Ga naar inhoud
  • 0

Stop Oil pressure


steef32

Vraag

Hoi.

 

In onze passat 3c station 2.0 fsi van bouwjaar 2006 kregen wij gisteren de volgende melding.

Stop Oil pressure engineering off! Owners manual.

Dit gebeurde na een korte snelwegrit van 20 km en op moment van melding reed de auto in de bebouwde kom.

Me vrouw heeft de auto meteen uitgezet en mij gebeld.

Ik zei start hem nog is en de melding bleef weg en ze is toen rustig naar huis gereden.

Ik heb bij thuiskomst de olie iets bijgevuld (hoef nooit bij te vullen) en toen zelf nog even gereden en ondervond geen problemen.

De auto loopt erg netjes en klinkt zoals die altijd doet.

Vandaag weer snelwegrit en daarna in de bebouwde kom de melding.

Auto uit en aan en melding weg.

Op de terugweg weer hetzelfde na de snelwegrit.

 

Heeft iemand dit al is gehad ?

Ik zit zelf te denken aan de olie druk sensor.

Aankomende maandag staat hij al ingepland bij mijn garage.

Ben alleen erg benieuwd wat het kan zijn.

De olie is 6 maand geleden vervangen inclusief oliefilter.

 

Vriendelijke groet Stefano

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Houd er rekening mee dat de oliedruk(zender) pas bij 2 of 2500rpm controleert of er voldoende druk is, bij de 3C kun je erg makkelijk de carterpan eronderuit halen.. ik zou dat zeker even doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het vreemde is dat ik op de snelweg express even harder heb gereden om zo de storing tevoorschijn te laten komen.

Als je dan ongeveer 3 minuten van de snelweg af bent en niet harder dan 50 rijd komt ie met de melding.

Terwijl bij 160 km/u hij geen melding geeft.

Maandag zullen ze hem wel goed inspecteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi mensen.

 

Het begint een heel vervelend verhaal te worden.

De auto is bij de garage geweest en die heeft hem naar een auto motoren revisie bedrijf gebracht.

Deze heeft de druk gemeten en de onderdruk was veel te laag.

Toen hebben ze olie filter verwijderd en zagen ze plastic wat er niet in hoorde.

ze hebben Carter losgehaald en olie zeef was in orde tevens als de olie pomp.

 

Ze hebben kleppen deksel verwijderd en alles bekeken.

Toen hebben ander olie filter en kap geplaatst omdat daar plastic stukje weg was.

Paar kleine dingen vervangen en toen alles weer in elkaar.

 

Nu is de druk wel toegenomen stationair alleen maar 0,4 bar.

Hoge druk is goed.

 

Wie weet waar het nu nog aan kan liggen want het word een heel vervelend verhaal.

Ze denken zelf aan een lager dat defect is.

 

Graag advies want we zitten erg met onze handen in ons haar.

 

Groeten Stefano

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen idee waar de druk gemeten is.

Maar als je er mee rijd en je remt af komt de auto met de stop melding.

Ze hebben pas volgende week weer tijd

We hebben nu leen auto

Heb van een goeie vriend een lijstje gehad waar ze nog op moeten letten

 

1e stap Controle Oliedruk sensoren / Olie Drukmeten !! dan Olie zeef controle op verstopping

-

2e stap Overstort klep defect / vervuild (Deze kan dan niet goed afsluiten stationair Waardoor er druk kan weglopen ! ( is vaak vanaf buitenkant te controleren ! ).

-

3e stap Oorzaak kan zijn ruim gesleten lager (Schalen). Visuele controle ! Krukaslagers en Onderste drijfstang lagers Redelijk makelijk te vervangen als de Carterpan er onder vandaan is

-

4e Stap Lagers nokkenas ruim visuele controle

-

5e Stap olie lekkage koppakking richting Carterpan Als er verder niets te vinden valt en de lager (Schalen zijn oke Blijft er zoiets over !!! ). Een slecht afsluitende afdicht ring Rubber gescheurd !!

-

6e Stap Olie pomp levert te weinig druk alleen bij laag toerental! Kan Ook nog !!!!

Word vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens mij levert een pomp gewoon een basisdruk en door een hoger snelheid van het tandwiel meer druk, mijn Caddy doet 1,8b stationair(warm) en 6Bar boven de 3000rpm(warm)

 

Kijk eens even of er wel olie in het oliefilter komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi.

 

Doordat kosten al aardig beginnen op te lopen vandaag contact gehad met eigen garage.

Die heeft me een heel goede inruil voorstel gedaan met de auto zoals die nu is.

 

Ik heb daardoor met pijn in me hart besloten om de passat in te ruilen.

We hebben nu een Seat altea xl van 2011 gekocht.

Deze heeft ook leren bekleding en xeon en stoelverwarming en dab + radio en pdc etc.

Is dus een goede opvolger voor de passat.

 

Aankomende zaterdag ophalen.

 

Ik wil jullie allemaal in ieder geval super bedanken voor de gegeven antwoorden.

Zal nog wel veel forum bezoeken.

Ga zo door met jullie werk !

 

Vriendelijke groet Stefano

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij de auto garantie.

We gaan dus dat wel vragen.

In mijn werkcaddy zit ook een 1.2 tsi met 105 pk.

Ik kan wel goed verschil merken tov de 2.0 fsi maar vind het wel een erg fijne motor.

De seat voldoet aan al mijn eisen zelfs de kleur en ruimte.

Wij rijden voornamelijk veel in de buurt dus de motor voldoet ook.

 

Waarschijnlijk moet de Passat andere motor omdat er best veel herrie uit blok komt.

De garage zal me op de hoogte houden.

 

To be continued

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden