steef32 Geplaatst 9 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2016 Hoi. In onze passat 3c station 2.0 fsi van bouwjaar 2006 kregen wij gisteren de volgende melding. Stop Oil pressure engineering off! Owners manual. Dit gebeurde na een korte snelwegrit van 20 km en op moment van melding reed de auto in de bebouwde kom. Me vrouw heeft de auto meteen uitgezet en mij gebeld. Ik zei start hem nog is en de melding bleef weg en ze is toen rustig naar huis gereden. Ik heb bij thuiskomst de olie iets bijgevuld (hoef nooit bij te vullen) en toen zelf nog even gereden en ondervond geen problemen. De auto loopt erg netjes en klinkt zoals die altijd doet. Vandaag weer snelwegrit en daarna in de bebouwde kom de melding. Auto uit en aan en melding weg. Op de terugweg weer hetzelfde na de snelwegrit. Heeft iemand dit al is gehad ? Ik zit zelf te denken aan de olie druk sensor. Aankomende maandag staat hij al ingepland bij mijn garage. Ben alleen erg benieuwd wat het kan zijn. De olie is 6 maand geleden vervangen inclusief oliefilter. Vriendelijke groet Stefano Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 9 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2016 Houd er rekening mee dat de oliedruk(zender) pas bij 2 of 2500rpm controleert of er voldoende druk is, bij de 3C kun je erg makkelijk de carterpan eronderuit halen.. ik zou dat zeker even doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 steef32 Geplaatst 9 januari, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2016 Het vreemde is dat ik op de snelweg express even harder heb gereden om zo de storing tevoorschijn te laten komen. Als je dan ongeveer 3 minuten van de snelweg af bent en niet harder dan 50 rijd komt ie met de melding. Terwijl bij 160 km/u hij geen melding geeft. Maandag zullen ze hem wel goed inspecteren Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dragon76 Geplaatst 9 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2016 Ik heb precies hetzelfde gehad. Laat je olie zeef in het carter controleren,bij mij was ie helemaal verstopt , succes!! Gr jeroen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dragon76 Geplaatst 9 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2016 Hierbij m'n verhaal, http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/37282-20-tfsi-overleden/ GR Jeroen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 steef32 Geplaatst 13 januari, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2016 Hoi mensen. Het begint een heel vervelend verhaal te worden. De auto is bij de garage geweest en die heeft hem naar een auto motoren revisie bedrijf gebracht. Deze heeft de druk gemeten en de onderdruk was veel te laag. Toen hebben ze olie filter verwijderd en zagen ze plastic wat er niet in hoorde. ze hebben Carter losgehaald en olie zeef was in orde tevens als de olie pomp. Ze hebben kleppen deksel verwijderd en alles bekeken. Toen hebben ander olie filter en kap geplaatst omdat daar plastic stukje weg was. Paar kleine dingen vervangen en toen alles weer in elkaar. Nu is de druk wel toegenomen stationair alleen maar 0,4 bar. Hoge druk is goed. Wie weet waar het nu nog aan kan liggen want het word een heel vervelend verhaal. Ze denken zelf aan een lager dat defect is. Graag advies want we zitten erg met onze handen in ons haar. Groeten Stefano Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2016 Is de druk stationair maar 0,4Bar? Dat is veel te laag. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 steef32 Geplaatst 13 januari, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2016 Ja abnormaal he Is mij verteld dat 1 bar minimaal is Maar wat is nu meest logische wat er mis kan gaan Auto heeft 184000 gelopen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2016 dat is eigenlijk al aan de lage kant.. waar is die druk gemeten? Is de motor al eens geflushed? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 steef32 Geplaatst 14 januari, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 januari, 2016 Geen idee waar de druk gemeten is. Maar als je er mee rijd en je remt af komt de auto met de stop melding. Ze hebben pas volgende week weer tijd We hebben nu leen auto Heb van een goeie vriend een lijstje gehad waar ze nog op moeten letten 1e stap Controle Oliedruk sensoren / Olie Drukmeten !! dan Olie zeef controle op verstopping - 2e stap Overstort klep defect / vervuild (Deze kan dan niet goed afsluiten stationair Waardoor er druk kan weglopen ! ( is vaak vanaf buitenkant te controleren ! ). - 3e stap Oorzaak kan zijn ruim gesleten lager (Schalen). Visuele controle ! Krukaslagers en Onderste drijfstang lagers Redelijk makelijk te vervangen als de Carterpan er onder vandaan is - 4e Stap Lagers nokkenas ruim visuele controle - 5e Stap olie lekkage koppakking richting Carterpan Als er verder niets te vinden valt en de lager (Schalen zijn oke Blijft er zoiets over !!! ). Een slecht afsluitende afdicht ring Rubber gescheurd !! - 6e Stap Olie pomp levert te weinig druk alleen bij laag toerental! Kan Ook nog !!!! Word vervolgd 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 14 januari, 2016 volgens mij levert een pomp gewoon een basisdruk en door een hoger snelheid van het tandwiel meer druk, mijn Caddy doet 1,8b stationair(warm) en 6Bar boven de 3000rpm(warm) Kijk eens even of er wel olie in het oliefilter komt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 steef32 Geplaatst 14 januari, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 januari, 2016 Hoi. Doordat kosten al aardig beginnen op te lopen vandaag contact gehad met eigen garage. Die heeft me een heel goede inruil voorstel gedaan met de auto zoals die nu is. Ik heb daardoor met pijn in me hart besloten om de passat in te ruilen. We hebben nu een Seat altea xl van 2011 gekocht. Deze heeft ook leren bekleding en xeon en stoelverwarming en dab + radio en pdc etc. Is dus een goede opvolger voor de passat. Aankomende zaterdag ophalen. Ik wil jullie allemaal in ieder geval super bedanken voor de gegeven antwoorden. Zal nog wel veel forum bezoeken. Ga zo door met jullie werk ! Vriendelijke groet Stefano Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 14 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 14 januari, 2016 Veel plezier van je nieuwe auto!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 14 januari, 2016 met dezelfde motor erin? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 steef32 Geplaatst 14 januari, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 januari, 2016 Hoi. Nee wel een andere motor. Een 1.2 TSI ecomotive met 105 pk Groeten Stefano Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 januari, 2016 OK, dat is een erg fijne motor, alleen even in de gaten houden dat je ketting al vervangen is.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 15 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 januari, 2016 Het is geen fiets hoor!! 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 steef32 Geplaatst 16 januari, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 januari, 2016 Ik heb bij de auto garantie. We gaan dus dat wel vragen. In mijn werkcaddy zit ook een 1.2 tsi met 105 pk. Ik kan wel goed verschil merken tov de 2.0 fsi maar vind het wel een erg fijne motor. De seat voldoet aan al mijn eisen zelfs de kleur en ruimte. Wij rijden voornamelijk veel in de buurt dus de motor voldoet ook. Waarschijnlijk moet de Passat andere motor omdat er best veel herrie uit blok komt. De garage zal me op de hoogte houden. To be continued Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 steef32 Geplaatst 23 januari, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2016 Nog even nagevraagd me ketting is al vervangen. De altea bevalt goed De Passat hebben ze nog de lagerschalen vervangen maar nog te weinig druk. De garage gaat hem nu op de export doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
steef32
Hoi.
In onze passat 3c station 2.0 fsi van bouwjaar 2006 kregen wij gisteren de volgende melding.
Stop Oil pressure engineering off! Owners manual.
Dit gebeurde na een korte snelwegrit van 20 km en op moment van melding reed de auto in de bebouwde kom.
Me vrouw heeft de auto meteen uitgezet en mij gebeld.
Ik zei start hem nog is en de melding bleef weg en ze is toen rustig naar huis gereden.
Ik heb bij thuiskomst de olie iets bijgevuld (hoef nooit bij te vullen) en toen zelf nog even gereden en ondervond geen problemen.
De auto loopt erg netjes en klinkt zoals die altijd doet.
Vandaag weer snelwegrit en daarna in de bebouwde kom de melding.
Auto uit en aan en melding weg.
Op de terugweg weer hetzelfde na de snelwegrit.
Heeft iemand dit al is gehad ?
Ik zit zelf te denken aan de olie druk sensor.
Aankomende maandag staat hij al ingepland bij mijn garage.
Ben alleen erg benieuwd wat het kan zijn.
De olie is 6 maand geleden vervangen inclusief oliefilter.
Vriendelijke groet Stefano
Link naar reactie
Delen op andere sites
18 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten