maar wel één voor VW & audi (120a).

 

het zoemende geluid is ook weg alsof het tocht.

 

Had al eerder vermeld in een ander topic over start problemen af en toe.. had toen bougies en alle filters vervangen.

Was dus uiteindelijk de dynamo de boosdoener.

 

Hopelijk kan die er nu weer tegen aan :blink1:

 

kosten 510 eu, auw.

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had er niet iemand gezegd dat de dynamo eigenlijk stuk was? En dat als je de spanningsregelaar vervangt daar de dynamo niet nieuwer van werd?

 

Ik zou voor de zekerheid ook je accu checken of door de hoge laadstroom de platen niet kromgetrokken zijn..(en dus je accu stuk is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had er niet iemand gezegd dat de dynamo eigenlijk stuk was? En dat als je de spanningsregelaar vervangt daar de dynamo niet nieuwer van werd?

 

Ik zou voor de zekerheid ook je accu checken of door de hoge laadstroom de platen niet kromgetrokken zijn..(en dus je accu stuk is)

Ja klopt maar toen werd de Spanningsregelaar al vervangen en hoopte dat de dynamo er nog eventjes tegen aan kon dan.....

 

ANWB heeft inderdaad gezegd dat je het beste een nieuwe accu moet gaan kopen omdat de laadstroom te hoog is geweest, dus ik ga inderdaad even een nieuwe accu bestellen. ANWB zei koop ze niet bij mij want dan ben je 168 eu kwijt :)

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Garage zag trouwens dat er gisteren een imitatie Spanningsregelaar er in is gegaan. Wat houdt dat in, 1 van Ali express?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

en nog 100 euro kwijt bij die garage toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wie kan mij helpen.

 

accu begint het duidelijk te begeven.

Maar hoe weet ik nou wat een goede accu is?

 

Er zit er nu eentje in van 70ah maar die zie ik voor 60 en voor 180 eu..

 

Of moet ik er eentje nemen die meer dan 70ah is voor de V5.

 

Een voorbeeld:

 

850f572c1ffb566efc5c3f2db263282b.jpg

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die AGM is speciaal voor auto's met Stop-start systemen. Volgens mij is een Blue Dynamic veel goedkoper.

Ja zag het. Maar stond bij OF voor auto's die veel energie verbruiken met geluid installatie.

 

Maar krijg nu bericht kan niet worden verzonden ivm gewicht

 

Zal even kijken @@Vdub

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden