Ga naar inhoud
  • 0

Help 3BG V5 geen vermogen enz


Snicky

Vraag

Iemand hiermee bekend?

 

 

Gisteravond bezig in de auto, muziekje aan met alleen het contact aan. Accu leeg getrokken. Hij wilt nu alleen nog starten met een jump starter.

 

Rij ik net naar huis. Valt het dashboard licht weg, en de digitale gegevens in het dashboard. Ook viel het vermogen weg en in beeld komt *alternator workshop*

 

Auto start nu wel weer, accu lampje blijft branden en zegt airbag fault.

 

Zo uitlezen, laptop is leeg..

 

Maar kan dit de dynamo zijn?

 

En wat gaat dat kosten

 

 

Nick

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Maar zou ik morgen kunnen rijden als de accu vol is en de dynamo nog een beetje werkend is?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je zou kunnen rijden, maat het ligt eraan hoever. Alle stroomverbruikers uit, dus kachel radio verlichting. Maar fijn rijden is het niet vrees ik.

En je hebt kans dat je dynamo helemaal niks meer doet. Als je met draaiende motor 14,4 volt meet is je dynamo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat verklaart de melding dat de stroom te hoog was. In principe is de dynamo dus stuk ;)

Je kan, als je een spanningsregelaar koopt deze los vervangen, vergeet niet dat de dynamo op zich niet nieuw wordt ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto opgehaald. Hij doet het weer. Wel is volgens mij mijn achteruit rij camera kapot als gevolg van teveel spanning. Alle lampen werken nog wel.

 

Het enige wat mij nu wel opmerkt en dat hoorde ik ook toen het vermogen weg viel, is een zoemend geluid bij rustig gas geven alsof het tocht met een raam open.

 

Kent iemand dit?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanochtend leek het allemaal goed te gaan. Na een rit van bijna een half uur begonnen er weer allemaal lampjes te branden met de melding *alternator workshop*

 

Na een paar minuten viel ook het vermogen weg en de automaat bak reageerde ook niet meer.

 

Auto aan de kant gezet motor uit en weer aan en hij werkt weer....

 

Is dit gewoon einde verhaal dynamo?

 

b5c504e2a7ec1be07b103f4298015705.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bericht van garage.

Beste Nick,

Het lijkt mij belangrijk om eerst een test en of storing uit te lezen en evt daarna dynamo en of reparatie uitvoeren.
Kosten van Dynamo incl in uitbouwen excl diagnose 650,00 incl btw.
----


Ik wil het zelf gaan doen, zo moeilijk is het toch niet? Voorbumper er af halen lijkt mij nog
lastiger dan die dynamo zelf vervangen. Misschien meteen nieuwe riem plaatsen?

Weet alleen niet welke dynamo ik moet hebben. Zie er zoveel met verschillende prijzen van 175 eu tot 500 eu

Dynamo in de auto is een:

Bosch VW AG?
071 903 016 E
14v 120A

0 124 515 027

Moet ik dan een dynamo kopen met een laadstroom van 120A of kan 90A ook?


3ad7baf56c40de2e5f8d595d11848fe6.jpgd1c30f45471e6ba55be440160422a18b.jpg247ca6b2a88fa6fa08a6f75033dfaff5.jpg6ae7123f52bb5b17f829b16cd5d3736b.jpg

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden